خانه > زیبایی و آرایشی > افتادگی پلک / درمان افتادگی پلک با روش های طبیعی و ساده

افتادگی پلک / درمان افتادگی پلک با روش های طبیعی و ساده

افتادگی پلک / درمان افتادگی پلک با روش های طبیعی و ساده

افتادگی پلک یکی از مسائلی است که زیبایی چشم و چهره افراد را تهدید می کند و بسیار ناخوشایند است . برای درمان و پیشگیری از افتادگی پلک راه های زیادی از جمله عمل های زیبایی تزریق بوتاکس و .. وجود دارد اما روش های طبیعی و ساده و بدون عوارض جانبی نیز برای درمان افتادگی پلک وجود دارد که در این مطلب می خوانید.

درمان افتادگی پلک با روش های طبیعی , افتادگی پلک

از جمله شایع ترین دلایل افتادگی پلک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضعیف شدن ماهیچه ی پلک.
  • آسیب دیدن عصب‌هایی که ماهیچه ی پلک را کنترل می‌کنند.
  • شل شدن پوست پلک بالایی.
  • افزایش سن.
  • مشکلاتی که به صورت مادرزادی و از بدو تولد وجود دارد.
  • بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و یا تومور مغزی که واکنش‌های عصبی و عضلانی را در پی دارند.

ورزش چشم برای جلوگیری از افتادگی پلک ها

ورزش‌های مخصوص چشم می‌تواند کمک زیادی به چشم‌های پف‌آلود کند. افتادگی پلک‌ها نیز با تمرین‌های مؤثر و ورزش‌های ضد پیری چشم، تا حد زیادی برطرف می‌شود.

افتادگی پلک , ورزش برای افتادگی پلک

تمرین شماره ۱

چشم‌های خود را ببندید و انگشت خود را زیر ابرو قرار دهید و آن را به آرامی بلند کنید بعد از ۱۰ ثانیه پلک را به آرامی رها کنید. این ورزش را ۵ تا ۱۰ بار به صورت روزانه انجام دهید. انجام این ورزش وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

تمرین شماره ۲

در حالی‌که چشم‌هایتان بسته و آرام است، به صورت قائم بنشینید. همان‌طور که پلک چشم‌ها در تمام طول مدت ورزش بسته است، اول به پایین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

تمرین شماره ۳

دو طرف سر خود را – در قسمت گیجگاه – به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال، مرتبا چشم‌ها را باز و بسته کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.

 

تمرین شماره ۴

با چشم‌های باز و آرام، به صورت راست بنشینید. پلک بالای چشم‌ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشم‌ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم‌ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین شماره ۵

مثل سه حرکت قبلی، راست بنشینید و در حالی‌که چشم‌هایتان باز است، سرتان را صاف نگه دارید. همان‌طور که سرتان را مستقیم نگه داشته‌اید، اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را ۱۰بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار، به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار انجام دهید.

خیار برای درمان افتادگی پلک

استفاده از خیار یکی از بهترین روش‌های درمان افتادگی پلک است. مقداری خیار خنک را برش دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پلک‌های خود بگذارید و سپس با آب سرد بشورید.

سفیده تخم مرغ برای درمان افتادگی پلک

با استفاده از یک سفیده تخم مرغ و یک گوش پاک کن افتادگی پلک را در کمتر از چند دقیقه درمان کنید.برای این کار کافیست بعد از پاکسازی کامل پوست پلک از آرایش سفیده تخم مرغ را با کمک یک گوش پاک کن به روی پلک کاملا پخش کنید . بعد از آنکه به طور کامل سفید تخم مرغ را به روی پلک پخش کردید چشمانتان را بسته و منتظر بمانید تا سفیده کاملا خشک شود.

این کار باعث جمع شدن پوست شده و مانع از افتادگی پلک می‌شود.

جلوگیری از افتادگی پلک با سفیده تخم مرغجلوگیری از افتادگی پلک با سفیده تخم مرغ

خمیر خانگی با آلوئه ورا برای درمان افتادگی پلک

با استفاده از یک خمیر خانگی و با استفاده از مواد اولیه‌ی طبیعی می‌توانید چشم‌هایتان را جوان کنید. به منظور تهیه‌ی این خمیر ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۴ قاشق ماست را با تعدادی خیار برش داده شده ترکیب کنید و خمیر را درست کنید. سپس آن را روی پلک‌هایتان قرار دهید و بعد از گذشت مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چشم‌ها را با آب سر بشورید.

خواب کافی و حفظ رطوبت بدن

اگر خواب کافی نداشته باشید و میزان رطوبت بدنتان کم باشد چشم‌هایتان دچار خستگی و استرس می‌شوند و این موضوع روند افتادگی پلک را تسریع می‌کند. حداقل ۶ تا ۸ ساعت خوابیدن در طول روز و نوشیدن آب می‌تواند مانع افتادگی پلک‌ها شود. مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید تا پوستتان سفت و محکم شود.

گردآوری: حیاط خلوت

منابع:

mybenita.com

zibasho.com

namnak.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *