خانه > روانشناسی > چرا هیچ‌ دختری عاشق تان نمی‌شود؟

چرا هیچ‌ دختری عاشق تان نمی‌شود؟

چرا هیچ‌ زنی عاشق‌تان نمی‌شود؟

چرا هیچ‌ زنی عاشق‌تان نمی‌شود؟

گمان می‌کنید درها همیشه به روی شما بسته است و گاهی به‌خود می‌گویید، شاید این زن‌های عجیب‌وغریب، لیاقت عشق شما را ندارند. اگر می‌خواهید در خواستگاری بعدی‌تان «بله» بشنوید، یک بار دیگر خودتان را زیر ذره‌بین بگذارید. آیا شما پیش از این، چنین اشتباهاتی را تکرار می‌کرده‌اید؟

گمان می‌کنید درها همیشه به روی شما بسته است و گاهی به‌خود می‌گویید، شاید این زن‌های عجیب‌وغریب، لیاقت عشق شما را ندارند. گاهی فکر می‌کنید زن‌ها عاشق مردهایی می‌شوند که حسابی فریب‌شان می‌دهند و زندگی را برایشان جهنم می‌کنند و به خود می‌گویید که «مردهای خوب همیشه تنها هستند» و براساس همین قانون نانوشته، شما هم نمی‌توانید جفت زندگی‌تان را پیدا کنید. اما شاید داستان به این تلخی هم نباشد. شاید شما هم اشتباهات ریز ودرشتی را مرتکب می‌شوید که راه را برای پیدا شدن این عشق می‌بندند. اگر می‌خواهید در خواستگاری بعدی‌تان «بله» بشنوید، یک بار دیگر خودتان را زیر ذره‌بین بگذارید. آیا شما پیش از این، چنین اشتباهاتی را تکرار می‌کرده‌اید؟

با همه چیز موافقید؟

درست است که زن‌ها تایید شدن را دوست دارند، اما آنها با مردهایی که هیچ عقیده‌ای ندارند و بدون چانه‌زدن همه حرف‌هایشان را قبول می‌کنند هم میانه‌ای ندارند. آنها دوست دارند در جریان صحبت کردن، به جای تکان دادن سر و بله گفتن، فعال باشید و با بیان عقاید‌تان، نشان دهید که در مورد موضوعاتی که دغدغه اوست، فکر کرده‌اید و نظری خاص دارید. قرار نیست با حرف‌های او مخالفت کنید، بلکه تنها نباید مثل یک عروسک کوکی، به‌جای مشارکت در بحث و بیان عقاید‌تان، سر خود را تکان دهید.

شما در دوره نامزدی برای نشان دادن مواضع‌تان فرصت خواهید داشت و شاید بعد از شکل‌گیری ارتباط، ببینید که همسر آینده‌تان هم مواضعی شبیه شما دارد اما اگر بخواهید در همان جلسه اول، ریز تا درشت اعتقادات‌تان را برایش آشکار کنید، قطعا او را از دست می‌دهید

ظاهر‌تان کار دست‌تان می‌دهد؟

بی‌توجهی یا توجه بیش از حد به ظاهر، می‌تواند اولین قرار را به آخرین ملاقات تبدیل کند. لباس‌های کهنه، نامرتب و بیگانه با هم، درست به اندازه لباس‌هایی که بیش از اندازه و بدون توجه به موقعیت آراسته هستند، می‌توانند یک زن را از شما دور کنند. مهم نیست که لباس میلیونی به تن کرده باشید یا با هزینه کمی، برای این ملاقات سرنوشت‌ساز آماده شده باشید. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شرایط را درک کنید. با دختری که می‌خواهید از او خواستگاری کنید کجا قرار گذاشته‌اید؟ یک رستوران گران‌قیمت، یک کافی‌شاپ ساده؟ یا قرار است با او در حضور خانواده‌اش صحبت کنید؟ اگر شما می‌خواهید با همسر احتمالی آینده‌تان به کافی‌شاپ بروید، یک کت و شلوار مشکی با کفش‌های ورنی و پیراهن سفید، هرگز شما را دلنشین‌تر نمی‌کند و اگر می‌خواهید در حضور خانواده‌اش با او حرف بزنید، یک تی‌شرت و شلوار جین، حتی در گرمای تابستان هم لباس مناسبی برای‌تان نخواهد بود؛ پس به زمان و مکان توجه کنید و نه زیاد اشرافی باشید و نه زیاد خاکی.

زیاد حرف می‌زنید؟

این اشتباه، یکی از رایج‌ترین اشتباهات مردها در اولین ملاقات است. برخی از مردها گمان می‌کنند اگر بی‌وقفه در مورد خودشان توضیح دهند و درمورد شرایط و آرزوهای طرف مقابل‌شان سؤال کنند، او را زودتر می‌شناسند و زودتر به نتیجه می‌رسند. آنها بدون آنکه فرد مقابل‌شان بخواهد، ریز تا درشت زندگی‌شان را بیان می‌کنند و مثل بچه‌های رؤیایی، در مورد اینکه می‌خواهند زندگی آینده‌شان چطور باشد، حرف می‌زنند. اگر نمی‌خواهید یک زن را در اولین دیدار از خودتان برانید، اجازه دهید شرایطی که در آن قرار دارید، موضوع صحبت‌ها را ایجاد کند و بدون مکث کردن، کلمات‌تان را روی سرش آوار نکنید. مهم نیست حرف‌های شما چقدر جالب باشد، مهم این است که تنها کسی نباشید که در این قرار حرف می‌زند.

او را نمی‌بینید؟

بعضی مردها می‌گویند چون مثل دیگران رند و اهل حرف زدن نیستند، نمی‌توانند دل هیچ زنی را به دست بیاورند. آنها معتقدند به‌دلیل خوبی و حجب و حیای‌شان همیشه تنها می‌مانند. اما زن‌ها نظر دیگری درباره آنها دارند. زن‌ها با مردهای رند میانه خوبی ندارند اما خیلی زود عاشق مردهای اجتماعی‌ای می‌شوند که آداب برقراری ارتباط را خوب می‌دانند. اگر شما در اولین قرار، چشم‌های‌تان را به کفش‌تان می‌دوزید و با صدایی که به سختی شنیده می‌شود، جملات کوتاه‌تان را بیان می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که یک زن عاشق شما شود. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند شما را از اولین ملاقات پیروز بیرون بیاورد، برقراری درست ارتباط کلامی است. همسر احتمالی آینده شما که در مقابل شما نشسته، باید توجه شما را احساس کند و نگاه، بهترین ابزار نشان دادن این توجه است.

دلتان نمی‌آید خداحافظی کنید؟

شاید از نظر شما او گزینه ایده‌آلی باشد اما حتی به این بهانه هم نباید قرار را از آنچه باید، طولانی‌تر کنید. یکی از قانون‌های مهم در قرار اول، مختصر و مفید بودن آن است. شما می‌توانید شام یا ناهار را با هم بخورید یا در یک کافی‌شاپ عصرانه میل کنید،‌ اما اگر بعد از این قرار هم از او دعوت کنید که با شما به سینما بیاید یا چند ساعت بیشتر برای‌تان وقت بگذارد، احتمالا این گزینه را هم از دست خواهید داد و باز هم مجرد خواهید ماند.

از تجربه‌های قبلی، زیاد حرف می‌زنید؟

شاید گمان کنید بیان تجربه‌های شکست‌خورده قبلی و ظلم‌هایی که در حق‌تان شده، می‌تواند شما را بهتر نشان دهد، اما واقعیت این است که زن‌ها دوست دارند تجربه‌های تلخ و شیرین قبلی‌تان را در یک چمدان بگذارید و از کوه پرتشان کنید. آنها می‌خواهند هیچ پیش‌زمینه خوب یا بد عاطفی‌ای در ذهن شما نباشد و با کسی وارد رابطه شوند که ذهنش جای هیچ‌چیز دیگری نیست. حتی اگر پیش از این بارها به خواستگاری رفته‌اید یا تجربه نامزدی شکست‌خورده‌ای را در کارنامه دارید، صحبت از این موضوعات را به بعد موکول کنید و هیچ فرشته یا دیوی را در قرار اول معرفی نکنید و از او هم نخواهید در مورد تجربه‌های قبلی‌اش برای‌تان چیزی بگوید.

نمی‌دانید کجای کارید؟

یادتان نرود که قرار اول، تنها قرار اول است. حاصل این چند ساعت، تنها یک آشنایی اولیه و سطحی خواهد بود و اگر این روز را با موفقیت سپری کنید، در ماه‌های نامزدی فرصتی برای شناخت بیشتر پیدا خواهید کرد اما اگر زنی احساس کند از همان قرار اول، احساسات‌تان را درگیر کرده‌اید و روی این آشنایی بیشتر از آنچه باید حساب کرد‌ه‌اید، از شما فاصله خواهد گرفت. پس بیش از اندازه دست و دلباز نباشید و برای اولین ملاقات، رستوران‌های گران‌قیمت را انتخاب نکنید. هدیه دادن در اولین قرار، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که باعث تنهایی این دسته از مردها می‌شود. پس حتی خرید گل و شیرینی را هم به جلسه خواستگاری رسمی موکول کنید و در این ملاقات، تنها با روی خوش سراغش بروید.

زیاد خشک یا خیلی شوخ هستید؟

بیش از حد جدی بودن شما در قرار اول به اندازه صمیمیت بیش از حد و شوخ‌طبعی نابجا می‌تواند دردسرساز باشد. یادتان نرود که شما تنها یک خواستگار هستید و هیچ دوستی دیرینه یا رابطه صمیمانه‌ای با او ندارید. پس به حریم خصوصی‌اش وارد نشوید، با احترام حرف بزنید و بیش از حد شوخی نکنید. زن‌ها، مردهای شادی که همیشه حرف بامزه‌ای برای گفتن دارند را دوست دارند، اما اگر بخواهید در شوخی‌کردن افراط کنید و مثل یک کمدین او را بخندانید، قطعا به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید.

گربه را دم حجله می‌کشید؟

گمان می‌کنید فرد صادقی هستید و به همین دلیل هم می‌خواهید در همان جلسه اول، همه مواضع‌تان را روشن کنید و حرف‌های آخر را همان اول بزنید؟ شاید همین اتفاق دلیل تنهایی همیشگی شما باشد. اگر می‌خواهید توجه یک زن را به خود جلب کنید، نباید با بیان قانون‌های سفت و سخت‌تان در همان جلسه اول او را بترسانید. شما در دوره نامزدی برای نشان دادن مواضع‌تان فرصت خواهید داشت و شاید بعد از شکل‌گیری ارتباط، ببینید که همسر آینده‌تان هم مواضعی شبیه شما دارد اما اگر بخواهید در همان جلسه اول، ریز تا درشت اعتقادات‌تان را برایش آشکار کنید، قطعا او را از دست می‌دهید.

گوش نمی‌کنید؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که زنان به آن توجه می‌کنند، شنیده شدن است. آنها دوست دارند فرد مقابل‌شان به حرف‌هایشان توجه کند و از اینکه یک مرد، بی‌توجه به صحبت‌های آنها، مدام وسط حرف‌شان بپرد و حرف خودش را بزند، بیزارند. زنان دوست دارند زمانی که حرف می‌زنند، فرد مقابلشان آرام باشد و تنها با زبان بدن یا حمایت چشم‌هایش، به آنها ثابت کند که با تمام وجود به گفته‌هایش توجه می‌کند. پس سعی کنید به‌جای قطع کردن حرفش، تنها کلماتی را برای نشان دادن توجه‌تان بیان کنید و آنقدر به حرف‌هایش توجه کنید که با نشان دادن واکنش نادرست، همه چیز از بین نرود.

جای مناسبی قرار نمی‌گذارید؟

ممکن است شما قبل از این ملاقات، او را ندیده باشید و شناختی نسبت به عقایدش نداشته باشید اما اگر می‌خواهید این قرار به سرانجام برسد، باید قبل از دیدنش، کمی از فردی که او را برای ازدواج به شما معرفی کرده اطلاعات دریافت کنید؛ اطلاعاتی که به شما لااقل برای انتخاب مکانی مناسب برای قرار گذاشتن کمک می‌کند. برای مثال اگر او فردی سنتی و آبگوشت‌دوست است، از حضور در رستوران ایتالیایی لذتی نمی‌برد و اگر میانه‌ای با هنر ندارد، دعوت شما به گالری نقاشی نمی‌تواند او را خوشحال کند. سعی کنید مکان ملاقات را با توجه به شناختی که از او به دست آورده‌اید، انتخاب کنید. در بسیاری مواقع، محل قرار بهترین بهانه برای آغاز صحبت است؛ پس این بهانه را از دست ندهید.

منبع:مجله سیب سبز/برترین ها

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *