خانه > فرهنگ و هنر > همه چیز درباره جشن ترسناک «هالووین»

همه چیز درباره جشن ترسناک «هالووین»

جشن هالووین؛ ۱۳ دانستنی درباره هالووین که باید بدانید

هالووین از جشن‌های سنتی و عجیبی است که در شب ۳۰ اکتبر(نهم آبان) برگزار می‌شود. نگاهی داریم به این مراسم متفاوت و ترسناک خارجی!

همه چیز درباره جشن ترسناک «هالووین»

قطعا شما هم عکس‌هایی از برنامه‌ها و مراسم هالووین را دیده‌اید. همان‌طور که ایرانیان در روزهای ابتدایی سال و شروع بهار برای خودمان لباس جدید می‌خرند و خوش‌پوش می‌شوند، در آن طرف دنیا و آخرین روز ماه اکتبر هم مردم لباس تازه می خرند و با این تفاوت که آن‌ها برای هرچه بیشتر ترسناک شدن تلاش می‌کنند و سعی می‌کنند زشت‌تر و عجیب‌تر به نظر برسند.

به هر حال بالا رفتن آدرنالین خون با این قیافه‌ها، ترس از حضور در یک خانه قدیمی و خالی از سکنه، نقاشی قیافه ترسناک روی کدو تنبل و البته خوردن آب‌نبات از سرگرمی‌های آن‌هاست. مثلا همین امسال در جشن‌های شب هالووین در آمریکا، سه نفر در شهر «واشنگتن» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند و نفر چهارم نیز در حومه آن منطقه زخمی شده که هنوز جزئیاتی درباره وی منتشر نشده است.

جشن هالووین بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند. البته نکته‌هایی درباره این جشن وجود دارد که احتمال دارد از آن‌ها بی‌خبر باشید، با ما همراه شوید تا از ‌آن‌ها سر در بیاورید.

۱- تاریخچه هالووین

باور کنید یا نه، اما هالووین در یک کارخانه قند به وجود آمد. تعطیلات در کشورها از حدود ۶۰۰۰ سال قبل به وجود آمد و کارشناسان باور دارند که ۴۰۰۰ سال قبل در ایرلند تعطیلات هالووین متولد شد.

۲-مرز میان زنده ها و مردگان

جشن هالووین ریشه اصلی خودش را از جشنواره باستانی سوون گرفته است، در آن زمان و هنگام برداشت محصول مردم معتقد بودند که مرز میان دنیای زنده‌ها و مُرده‌ها از میان می‌روند و این مُرده‌ها هستند که به این دنیا می‌آیند و می‌خواهند انتقام بگیرند. آن‌ها هم تنها راه حل برای ترساندن مُرده‌ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می‌دانستند.

۳-بزرگ ترین جشن بعد از کریسمس

بعد از کریسمس، هالووین دومین جشن بزرگ در غرب محسوب می‌شود و البته امریکایی آن را بیشتر از بقیه دوست دارند، به طوریکه سالانه بیش از ۶ بیلیون دلار برای هالووین، شکلات‌ها، جشن‌ها و لباس‌های‌شان خرج می‌کنند. یک موضوع عجیب دیگر این است که آن‌ها حتی برای حیوانات خانگی‌شان نیز لباس تهیه می‌کنند.

۴-شکلات در جشن هالووین!

از میزان بیش از ۶ بیلیونی که خرج هالووین می‌شود، میزان دو بیلیون دلار آن تنها برای شکلات‌های مخصوص این شب صرف می‌شود که در نهایت نزدیک به ۶۰۰ پوند شکلات می‌شوند. در آمریکا نزدیک به ۴ پوند شکلات خورده می‌شود.

۵- هالووین و عطسه!

در اعتقادات سلتی، باید به کسی که عطسه می‌کند بگویند: خدا حفظت کند! “God bless you”. زیرا آنها اعتقاد دارند که هنگام عطسه، روح از بدن به بیرون پرتاب می‌شود و در شب‌ هالووین، باید حتما مراقب بود تا اگر کسی عطسه کرد به او بگویند “خدا حفظت کند” تا مبادا شیطان روح آنها را تسخیر کند.

۶-میزان بالای مصرف قند

در شب هالووین هر کودک با ترفند گرفتن شکلات از همسایه‌ها در حدود ۷۰۰ کالری می‌خورد که این مقدار کالری برابر با میزان کالری است که با خوردن ۶۶ موز بدست می‌آید.

۷-ترس از هالووین

از هالووین می‌ترسید؟؟ این خودش یک بیماری است و به عنوان بیماری ترس از هالووین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۸-هالووین و جادوگر؟

بر اساس افسانه‌ها اگر در شب هالووین با لباس‌تان عقب عقب راه بروید، حتما یک جادوگر واقعی را ملاقات خواهید کرد.

۹-کدوتنبل نماد جشن هالووین

کدو تنبل عضو جدا نشدنی مراسم هالووین است و تاکنون بزرگترین کدوتنبلی که پرورش داده شده، متعلق به یک باغ سوئیسی بوده است که وزنی دو هزار پوندی داشته است، چیزی در حدود یک ماشین فولکس!

۱۰-نقاشی ترسناک

حضور شکلات و کدوتنبل بسیار مهم است و با اینکه طراحی بر روی کدوتنبل بسیار سرگرم کننده است، اما در گذشته اعتقاد داشته‌اند که همین کدو تنبل‌ها می‌توانند ارواح شیطانی را از خانه و خانواده دور نگه دارند.

۱۱-قوانین را دنبال کن

بر اساس قوانینی که وضع شده، اگر کودکان کمتر از ۱۲ سال تقلب کنند و حتی از منطقه‌ای که خانواده برای جمع‌آوری شکلات برایشان مشخص کرده، بیرون بروند حتما جریمه نقدی می‌شوند.

۱۲-از عنکبوت نترسید

اگر در هالووین عنکبوت دیدید، اصلا نگران نباشید، آن‌ها اعتقاد دارند که ارواح کسانی که آن‌ها را بیشتر نگاه می‌کند دوست دارند و عنکبوت بیش از اندازه به هر چیزی خیره می‌شود!

۱۳-غلط املایی فراگیر

شما هم هالووین را (HALLOWEEN) می‌نویسید، در صورتیکه غلط املایی دارد و هالوویئین (HOLLOWE’EN) صحیح آن است.

 منبع: مهر

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *