خانه > فرهنگ و هنر > قصه کودکانه حضرت رقیه (س)

قصه کودکانه حضرت رقیه (س)

 یکی ازکودکان امام حسین علیه‏السلام که در کربلا بود، رقیه نام داشت.
بچه‏ها! رقیه  کوچولو دختر سه ساله امام حسین علیه‏السلام بود که به همراه خانواده امام حسین علیه‏السلام به کربلا اومده بود تا در کنار پدرش باشه. اون پدرش امام حسین علیه‏السلام رو خیلی خیلی دوست داشت و بالاخره هم درهمون سن کم، در سرزمین شام به شهادت رسید.

قصه کودکانه حضرت رقیه

وقتی امام به شهادت رسیدند خاندان امام حسین را به اسارت بردند، حضرت رقیه خیلی از دوری امام بی تاب بودند و گریه می کردند.

بچه ها ، حضرت رقیه با اون سن و سال کم وقتی اسیر بود خیلی سختی کشید. اون دشمنا اون قدر بی‏رحم بودن که حتی این دختر کوچولو رو هم آزار می‏دادن.
برای رقیه کوچولو دوری از پدرش خیلی سخت بود و صدای گریه او همیشه توی خرابه های شام به گوش می رسید .
همه اونایی که در میون اسرا بودن، می‏دونستن که این صدای رقیه، دختر کوچک امام حسینه. اون حالا از خواب بیدار شده بود و سراغ پدرش رو می‏گرفت. او انگار خواب پدرش رو دیده بود.

اون وقت یزید، کسی که دستور داده بود امام حسین و یارانش رو به شهادت برسونن، دستور داد سر امام حسین علیه‏السلام رو به دختر کوچولو نشون بدن. وقتی حضرت رقیه علیهاالسلام سر بریده پدرش امام حسین علیه‏السلام رو دید، با فریاد و ناله خودشو روی سر بریده پدرش انداخت و همون جا، روحش به سوی آسمون آبی پرواز کرد.

منبع:گفتگوی دینی

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

نقاشی چهارشنبه سوری کودکانه ساده و زیبا

نقاشی چهارشنبه سوری کودکانه در ادامه مجموعه ای از نقاشی در مورد چهارشنبه سوری,نقاشی در …

4 دیدگاه

  1. من حسینیم

    شنیدنش برای بچه های ما سخته وخارج ازاصول قصه گویی هست درست ولی این قصه نیست این حجم دردیست که ی دختر سه ساله باهمه ی وجود تجربش کرده این واقعیت زندگی بی بی رقیه هست

  2. باسلام.
    این داستان برای کودکان زیر چهارسال مناسب نیست. نباید برای کودکان در مورد سربریده و … صحبت کرد.
    بهتر بود در تیتر سن رو بیان می کردید.

    • سلام. با تشکر از پیغام شما
      درسته. این داستان مناسب کودکان زیر ۴ سال نمی باشد اما هر شخص اعتقاد و اصولی برای ترتبیت فرزند خود دارد بنابراین ما ترجیح دادیم محدوده سنی برای این داستان در نظر نگیریم تا پدر و مادر با توجه به صلاح دید خود این داستان را در سن مناسب برای فرزند خود بازگو کنند.

    • با سلام داستان هیچ تناسبی با اصول قصه گویی نداشت واز همه مهمتر اونهمه خشونتی که در بریدن سر هست نباید برای بچه باز گو بشه وهیچ توجیهی هم نمیشه آورد حتی برای سنین بالاتر از ۴سال هم شنیدن همچین قصه ای سخت هست چون بچه ها تصورات خودشون رو دارن واز نظر روحی اذیت میشن وشاید از اصل قصه کناره بگیرند وبیشتر ذهنشون درگیر کشتن وسربریدن و…. بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *