خانه > بیوگرافی > بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل؛ همبازی شدن با پرویز پرستویی

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل؛ همبازی شدن با پرویز پرستویی

نورگل یشیلچای از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون ترکیه محسوب می‌شود و بسیاری از ایرانیان وی را به خاطر بازی در سریال گوزل می شناسند.

وی که در نقش مادر سلطان در مجموعه تلویزیونی «هزار سال باشکوه – کوشم» ایفای نقش کرده بود، قصد دارد برای بازی در فیلم «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی‌نژاد و به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید راهی ایران شود.

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل+تصاویر

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل

فرید و فضلی‌نژاد اسفندماه سال ۱۳۹۵ پروانه ساخت این فیلم سینمایی را دریافت کردند و براساس خبری که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، پرویز پرستویی و یشیل‌چای نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی را ایفا خواهند کرد. یشیل‌چای در نقش دلارام در این فیلم ظاهر خواهد شد.

در اخبار ترکیه‌ای عنوان فیلم «جن زیبای یدالله» عنوان شده است و براساس همین اخبار فیلمبرداری ساخته جدید فضلی‌نژاد از نیمه مهرماه آغاز خواهد شد.

نورگل یشیلچای برای بازی در این فیلم پنج هفته در ایران به سر خواهد برد.

این بازیگر ترکیه‌ای که برای سفر به ایران هیجان‌زده است در مورد بازی در فیلم فضلی‌نژاد گفت: «امکان اینکه جوایز بین‌المللی دریافت کنیم وجود دارد.»

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل در سریال ترکیه ای گوزل

نورگل یشیل چای بازیگر نقش گوزل در سال ۱۹۷۶ در شهر افیون کاراحصار چشم به جهان گشود. تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را در ازمیر گذراند و در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه آسیا اسکی شهیر در رشته ی تئاتر فارغ التحصیل شد.

نورگل با نقش گلسوم در سریال دومین بهار که در دوران دانشجویی خود بازی کرده است به شهرت رسید. همچنین در سال ۲۰۰۲ با ایفای نقش بهار کاراداء در سریال عمارت پیچک در مقابل اوزجان دنیز، و به کارگردانی چائان ایرماک به شهرت خود افزود. سپس در فیلم سینمایی مومیا در فرار و فیلم سینمایی عمارت پیچک-زندگی که در ادامه ی سریال عمارت پیچک به کارگردانی عبدالاه اوز ساخته شد، ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل+تصاویر

تصاویر بازیگر نقش گوزل از سریال ترکیه ای گوزل

وی همچنین  در سال ۲۰۰۵ با بازی در فیلم سینمایی عروس موقتی به کارگردانی عاتف ییلماز جایزه ی بهترین بازیگر زن در فستیوال فیلم آدانا را به خود اختصاص داد. سپس در همان سال همراه هانده آتیضی و جم اوزر در سریال جزیره ی فرشتگان ایفای نقش کرد و در سال ۲۰۰۴ با پارتنر خود در این سریال یعنی آقای جم اوزر ازدواج کرد. در اواخر ماه های حاملگی خود از سریال جدا شد و در بهار سال ۲۰۰۵ پسرش عثمان نژات به دنیا آمد.

نورگل در سال ۲۰۰۴ در فیلم سینمایی استانبول تعریف کن که توسط پنج کارگردان، کارگردانی شد، در نقش صالیحا ایفای نقش کرده است. در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ در سریال خواهرزن دردسرساز همراه برنا لاچین و کنعان ایشیک، حضور داشت.
در سال ۲۰۰۶ همراه همسر خود جم اوزر در یک کار تئاتر به نام اگر تو نبودی، ایفای نقش کرده است.

وی همچنین در سال ۲۰۰۶ در فیلم سینمایی در ساحل زندگی حضور داشت که این فیلم برنده ی جایزه ی بهترین سناریو در فستیوال فیلم در سال ۲۰۰۷ شد.  باز در سال ۲۰۰۷ در سریال عروس ازو ایفای نقش کرد.

وی در هیئت ژوری فستیوال فیلم بین المللی قاهره که یکی از مهمترین فستیوال های فیلم در خاورمیانه است، به عنوان ژوری حضور داشته است. در سال ۲۰۱۰ در سریال عشق و جزا همراه با مورات ییلدیریم نقش اول را ایفا کرده و در سال ۲۰۱۱ در سریال بدون تو نمی شود باز نقش اول را بازی کرده است. وی همچنین در بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در سریال های سلطان، کار نوزاد و جنایت، ایفای نقش کرده است و در نهایت در سال ۲۰۱۴ بازی در سریال گوزل را آغاز کرد که تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت. او همچنین در فیلم های سینمایی بسیاری از جمله وجدان، درخت چنار، شب و عشق قرمز است حضور داشته است.

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل+تصاویر

عکس های نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل از سریال گوزل

او در دو پروژه ی کاروبارها و غالب درویش به عنوان بازیگر مهمان ایغای نقش کرده است. نورگل یشیل چای در سال ۲۰۱۱ از همسر خود جم اوزر جدا شد و هم اکنون با فرزند خود عثمان نژات زندگی می کند. او در طی سال های کار هنری خود ۷ بار جایزه ی بهترین بازیگر زن را از فستیوال های مختلف مانند جایزه های صدری آلیشیک، پرتغال طلایی آنتالیا و اتحادیه مجله های هنری کسب کرده است.

 

ماجرای جدایی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل از سریال گوزل

نورگل درباره جدایی اش از سریال گوزل می گوید: ما از ابتدا در این سریال قرار بود ماجرای عاشقانه داشته باشیم. اما داستان به این صورت شد که از ابتدای فیلم آقای ارکان موافق با تصویربرداری صحنه ی بوسه نبود، زیرا ادعا می کرد که چون مردم سرزمین ما مردمان محافظه کاری هستند و این تصاویر را می بینند و من صحنه ی بوسه را درست نمی دانم.

اما از نظر من رابطه و عشق بین گوزل و جهان، واقع گرایانه به نظر نمی رسید. حتی صحنه ی بوسه در سناریو هم وجود داشت اما بازیگر مرد ما آقای ارکان قبول نمی کرد در فیلم من را ببوسد و کارگردان جدیدی که در فصل دوم آمده بود نیز تمام حرف ها و نظرات او را تایید می کرد و من را مورد سوءظن قرار می داد و می گفت: تو به این چیزها عادت داری و مشتاق بوسه هستی.

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل+تصاویر

نورگل یشیلچای بازیگر نقش گوزل در سریال گوزل

به دلیل این رفتارها بیش از این نتوانستم آن محیط را تحمل کنم و در صحنه ای که در یدیگللر فیلم برداری می شد، با بحث لفظی ای که در هنگام فیلم برداری به وجود آمد، تصمیم به جدایی از گروه گرفتم.

وی در ادامه می گوید: من نقشهای بسیاری مثل لزبین یا حتی فاحشه را نیز بازی کرده ام و این یک کار است که باید درست انجام شود و عنوان نقش نمی تواند به شخصیت من ربطی داشته باشد. اما از نظر من آقای ارکان فکر می کند حتی بنا بر لازمه ی سناریو کسی که او را در نقش مقابل می بوسد، حتما باید این کار را واقعا انجام دهد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *