خانه > اسرار خانه داری > آشپزخانه > ظروف مسی را برای پخت و پز استفاده نکنید

ظروف مسی را برای پخت و پز استفاده نکنید

ظروف مسی را برای پخت و پز استفاده نکنید

ضررهای ظروف مسی ، ظروف مسی

مس مانع از جذب آهن و روی در بدن می‌شود و در نتیجه سبب کم‌خونی و فقر آهن، اختلالات باروری و رشد غده‌های جنسی می‌شود و بر کوتاهی قد نیز اثر می‌گذارد.

مضرات ظروف مسی برای پخت و پز

دکتر علی کشاورز افزود: در صورتی که ظروف مسی با روکش قلع پوشانده نشده باشند، هنگام قرار دادن مواد غذایی در این ظروف، مس زیادی آزاد می‌شود که احتمال مسمومیت را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه همچنین گفت : مس مانع از جذب آهن و روی در بدن می‌شود و در نتیجه سبب کم‌خونی و فقر آهن، اختلالات باروری و رشد غده‌های جنسی می‌شود و بر کوتاهی قد نیز اثر می‌گذارد.

کشاورز اظهار کرد : اگر چه خوردن آب در ظروف مسی بدون روکش قلع خطری ندارد اما پخت و پز و نگهداری موادغذایی در این ظروف موجب آزاد شدن بیش از اندازه مس می‌شود، علاوه بر آن مواد غذایی ترش و اسیدی، مس را در خود حل می‌کنند که در نهایت موجب بروز مشکلات مذکور برای سلامت فرد می‌شود، به همین دلیل تاکید می‌شود که از ظروف فلزی بویژه ظروف فلزی فاقد قلع برای نگهداری مواد غذایی ترش و اسیدی استفاده نشود.

مدیر گروه تخصصی تغذیه بالینی دانشکده رژیم شناسی دانشگاه تهران با اشاره به یک راه مفید برای تشخیص به کار رفتن قلع در ظروف مسی اضافه کرد: علت سفید رنگ بودن داخل برخی از ظروف مسی وجود قلع در آن است. به ظروف مسی حداقل سالی یکبار باید قلع اضافه کرد یا به اصطلاح آن را سفید کرد تا مشکلی برای پخت و پز و سلامتی ایجاد نشود. در گذشته هم که از این ظروف زیاد استفاده می‌شد هر چند وقت آن را سفید می‌کردند، بنابراین باید ضمن دقت در انتخاب ظروف مسی، به منظور حفظ سلامتی و بهره مندی از خواص استفاده از این ظروف، سفید کردن آن فراموش نشود.

 

منبع : salamatonline.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

آموزش ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایی نزدیک عید  است. بسیاری از خانم ها سخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *