خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > صبحانه بخورید تا لاغر شوید

صبحانه بخورید تا لاغر شوید

به گزارش حیاط خلوت به نقل از ایسنا؛ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: نخوردن وعده صبحانه نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود، بلکه چاقی را به دنبال دارد.

‌عزت‌الله فاضلی‌مقدم اظهار کرد: صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که متأسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد. این وعده غذایی بخش عمده‌ای از انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن بویژه کلسیم و ویتامین‌های گروه B را تأمین می‌کند.

صبحانه بخورید تا لاغر شوید

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مواد مغذی‌ای که با نخوردن وعده صبحانه از دست می‌رود قابل جبران نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند، عملکرد جسمی، ذهنی، روانی و خلق و خوی بهتری دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه خوردن وعده صبحانه یادگیری، قدرت خلافیت و ابتکار را افزایش می‌دهد، یادآور شد: خوردن وعده صبحانه انرژی موردنیاز مغز را تأمین کرده و این مهم باعث افزایش هوشیاری، قدرت توجه، تمرکز و درک می‌شود.

فاضلی‌مقدم، علت نخوردن صبحانه توسط دانش‌آموزان را دیر خوابیدن هنگام شب و دیر بیدار شدن هنگام صبح دانست و با اشاره به اینکه برخی از والدین نیز از خوردن این وعده غذایی غافل می‌شوند، افزود: حتی ممکن است برخی افراد به دلیل کنترل وزن از خوردن وعده صبحانه امتناع کنند و این در حالیست که بررسی‌ها نشان می‌دهد نخوردن صبحانه نه تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود، بلکه منجر به افزیش وزن و چاقی خواهد شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: افرادی که صبحانه می‌خورند سوخت و ساز بدن آنها بهتر رخ می‌دهد و این مهم باعث ترشح انسولین خواهد شد. افرادی که به وعده صبحانه توجه می‌کنند، وضعیت جسمانی آنها در حد ایده‌آل بوده و وزن‌شان نیز در محدوده طبیعی قرار دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: صبحانه نخوردن باعث بیشتر خوردن وعده ناهار و ریزه‌خواری می‌شود و این عاملی برای چاقی محسوب می‌شود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *