خانه > فرهنگ و هنر > دنیای هنرمندان > تینا آخوند تبار و آموزش تنیس + عکس

تینا آخوند تبار و آموزش تنیس + عکس

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

آموزش تنیس با تینا آخوند تبار  : توپ که از آن سوی زمین به سمت تو می‌آید، ریتم فلبت عوض می‌شود. موقع زدن ضربه، دیگر به وضوح صدای قلب خود را می‌شنوی؛ تمام وجودت غرق در دلواپسی توپ را پیگیری می‌کند تا مطمئن شود در زمین حریف و دور از دسترس او به زمین نشسته است. این هیجان با سرعتی باورنکردنی ادامه دارد. زمین شنی، قلعه محبوب توست که با تمام وجود از خطوط سفیدش دفاع می‌کنی.این حس هیجان و تعهد را از همان روزهای اول خواهی داشت؛ همان روزهایی که مربی درفاصله کمی از تور ایستاده و با ضربات ملایمی، بک هند و فورهند را آموزش می‌دهد. همان لحظه‌ها هم پاسخ دادن توپ حس خوشایندی دارد. چنین حس زیبایی، تنیس را تبدیل به ورزشی محبوب کرده؛ ورزشی که با قدرت جاذبه زمین شما را به سمت خودش جذب می‌کند. اگر باشگاه‌های ورزشی برای شما جاذبه‌ای ندارند، باید قدرت جاذبه این ورزش را امتحان کنید.

 

تینا آخوندتبار هم هرچند یک بازیگر است اما او هم غرق هیجان این ورزش شده و چند سالی است که به صورت حرفه‌ای تنیس بازی می‌کند. او هم تایید می کند که چه قدر این ورزش مطلوب و دوست داشتنی است. بعد از خواندن این مصاحبه، بی شک دلتان هوس تجربه این بازی را می کند. همه اطلاعات لازم، برای مربی، باشگاه، راکت، لباس و … همین جا در همین مطلب جمع شده‌اند.

 

تنیسور شدن سخت نیست

اگر دیدگاه‌های مایوس کننده‌ای درباره ورزش‌های پرتحرک و تابستانی و به خصوص ورزش مهیج و جذاب تنیس دارید گپ و گفت ما را با تینا آخوند تبار از دست ندهید.  این بازیگر جوان کمتر از دو سال است ورزش تنیس را آغاز کرده اما به‌خاطر سختکوشی، علاقه و همچنین آمادگی جسمانی بالا به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند با مربیان خود مسابقه دهد و هم سطح آنها تنیس بازی کند. در این گفت و گودرباره ورزش‌های مورد علاقه‌ و سبک زندگی‌اش در مورد خواب، تغذیه و. . . و توصیه هایش به علاقه‌مندان به ورزش تنیس گپ زدیم.

 

همیشه عاشق  تنیس بوده‌ام

همیشه یکی از پایه‌های اصلی و علاقه‌مندی‌های ثابت زندگی‌ام ورزش بوده است. ورزش ابتدایی‌ام والیبال بود و در مدرسه به سمت این ورزش گرایش پیدا کردم و حتی کلاس‌های مدرسه را می‌پیچاندم و در حیاط با بچه‌ها والیبال بازی می‌کردم. (می‌خندد) بعد از دبیرستان و در دانشگاه به‌خاطر حجم سنگین درس‌ها کمی از ورزش غافل شدم ولی همیشه عاشق تنیس بودم و مسابقاتش را دنبال می‌کردم.

 

در کودکی شرایط رفتن به کلاس‌های تنیس را نداشتم اما وقتی این شرایط برایم مهیا شد لحظه‌ای تردید نکردم و الان هم دقیقا در سطح مربیانم می‌توانم تنیس بازی کنم و با هم مسابقه می‌دهیم.  کمتر از دو سال است تنیس را آغاز کرده‌ام ولی خیلی فشرده این ورزش را دنبال کردم. من هر هفته دست کم سه روز به باشگاه می‌رفتم و خب از قبل هم به‌خاطر ورزش‌های مختلف و بدنسازی، آمادگی جسمانی خوبی داشتم و به سرعت در یادگیری این ورزش پیشرفت کردم.

 

تنیس ورزش پولدارها نیست

چند ورزش وجود دارد که بلافاصله وقتی اسم شان برده می‌شود اغلب فکر می‌کنند این ورزش‌ها بسیار لوکس هستند و مخصوص ثروتمند‌ها اما این تصور واقعا درست نیست. حتی خود من هم زمانی که هنوز به سمت ورزش تنیس نرفته بودم فکر می‌کردم این ورزش بسیار لوکس است و کسی که این ورزش را انجام می‌دهد حتما به شکل خفنی پولدار است اما به علاقه‌مندان این ورزش با اطمینان می‌گویم که این‌طور نیست.

 

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

حتی لباس‌ها و لوازم این ورزش چندان گران نیستند؛ البته بعضی از مارک‌های معروف ممکن است گران باشند اما لزوما نباید از آنها استفاده کرد. من خودم از وسایل ورزشی ویلسون استفاده می‌کنم اما می‌دانم مارک‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با هزینه پایین آنها را خریداری کرد. در مورد زمین بازی و مربی هم همین‌طور است. می‌توان با حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان یک زمین تنیس را برای مدت یک ساعت در اختیار داشت و حدود ۵۰ هزار تومان هم معمولا هزینه‌ای است که باید برای مربی پرداخت کنید. یعنی اگر شما بخواهید هفته‌ای دو بار به باشگاه بروید هزینه ماهانه‌تان چندان هم به نسبت ورزش‌های دیگر بالاتر نخواهد بود.

 

برای کسب رتبه‌های جهانی در موی تای برنامه‌ریزی کرده‌ام

جدیدا  یک ورزشی رزمی به نام موی تای را آغاز کرده‌ام که فوق‌العاده است و به‌شدت به آن علاقه‌مند شده‌ام. سقف آرزوهایم در این ورزش کسب رتبه‌های جهانی است و برای رسیدن به این هدف و آرزو به‌شدت در تلاشم. نمی‌دانم چرا وقتی اسم ورزش‌های رزمی به میان می‌آید اکثرا احساس می‌کنند که این ورزش‌ها دنیایی پر از خشم، جنگ، جدال و خشونت هستند. درحالی که واقعا این‌طور نیست.

 

من قبول دارم ورزش‌های رزمی قدرتی و سخت هستند اما در کنار این سختی استقامت روحی و جسمی شما افزایش پیدا می‌کند و شما را به حدی از صبوری می‌رساند که برای‌تان غیر قابل باور است. این ورزش‌ها عملا شما را تبدیل به انسانی با اعتماد به نفس، آرام و پر استقامت می‌کند و به شما آرامش می‌دهد. من فکر نمی‌کردم این ورزش بتواند این‌قدر در زندگی شخصی‌ام اثرگذار باشد چون قبلا ورزش‌های مختلف را تجربه کرده‌ام. من اغلب به‌خاطر سلامتی جسم و زیبایی اندام یا تفریح به سمت ورزش‌های گوناگون رفته‌ام اما از زمانی که وارد ورزش موی تای شده‌ام دنیای جدیدی را کشف کرده‌ام. در این ورزش تمرکز و یوگا جایگاه خاصی دارند و ورزشکار را صبور و مقاوم می‌کنند.

 

تنیس ورزش تمرکز است نه قدرت

شاید عده‌ای تصور کنند ورزش تنیس به‌خاطر تحرک بالایی که دارد سخت و سنگین است اما این تصور هم چندان درست نیست. اگر شما با بدن آماده و سابقه ورزشی در زندگی تان به سمت این ورزش بروید خیلی سریع می‌توانید بدن تان را با شرایط خاص آن هماهنگ کنید؛ مثلا برای ضربه به توپ خیلی نیاز به قدرت بدنی بالا ندارید. اگر جاگیری خوبی داشته باشید و به اشتباه ضربه را از مچ وارد نکرده و از کتف تان استفاده کنید می‌بیند که توپ به راحتی هدایت می‌شود.

 

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

به نظر من تنیس ورزش تمرکز است نه صرفا قدرت. این ورزش از آن دسته ورزش‌هایی است که علاوه بر علاقه و تمرین نیاز به استعداد هم دارد. در این ورزش هوش جایگاه خاصی دارد و شما به عنوان یک ورزشکار باید خیلی از مواقع کنش و عکس‌العمل بازیکن مقابل تان را حدس بزنید تا بتوانید جاگیری خوبی داشته باشید و کمترین میزان انرژی را در مسابقات از بدن‌تان بگیرید.

 

تنوع را دوست دارید؟ تنیس را انتخاب کنید

تنیس ورزش فرح‌بخشی است و پر از تنوع و پویایی؛ مثلا اگر شما بدنسازی کار کنید بعد از یک مدت از این همه تکرار خسته می‌شوید. خیلی از ورزش‌های دیگر هم ممکن است بعد از مدتی برای شما کسل کننده شوند چون تنوع خاصی ندارند اما در ورزش تنیس هرگز این اتفاق نمی‌‌افتد. فضای ورزش تنیس زیبا و باز است و اگر مثل من این ورزش را نه در محیط بسته  بلکه در کنار طبیعت دنبال کنید، لذت این ورزش را حس خواهید کرد.

 

محدودیتی برای خانم‌ها وجود ندارد

شاید خانم‌ها در ایران به خاطر نوع پوششان کمی در محیط‌های باز برای ورزش کردن محدودیت داشته باشند اما من هرگز موافق نیستم که یک خانم ورزش دوست در کشور ما با محدودیت جدی روبه‌روست؛ مثلا برای ورزش تنیس، باشگاه به اندازه کافی برای خانم‌ها وجود دارد؛ هم زمین‌های روبسته و هم زمین‌های روباز که می‌توانند با ثبت نام در هفته چند روز از این زمین‌ها استفاده کنند.

 

دوست دارم خواهر‌زاده هایم  عاشق ورزش باشند

هرگز برای وارد شدن به ورزش دیر نیست. حتی یک انسان مسن هم اگر ورزش را آغاز کند برای سلامتش خوب خواهد بود. من همیشه به خواهرم توصیه می‌کنم که فرزندانش را به سمت ورزش حرفه‌ای سوق دهد چون خواهر‌زاده هایم در این سن و سال ذهنی باز و بدنی آماده برای شکل‌گیری دارند و اگر به سمت ورزش بروند این موضوع جزیی از زندگی شان خواهد شد. واقعا دوست دارم آنها عاشق ورزش شوند.

 

تنیسورها ورزشکارهایی کامل  هستند

وقتی می‌شنویم کسی تنیسور است لذت می  بریم؛ می‌دانید چرا؟ چون کسی در این ورزش موفق است که همه شرایط را یک‌جا دارد؛ یعنی این آدم زندگی درستی دارد. تغذیه‌اش سالم است، بدنی آماده دارد، سبک زندگی‌اش سالم است و همیشه شادابی را همراه دارد. تنیس می‌تواند همه اینها را به ورزشکار هدیه دهد به شرطی که ورزشکار هم سختی‌های اولیه آن را به جان بخرد.

 

من یک خردادی هستم

من یک خردادی هستم و از تنوع لذت می‌برم. شما هر ورزشی را نام ببرید من می‌گویم یک ماهی به آن پرداخته‌ام ولی روتین زندگی‌ام در حال حاضر بدنسازی، دو، موی‌تای و تنیس است. البته در کنار اینها از ورزش‌هایی که با طبیعت سروکار داشته باشند هم نمی‌گذرم؛ مثلا هر چند وقت یک‌بار با دوستان به کوه (معمولا توچال) می‌رویم و در کنار ورزش از طبیعت لذت می‌بریم. پیاده روی‌های طولانی در طبیعت هم لذت بخش است و گاهی این کار را هم انجام می‌دهم.

 

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

تنیس ورزشی چهارفصل است

من تنیس را ورزشی مخصوص فصل سرد یا گرم نمی‌دانم. تنیس کاملا چهارفصل است. حتی در زمستان هم شما موقع تمرین یا مسابقات تنیس به خاطر تحرک بالا خیس عرق خواهید شد. در تابستان هم می‌توان این ورزش را دنبال کرد و اتفاقا در تابستان اگر در زمین روباز بازی کنید خیلی هم لذت بخش است.

 

بازیگر باید پرفکت باشد

ورزش در همه ابعاد زندگی‌ام اثرگذار بوده و این موضوع در بازیگری هم صادق است. وقتی تصمیم گرفتم وارد دنیای بازیگری شوم می‌دانستم کسی در این عرصه ماندگار است که استعدادی برتر داشته باشد. یک بازیگر باید از همه نظر برتر باشد. بازیگر باید بدنی آماده و روی فرم داشته باشد. این آمادگی در نحوه بازی کردن موثر است. از طرفی مردم دوست دارند بازیگران کاملا ایده‌آل باشند؛ یعنی سبک زندگی سالمی داشته باشند، به اندام خود اهمیت بدهند، شاداب و جذاب باشند و. . .

 

تفکر خاص بودن

تا سه سال پیش تفکر «خاص بودن» را نداشتم اما الان به‌شدت معتقدم کسی می‌تواند برای خودش و دیگران خاص باشد که از همه جهت ایده‌آل باشد. اینکه شما انسانی زیبا، تحصیل‌کرده یا معروف باشید کافی نیست و ورزش باید جزو زندگی‌تان باشد. ورزش می‌تواند روحیه شما را مقاوم کند و بدن‌تان را سالم و زیبا نگه دارد. برا ی رسیدن به این ایده آل باید نسبت به اطرافیان‌تان بیشتر تلاش کنید و بیشتر وقت بگذارید چون شما آدمی خاص هستید.

 

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

تنیسور شدن دور از دسترس نیست؛ صبور باشید  و تلاش کنید

من فکر می‌کنم پیشرفت در این ورزش اصلا چیز غیرقابل دسترسی نیست و اگر با علاقه به سمت تنیس بروید خیلی زود شاهد پیشرفت‌تان در آن خواهید بود. همان‌طور که گفتم سابقه ورزشی مهم است؛ یعنی با بدن خشک و بی انعطاف یا اندام‌های غیرموزون نمی‌توان در این ورزش موفق بود اما مربی هم رکن مهمی است. اینکه چقدر صبوری به خرج دهد و تا چه حد بتواند استعداهای شما را در زمینه ورزش تنیس شناسایی کند. البته باید در نظر بگیریم همه آدم‌ها برای یک ورزش ساخته نشده‌اند و شاید تنیس برای همه، ورزش مناسبی نباشد. در تنیس حتما باید یک نوع قریحه وجود داشته باشد چون این ورزش ترکیبی از هوش، استعداد و سختکوشی را طلب می‌کند.

 

تنیس پر از تکنیک‌های گوناگون است اما این تکنیک‌ها را می‌توان نهایتا ظرف یکی، دو سال یاد گرفت. بقیه‌اش دیگر بستگی به خلاقیت بازیکن دارد و اینکه چقدر بتواند فکر حریف مقابل را خوانده، حرکات او را پیش‌بینی کند.

 

راز موفقیت ورزشی

برای شروع هر ورزش جدید حتما باید اندام خوبی داشته باشید و با نرمش بیگانه نباشید؛ مثلا اگر همین ورزش تنیس را انتخاب کنید اما هیکل خوبی نداشته باشید موفق نخواهید بود. برای شروع ورزش پرتحرکی مانند تنیس باید بدنی آماده داشته باشید؛ حالا این بدن آماده چطور به دست می‌آید؟

 

اول اینکه حتما باید دویدن را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید چون برای گرفتن سرویس‌ها در زمین تنیس نیاز به سرعت دارید؛ مثلا من در طول هفته حتما یک روز را به دویدن اختصاص می‌دهم و در باشگاه انقلاب حتی تا چند ساعت می‌دوم. در کنار این ورزش بدنسازی کار می‌کنم که همه ماهیچه‌های بدنم آماده باشند. غیر از اینها سبک زندگی شما هم خیلی مهم است؛ اینکه چه غذاهایی می‌خورید و استراحت‌تان چگونه است. ۷۰درصد داشتن اندامی زیبا در انسان به تغذیه مناسب بستگی دارد. نمی شود هم فست فود خورد! هم اینکه اندامی زیبا و ورزشی داشت.

 

از طرفی تنیس به نفس خوب احتیاج دارد؛ پس اگر واقعا این ورزش را دوست داریم، هرگز نباید سمت سیگار و قلیان برویم. در کنار اینها باید خواب مناسب و شبانه داشته باشیم. ورزش تنیس با خواب ناهماهنگ و شب زنده داری سنخیتی ندارد.

 

تینا آخوند تبار , آموزش تنیس

در هفته یک بار خورش می‌خورم

تغذیه ما به نوع زندگی و خانواده‌های‌مان بستگی دارد؛ مثلا من در خانواده‌ای شمالی متولد شده‌ام و از کودکی با انواع خورش‌ها و برنج تغذیه شده‌ام. ولی وقتی به سن جوانی رسیدم و ورزش را به شکل جدی دنبال کردم متوجه شدم این همه خورش‌های چرب و برنج برای بدن مضر است و سبزیجات و میوه را جایگزین این نوع غذاها کردم و در طول هفته شاید فقط یک‌بار از خورش یا غذاهایی به این شکل استفاده کنم.

 

باید در سبک غذایی مان پروتئین بیشتری داشته باشیم و از مصرف افراطی کربوهیدرات‌ها خودداری کنیم. به جای نوشیدن آبمیوه‌های صنعتی صبح‌ها حتما آبمیوه طبیعی بنوشیم و از خوردن شیرینی و شکلات در حد افراط پرهیز کنیم.  من حتی وقتی سر صحنه فیلمبرداری هستم مربی‌ام مدام با من در تماس است و غذاهایی را که می‌خورم با او چک می‌کنم. مدام هم به من تذکر می‌دهد تینا قند و چربی نخور.

 

منبع:پارس ناز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عکس عاشقانه بوراک اوزچیویت و همسرش فاحریه

عکس جدید بوراک اوزچیویت و همسرش بوراک اوزچیویت بازیگر معروف و محبوب ترکیه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *