خانه > بیوگرافی > شیدا فهیمی دختری که ورزش سخت کلیس تنیکس را انتخاب کرد!+بیوگرافی و تصاویر

شیدا فهیمی دختری که ورزش سخت کلیس تنیکس را انتخاب کرد!+بیوگرافی و تصاویر

بیوگرافی و عکس های شیدا فهیمی دختر ورزشکار رشته کلیس تنیکس

شیدا فهیمی دختر جوان ایرانی که به واسطه حضورش در یک رشته ورزشی خاص به نام کلیس تنیکس تبدیل به سوژه ای جذاب برای کاربران فضای مجازی و رسانه ها شده است، کلیس تنیکس ورزشی سخت و متفاوت که تمرین های آن نیاز به هیچ وزنه ای ندارد اما فرم بدن تان را خیلی زود به حالت ایده آل و استاندارد می رساند حرف بزند.

شیدا فهیمی ۳۱ ساله و دانشجوی رشته تربیت بدنی است. او سه ساله بود که به علت تماشای رشته ژیمناستیک از تلویزیون و همچنین شرکت یکی از اقوام شان در این رشته، به شدت جذب این شاخه ورزشی شد تا این که بعد از یک سال تلاش و وقتی تنها چهار سال داشت، خانواده اش او را در کلاس ژیمناستیک ثبت نام کردند. پیشرفت عجیب و استعداد فوق العاده او آینده درخشانش در این رشته را تضمین می کرد تا جایی که او از سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی همه ساله در رتبه های برتر کشوری قرار گرفته و اغلب صاحب مدال طلای مسابقات شده است.

شیدا فهیمی دختری که ورزش سخت کلیس تنیکس را انتخاب کرد

آشنایی با شیدا فهیمی و ورزش کلستنیک

پارک پردیسان با داشتن امکانات و تجهیزاتی که معمولا شامل یک یا چند میله ناقابل می شود، تنها پارک تهران است که قابلیت انجام و تمرین کلیس تنیکس را به اهالی آن می دهد. در این رشته ورزشی که قدرت عضلانی بدن حرف اول را می زند اغلب شاهد حضور و فعالیت پسران هستیم اما در این بین دخترانی پا به این عرصه می گذارند تا نشان دهند هر چند به دلیل محدودیت های پوشش هیچگاه نمی توانند در عرصه رقابت های جهانی این رشته شرکت کنند اما میدان را خالی نکرده و همپای پسران فعالیت می کنند تا جایی که در حین انجام این فعالیت به علت عجیب و سریع بودن حرکات و همچنین نحوه لباس پوشیدن و پوشاندن موها، نشانی از دختر بودن وجود ندارد و اغلب تصور می شود که یک پسر در حال حرکت زدن است.

شیدا فهیمی یکی از این دختران است اما با پشتکاری فوق العاده

او می گوید: «از کودکی دیدن حرکات قهرمان ژیمناستیک کار را می دیدم و آرزویم این بود مثل آنها شوم. کم کم احساس کردم در ایران به سطح قابل قبولی در این رشته رسیده ام اما با این وجود هیچگاه امکان شرکت در مسابقات جهانی در این رشته برای دختران ایرانی وجود ندارد اما این مشکلی نیست که باعث شود دوستداران این قبیل رشته ها قیدش را بزنند.»

عکس از قدرت بدنی شیدا فهیمی در کودکی و نوجوانی

عکس از قدرت بدنی شیدا فهیمی در کودکی و نوجوانی

دختر بودن با کلستنیک منافاتی ندارد

شیدا فهیمی از ۱۵ سالگی به سمت رشته ایروبیک ژیمناستیک که با قدرت بیشتری سروکار دارد، می رود. هم اکنون هشت سال است که در این رشته نیز فعالیت دارد و هر سال در مسابقات لیگ به صورت انفرادی و تیمی در کشور اول شده است. او در این راه از حمایت خانواده اش می گوید که برایش وقت گذاشتند و مدام تشویقش می کردند که تو باید برای خودت کسی شوی. او هم اکنون رشته های مختلف ورزشی را تدریس می کند و از ۱۷ سالگی تا به امروز مربی ژیمناستیک بوده است.

شیدا که به ورزش به قول خودش معتاد شده است و تمام روزش را با ورزش پر می کند، از رشته ای جدید می گوید: «ورزشی که دیدن یک دختر در آن باعث تعجب می شود.» ورزشی که معتقد است باید واردش می شد تا به همگان نشان دهد ورزش جنسیت نمی شناسند و حتی در ایران نمی توان کمبود امکانات را بهانه ای برای دوری از این گونه رشته های ورزشی دانست. او دختر  بودنش در این رشته را وجه تمایز و نقطه قوت می داند، نه نقطه ضعف. نام این رشته مدرن کلستنیک استریت ورک اوت است.

مصاحبه با شیدا فهیمی ورزشکار رشته کلستنیک

مصاحبه با شیدا فهیمی ورزشکار رشته کلستنیک

همپای پسران روی میله یا روی زمین حرکت می زنم

او در رابطه با این رشته خاص و جذاب می گوید از دو سال پیش با کلستنیک آشنا شدم. کلیپ هایش را می دیدم و راجع به آن از زبان پسرهایی که در این رشته فعالیت می کردند، می شنیدم. حدود شش ماه پیش بود که اتفاقی رفتم روی میله و حرکت زدم. از همان اولین تجربه متوجه شدم خیلی از حرکاتش برایم آسان است چرا که به دلیل ژیمناستیک کار بودنم، قدرت دست ها و بدنم به اندازه کافی بالا بود. دنباله این ورزش را گرفتم و به پارک پردیسان رفتم. در آنجا مورد تشویق اعضای تیم کلستنیک قرار گرفتم و از آن روز وارد تیم شده ام و در فضای باز که همان پارک پردیسان است، زیر نظر مربی تمرین و فعالیت می کنم.

از او می پرسم تو اولین دختری هستی که وارد این رشته شده ای و او می گوید: تعداد بسیار اندکی از دختران کلستنیک کار می کنند اما معمولا در باشگاه ها هستند و یا وارد تیم حرفه ای نشده اند. اما هدف اصلی من این بود که در فضای باز این کار را انجام دهم تا هم ثابت کنم دختران هم می توانند و هم این که اگر دختری به این رشته علاقه مند است اما تصور می کند فعالیت در این رشته در ایران امکان پذیر نیست، متوجه شود که در ایران هم می تواند خودش را نشان دهد. هر چند امکان شرکت در رقابت های جهانی وجود نداشته باشد.

اگر ورزشکار نبودم در تصادف سالم نمی ماندم

رشته کلستنیک استریت ورک اوت شاید کمتر از هشت سال است که وارد ایران شده است اما در این بین جوانان ایرانی از قافله هانی عقب نمانده اند و سال گذشته پیام حسن نژاد که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد، موفق به کسب قهرمانی جهان در رقابت های ۲۰۱۶ مسکو شد. ورزشکاران این رشته دارای بدن هایی عضلانی و قوی هستند. این رشته هیچ ربطی به پارکور ندارد و در واقع می توان آن را با بدنسازی و فیتنس مقایسه کرد چون هر دو رشته در جهت پرورش و رشد عضلانی پیش می روند و در کل هیچ نیازی به بلند کردن وزنه و کار با وسایل بدنسازی نیست بلکه تمام حرکات با وزن بدن انجام می شود.

ارتش آمریکا به نیروهایش تمرینات کلستنیکس را توصیه می کند و می گوید این تمرینات باعث افزایش قدرت عضلانی، استخوان ها و مفاصل شده و از آسیب دیدگی ها پیشگیری می کند و این دقیقا همان چیزی است که عاید این ورزشکاران و شیدا شده است. او به تازگی حادثه تصادفی را از سر گذرانده که می گوید هر کس جای او بود سالم بیرون نمی آمد اما او به خاطر بدن قوی و محکمی که دارد آسیب آنچنانی از این حادثه ندیده است.

منبع: سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عکس های آلیشیا اشمیت ؛ مربی بدنساز زیبای تیم دورتموند

آلیشیا اشمیت مربی بدنساز دورتموند آلیشیا اشمیت (آلیکا اشمیت) مربی بدنساز دورتموند است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *