خانه > اخبار ایران و جهان > صحبت های جنجالی امام جمعه شیراز درباره هفتم آبان روز بزرگداشت کوروش کبیر

صحبت های جنجالی امام جمعه شیراز درباره هفتم آبان روز بزرگداشت کوروش کبیر

امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه مناسبت جعلی ۷ آبان به‌ عنوان روز کوروش در تورات اسرائیلی مطرح‌ شده و هیچ منبع موثقی ندارد، گفت: مردم فریب جریان‌سازی دروغین رسانه‌های غربی را نخورند.

صحبت های جنجالی امام جمعه شیراز درباره هفتم آبان روز بزرگداشت کوروش کبیر

به گزارش حیاط خلوت به نقل از خبرگزاری فارس؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جریان‌سازی دروغین رسانه‌های غربی و سلطنت‌نشین در ساختن یک مناسبت جعلی به نام ۷ آبان، اظهار داشت: آنچه در مورد کوروش در تاریخ آمده، این است که وی در جنگ‌های بسیاری حضور داشته و در یکی از آن‌ها کشته شده است؛ اما اینکه کجا دفن شده و … هیچ اطلاعات مستندی در دست نیست.

وی افزود: امروز ماهواره‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به سلطنت‌طلب‌ها و دشمنان نظام، از حس ناسیونالیستی و ملیت‌گرایی مردم سوءاستفاده می‌کنند و یک مناسبت جعلی و بدون سند تاریخی را به مردم القا می‌کنند که لازم است تمام آحاد جامعه با تحقیق و بررسی راجع به این موضوع فکر کرده و عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: ریشه مناسبت جعلی ۷ آبان در هیچ جای تاریخ جز تورات اسرائیلی نیست و همین مسئله نشان می‌دهد که به بهانه این مناسبت، به دنبال ایجاد شکاف بین مردم هستند.

امام‌ جمعه شیراز ادامه داد: چند سال است که استان فارس را درگیر مناسبت جعلی ۷ آبان کرده‌اند و پرسش ما از مدعیان این است که به مردم بگویند که ریشه تاریخی این مناسبت کجاست.

ایمانی با بیان اینکه به مناسبت جعلی روز کوروش جز در تورات اسرائیلی، در هیچ جای تاریخ اشاره نشده است، افزود: مدعیان دروغین روز کوروش اگر راست می‌گویند تاریخ مستند را به مردم نشان دهند و مردم نیز بدون مطالعه و تحقیق حرفی را نپذیرند.

وی همچنین با اشاره به سیره اهل‌بیت(ع) که هیچ خبری را بدون منبع مستند و مطمئن نمی‌پذیرفتند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز تحلیلگر نیست و تحلیل‌گران بی‌نظر نیز در رسانه‌ها مسائل را تحلیل نمی‌کنند، بنابراین بیشتر مردم شایعه‌ها و وقایع دروغین را به‌ سادگی می‌پذیرند، چراکه اهل تحقیق و بررسی نیستند.

امام‌ جمعه شیراز افزود: اهل‌بیت (ع) همیشه با مطالعه و تحقیق عمل می‌کردند، حتی در قیام‌های به‌ ظاهر انقلابی نیز حضور پیدا نکردند، چراکه آن‌ها را با برنامه و تدبیر نمی‌دیدند و متناسب با فکر و اندیشه عقلانی نمی‌یافتند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *