خانه > زناشویی > شکست عشقی در مردان و زنان ، کدام زودتر فراموش می کنند؟

شکست عشقی در مردان و زنان ، کدام زودتر فراموش می کنند؟

شکست عشقی در مردان و زنان ، کدام زودتر فراموش می کنند؟

شکست عشقی در مردان و زنان

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه بینگهامتون نیویورک و دانشگاه کینگز کالج لندن نشان می‌دهند که زنان پس از اتمام یک رابطه درد بیشتری را متحمل می‌شوند؛ با این حال، مردان می‌توانند در مدت زمان کمتری از شکست عاطفی خود رهایی پیدا کنند.
محققان از نزدیک به ۶ هزار فرد داوطلب در سراسر جهان خواستند تا به درد مربوط به شکست یک رابطه امتیاز دهند. زنان، در مقایسه با مردان به لحاظ عاطفی و حتی فیزیکی آسیب‌پذیرتر هستند. درد دل‌شکستگی مسئله اصلی است. محققان معتقدند مغز مردان نقش قابل توجهی در تسکین درد و ناراحتی ناشی از شکست یک ارتباط عاطفی ایفا می‌کند.
شدت درد و ناراحتی ناشی از شکست رابطه به معنای آن است که ارتباط زوجین به لحاظ بیولوژیکی برایشان اهمیت داشته است. به گفته کریگ موریس، دانشیار دانشگاه بینگهمتون و نویسنده اصلی این مطالعه، زنان به مراتب بیش از مردان به یک ارتباط عاطفی تکیه می‌کنند. یک مواجهه عاشقانه ساده برای یک زن به نه ماه بارداری و سال‌ها بچه‌داری و خانه‌داری منجر می‌شود؛ در حالیکه حس و حال این مواجهه در مردان به معنای واقعی کلمه پس از گذشت چند دقیقه از میان می‌رود. در واقع، مردان به لحاظ بیولوژیکی کمتر از زنان درگیر یک رابطه می‌شوند. به عبارت دیگر، مردان اینگونه فکر می‌کنند که درگیر شدن در یک رابطه آینده آنها را به خطر می‌اندازد. بنابراین، آنها به کسی دلبستگی می‌یابند که زودتر از دیگران از فرآیند گزینش خارج شود. برای بسیاری از مردان، از دست دادن یک پارتنر به معنای از بین رفتن آینده احتمالی آنها با آن فرد است.

منبع:alodoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *