خانه > بیوگرافی > مهسا احمدی اولین زن بدلکار حرفه ای ایران + بیوگرافی و مصاحبه

مهسا احمدی اولین زن بدلکار حرفه ای ایران + بیوگرافی و مصاحبه

بیوگرافی و عکس های مهسا احمدی بدلکار زن ایرانی فیلم جیمز باند+مصاحبه
مهسا احمدی اولین دختر بدلکار ایران است که در پروژه‌های سینمایی حضور دارد. او ۱۱ سال قهرمان ژیمناستیک دختران ایران بوده است.او و آرش اقدسی از اعضای گروه بدلکاران ۱۳، درباره دنیای بدلکاران و حضور در آخرین فیلم جیمزباند سخن گفته اند که در ادامه این مطلب خواهید خواند.
 بیوگرافی و عکس های مهسا احمدی
بیوگرافی و عکس های مهسا احمدی

مهسا احمدی درباره چگونگی ورود به دنیای بدلکاران می‌گوید: “در ایران برای دختران فقط تا ۱۷ سالگی امکان حضور در تیم ملی ژیمناستیک وجود دارد. بعد از ۱۷ سالگی که ژیمناستیک را کنار گذاشتم، از ۶ سال پیش، وارد گروه “بدلکاران ۱۳” شدم.”

بیوگرافی مهسا احمدی بدلکار، مهسا احمدی ویکی پدیا

بیوگرافی مهسا احمدی بدلکار، مهسا احمدی ویکی پدیا

مهسا احمدی به همراه دیگر اعضای گروه “بدلکاران ۱۳” در آخرین فیلم جیمزباند، “Skyfall” به عنوان بدلکار حضور داشته است. مهسا احمدی که سابقه بدلکاری زیادی در پروژه‌های سینمایی ایران دارد، می‌گوید حضور به عنوان بدلکار در فیلم “Skyfall” با بدلکاری در پروژه‌های سینمایی داخل ایران قابل مقایسه نیست. نمایی از مهسا احمدی و آرش اقدسی سرپرست گروه “بدلکاران ۱۳” در آخرین فیلم جیمزباند.مهسا احمدی اولین و تنها دختر بدلکار ایران است که جلوی دوربین در پروژه‌های سینمایی حضور دارد. او می‌گوید آرام آرام برخی دخترهای دیگر نیز در ایران در حال آموزش بدکاری هستند. مهسا احمدی درباره توانایی‌هایش در مقایسه با مردان بدلکار می‌گوید: “تا الان پا به پای پسرها جلو آمد‌ه‌ام و به‌قول معروف کم نیاورده‌ام.”

مهسا احمدی در کنار عوامل فیلم جیمز باند،مهسا احمدی بدلکار جیمز باند

مهسا احمدی در کنار عوامل فیلم جیمز باند،مهسا احمدی بدلکار جیمز باند

مهسا احمدی اولین بانوی ایرانی است که پس از انقلاب در ایران عملیات سقوط آزاد “skydive” انجام داده است. نمایی از اولین سقوط آزاد این بانوی ایرانی که شهریور ۱۳۹۱ بر فراز شهر کلاله در استان گلستان ایران صورت گرفته است.بانوی بدلکار ایرانی درباره ثبت اولین سقوط آزاد زنان ایران می‌گوید: “از ارتفاع شش هزار پایی (حدود دو هزار متر) پریدم، در هر جای دنیا، پرش از ارتفاع زیر ۱۵۰۰ متر، بیس‌جامپ ” Base Jump” محسوب می‌شود. باید هزارتا پرش خوب داشته باشید تا بتوانید یک بار بیس‌جامپ بپرید. ولی من همان پرش اولم از ارتفاع دوهزار متری بود. یعنی سخت‌ترین کار را انجام داده‌ام، آن هم با امکانات این‌جا.”

عکسهای بدلکار ایرانی مهسا احمدی

عکسهای بدلکار ایرانی مهسا احمدی

آرش اقدسی سرپرست گروه “بدلکاران ۱۳” درباره چگونگی حضور اعضای این گروه ایرانی در آخرین فیلم جیمز باند می‌گوید: “در صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی ترکی، ماشینی باید از روی کامیونی می‌پرید. ما این پرش را با ماشین انجام دادیم. به گزارش پارس ناز کارگردان این فیلم ترکی، عکس آن را روی فیس‌بوک گذاشت. دو ماه بعد به ما ایمیلی رسید که اگر می‌خواهید برای پروژه‌ جیمزباند فعالیت کنید، اسامی‌تان را بدهید.”

آرش اقدسی مربی مهسا احمدی بدلکار زن ایرانی
آرش اقدسی مربی مهسا احمدی بدلکار زن ایرانی
آرش اقدسی ادامه می‌دهد: “بعد از آن ایمیل، در تماسی تلفنی، اسامی، تاریخ و لوکیشن را برای ما تعیین کردند. بعد که رفتیم، در کمال ناباوری دیدیم که واقعا سر پروژه‌ جیمزباند هستیم. آدم‌های بسیار بزرگی را دیدیم. ضمن این‌که خیلی به ما توجه می‌کردند، خیلی به ما کمک می‌کردند، تجربیات‌شان را در اختیار ما قرار می‌دادند و هر سئوالی که داشتیم جواب می‌دادند. هم‌اکنون هم هم‌چنان با آن‌ها در ارتباط هستیم.”آرش اقدسی پیش از تاسیس گروه “بدلکاران ۱۳” مربی بانجی جامپینگ “Bungee Jumping” در ایران بوده است.

مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی

مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی

آرش اقدسی اواخر سال ۱۳۸۵ تصمیم گرفته با تعدادی از جوانان پرانرژی و بااستعداد گروه “بدلکاران ۱۳” را تشکیل دهد.آرش اقدسی می‌گوید: “از گروه بدل‌کاری اولیه که داشتیم، تنها کسی که با من ماند، خانم احمدی بود. البته در میان بچه‌های گروه قبلی، من به تنها کسی که بیشتر از همه سخت گرفتم، همان خانم احمدی بود. منتها دیگران به نوعی کم آوردند و تنها کسی که مقاومت کرد و ایستادگی کرد، خانم مهسا احمدی بود که ماندگار شد.”

عکس مهسا احمدی بدلکار ایرانی زن

عکس مهسا احمدی بدلکار ایرانی زن

به گفته سرپرست گروه “بدلکاران ۱۳” در ایران کارگردان‌ها آرام آرام به مهسا احمدی بدلکار این گروه اعتماد کرده‌اند. او ادامه می‌دهد تا قبل از آن‌که مهسا احمدی توانایی‌های خود را در بدلکاری ثابت کند، در ایران عموما در فیلمنامه‌ها نقش خانم‌ها را آن‌قدر ظریف و آرام می‌نوشتند که اصلا اتفاق خاصی برای‌شان در طول فیلم نمی‌افتاد.سرپرست گروه “بدلکاران ۱۳” معتقد است با شرایط داخل ایران افراد واقعا باید عاشق بدلکاری باشند تا بتوانند ادامه دهند. او می‌گوید: “برای خانم‌ها قضیه سخت‌تر هم می‌شود. چون محدودیت‌ها برای آن‌ها بیشتر است.”

 

به باور برخی عدد “۱۳”، عددی نحس است. آرش اقدسی می‌گوید دقیقا به همین دلیل و شکستن این تصور غلط که “۱۳” عددی نحسی است، اسم “بدلکاران ۱۳” را برای گروه انتخاب کرده است. او می‌گوید: “می‌خواستیم نشان بدهیم که اگر شما در حاشیه‌ امنیت و ایمنی این‌کار را انجام بدهید، هیچ اتفاقی برای هیچ کسی نمی‌افتد و می‌شود خطرناک‌ترین کارها را به بهترین شکل انجام داد.”

 

گروه “بدلکاران ۱۳” در بسیاری از پروژه‌های سینمایی ایران ایفای نقش کرده است. فیلم “جرم” به کارگردانی مسعود کیمیایی، فیلم “راه آبی ابریشم” به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا، “پسر آدم و دختر حوا” ساخته رامبد جوان، “دختر شاه‌پریون” ساخته کامران قدکچیان از جمله پروژه‌های سینمایی است که اعضای گروه “بدلکاران ۱۳” در آن حضور داشته‌اند.

مهسا احمدی در نقش بدل امیر آقایی

مهسا احمدی در نقش بدل امیر آقایی

به گفته آرش اقدسی مشکلات برای تامین امکانات امنیتی بدل‌کاران در ایران زیاد است. او می‌گوید: “مثلا برای واژگون کردن یک خودرو، ماشین آتش‌نشانی و آمبولانس باید حضور داشته باشد که در خیلی پروژه‌ها، حتی این موارد را هم تقبل نمی‌کردند. متاسفانه از ساده‌ترین امکانات محروم هستیم. در صورتی که بچه‌های ایرانی فوق‌العاده بااستعداد هستند.

 

به جز پروژه‌های سینمایی اعضای گروه “بدلکاران ۱۳” در اجرای بیش از ۶ تئاتر نیز حضور داشته‌اند. گروه “بدلکاران ۱۳” در این‌باره می‌گوید: “در یکی از تئاترهای‌مان، یکی از بازیگران‌مان از روی سر تماشاچی‌ها پرواز می‌کرد و دیالوگ‌هایش را می‌آمد جلوی سن می‌گفت و دوباره از روی سر تماشاچی‌ها پرواز می‌کرد و برمی‌گشت. انجام عملیات پرواز به صورت زنده برای اولین بار بود که در تئاتر ایران می‌افتد.”
رکودهای مهسا احمدی:

اولین سقوط آزاد زنان ایران (ارتفاع ۲۰۰۰ متر)

اولین بیس جامپ (پرش از یک سکوی ثابت) زنان

نخستین چترباز زن جمهوری اسلامی

اولین دختر بدلکار ایران

اولین مربی تونل باد ایران

اولین اسکای دایور دختر ایران بعد از انقلاب اسلامی

اولین مربی بانجی جامپینگ بانوان

اولین پرش برای افتتاح دکل گنجنامهٔ همدان

اولین پرش برای افتتاح دکل بوستان ولایت تهران

جوایز مهسا احمدی بدلکار:

برندهٔ جایزه Screen actor guild award سال ۲۰۱۲ از هالیوود برای فیلم اسکای فال (جیمز باند)

برندهٔ جایزه کریستال اوارد (بهترین بدلکاری) ۲۰۱۵ از اکشن ایکن هالیوود

دختر نمونهٔ ایران در سالهای ۸۷، ۸۸،

عکس های مهسا احمدی برترین بدلکار زن جهان

عکس های مهسا احمدی بدلکار زن ایرانی

عکس های مهسا احمدی بدلکار زن ایرانی

تصاویر مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی

تصاویر مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی

گردآوری:حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

مزایای جالب دویدن رو به عقب

مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *