خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > عوارض مصرف مداوم خرما چیست؟

عوارض مصرف مداوم خرما چیست؟

آبا خوردن خرما مضراتی هم دارد؟

به گزارش حیاط خلوت، محمد علی زارعیان اظهار داشت: غذاهای مختلف با گذراندن مراحل هضم، اجزای مختلفشان وارد خون می‌شوند و قوام خون را تغییر می‌دهند.

عوارض مصرف مداوم خرما چیست؟

به گفته وی تغییر قوام خون در نتیجه مصرف غذا یا به سمت افزایش غلظت یا افزایش رقت خون است و افزایش غلظت خون اگر از حد متعادل عبور کند, منجر به بروز عوارض مختلفی در اعضای بدن مانند واریس خواهد شد.
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: خرما از غذاهایی است که مداومت در خوردن آن به افزایش غلظت خون می‌انجامد البته این نکته را باید متذکر شد که خون غلیظ در جای خود و در میزان معتدل منافع بسیاری دارد مثل تقویت بافت اعضای مختلف.
زارعیان بیان داشت: در حفظ سلامتی، مسئله عادت نباید از نظر دور داشته شود؛ به تعبیر حکما، عادت، طبیعت ثانویه افراد است و هر تغییر ناگهانی در عادت‌ها منجر به بروز بیماری و عوارض ناخوشایند می‌شود و اگر عادتی هم مضر باشد, باید به تدریج آن را ترک شود.
وی اضافه کرد: عادت‏‌ها تأثیر شگفتى در مزاج انسان دارد تا آنجا که ممکن است تحت تأثیر عادات، اشخاص با مزاج یکسان از خود واکنش‏‌هاى متفاوتى نشان دهند مثلًا سه جوان با مزاج گرم، نفر اول به خوردن گرمى عادت دارد و نفر دوم به خوردن سردى و نفر سوم عادتى متوسط، این سه فرد با خوردن گرمى سه واکنش متفاوت از خود بروز مى‏‌دهند نفر اول احساس بدى نمى‏‌کند، نفر دوم احساس ناخوشایندى مى‏‌کند و نفر سوم احساس بد کمترى دارد.
این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: لذا اگر در خانواده‌ای رشد پیدا کرده‌اید که عادت به خوردن خرما داشته‌اند و افرادی که سالهاست که خرما مصرف می‌کنند, می‌توانند خوردن خرما را  طبق روال گذشته ادامه دهند به شرط اینکه در مصرف آن افراط نکنند.
زارعیان عنوان کرد: برای کاهش عوارض مصرف خرما، خورن بادام در کنار آن و خوردن سکنجبین بعد از آن توصیه شده است لذا اگر افراد عادت به خوردن خرما دارند از نوشیدن سکنجبین غافل نشوند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *