خانه > زیبایی و آرایشی > آرایش صورت و مو > ۱۹ راز زیبایی که هر جوانی باید بداند

۱۹ راز زیبایی که هر جوانی باید بداند

در این زمان ما هزاران نکته درباره زیبایی را خوانده و هزاران محصول را استفاده کرده ایم، اما فقط تعداد کمی از آن‌ها با‌ ارزش بوده اند. بنابراین ما در این نوشته ۱۹ راز آرایشی را با شما به اشتراک می گزاریم.

راز زیبایی , زیبا بودن

۱۹ راز زیبایی که هر جوانی باید بداند 

هیچ چیزی ناراحت‌ کننده تر از نصیحت شنیدن از افراد سالخورده نیست، ما هم می دانیم، اما حقیقت این است که شنیدن و پذیرفتن برخی از توصیه ها خیلی هم با‌ ارزش است، مخصوصا وقتی این نصیحت ها نکاتی درباره زیبایی باشد. ما سال‌ها مجله های مد را خوانده و محصولات زیبایی را تست کرده ایم. در این زمان ما هزاران نکته درباره زیبایی را خوانده و هزاران محصول را استفاده کرده ایم، اما فقط تعداد کمی از آن‌ها با‌ ارزش بوده اند. بنابراین ما در این نوشته ۱۹ چیزی که آرزو داشتیم در نوجوانی بدانیم را با شما به اشتراک می گزاریم.

 

فونداسیون را قلم بگیرید

اگر پوست صورت شما دارای آکنه است، احتمالا اولین کاری که انجام خواهید داد یک فونداسیون ضخیم و افراطی است. این کار را نکنید. فونداسیون مخصوص خانم‌های بالای ۳۵ سال است. این کار زیبایی طبیعی شما را از بین خواهد برد. بجای این انتخاب، لکه های پوستتان را با کانسیلر بپوشانید، پس از آن هم میتوانید از کرم پودر و یا مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید. طبیعتا استفاده از مرطوب کننده های رنگی خیلی سبک‌تر از فونداسیونی ضخیم است.

 

کانسیلر را به آرامی روی پوستتان بگذارید، آنرا نمالید

زمانی که می خواهید از کانسیلر استفاده کنید، کمی از آنرا به انگشتتان زده و بروی پوستتان بگذارید. هیچ‌گاه آنرا نمالید و ماساژ ندهید.

 

یا لب‌هایتان را آرایش کنید یا چشمانتان را، نه هر دو باهم

اگر آرایش چشم سنگینی کرده اید، فقط کمی برق لب زده و لبتان را بدون آرایش رها کنید. رژ لبی با رنگی جسورانه را ترجیح میدهید؟ صورتتان را روشن نگهدارید (از رژ گونه ی پر رنگ دوری کنید) و ریمل و سایه و خط چشم پر رنگی هم نکشید. اگر می‌خواهید دلقک بنظر بیایید هر دو را باهم آرایش کنید.

 

کمتر بیشتره!!

تا حالا توجه کرده‌اید که بعضی از دوستانتان بدون آرایش چطور باز هم خوب بنظر می آیند؟ سن شما اهمیتی ندارد، آرایش زیاد ظاهر شما را زشت‌تر می کند. اگر شما هر روز زیرسازی کنید، کرم پودر و رژ گونه بمالید، سایه و خط چشم بکشید و ریمل استفاده کنید، خط لب بکشید و برق لب هم بمالید، واقعا بیش از اندازه آرایش کرده اید. سبکش کنید، تمام چیزی که واقعا احتیاج دارید، یک ریمل زیبا، کانسیلر برای از بین بردن لکه ها و یک برق لب و در زمستان هم کمی رژ گونه است.

 

موی طبیعی شما همیشه هات است

اگر موی شما خیلی تیره است، ظاهرتان را با یک سایه تیره یا هایلایتی روشن، متعادل کنید. ما جوانان زیادی را می‌بینیم که موی خود را چندین درجه روشن‌تر میکنند و چهره شان رنگ و رو رفته می شود، نه شگفت انگیز! رمز انتخاب رنگ مویی مناسب با رنگ پوست شما در آن است که دیگران تصور کنند شما با این رنگ موی زیبا بدنیا آمده‌اید.

 

وازلین بهترین دوست شماست

وازلین پاک کننده ای ارزان و عالی برای آرایش چشمان شماست. همچنین برای ترمیم خشکی پوست و ترک لب نیز عالی است. مقدار سخاوتمندانه ای وازلین به لبتان مالیده و توسط یک مسواک لبتان را ماساژ دهید. مازاد آنرا توسط یک پارچه پاک کنید. لب شما صاف و نرم خواهد شد.

 

لیر (layer) کردن موها هیچ وقت اشتباه نیست

کوتاه کردن مو بصورت لایه لایه برای هر نوع مویی عالی است: موهای فر، صاف و مواج. این مدل کوتاه کردن مو باعث می‌شود تا موهای نازک ضخیم‌تر، موهای فر مرتب و منظم‌تر و موهای مواج لخت بنظر بیایند. فقط حواستان باشد که مویتان را خیلی لایه لایه نکنید. لایه‌های زیاد و کوتاه دیگر قدیمی شده اند.

 

آکنه؟ به یک متخصص پوست مراجعه کنید

بزرگترین اشتباه افرادی که آکنه دارند چیست؟ به متخصص پوست مراجعه نمی کنند. شلوار ۱۵۰ هزار تومانی که آرزوی داشتنش را دارید فراموش کنید. خلاصی از آکنه بهترین چیزیست که می توانید برایش پول خرج کنید. و تنها راه ضمانتی خلاصی از آکنه، مراجعه به یک متخصص پوست است.

 

می‌خواهید کرم پودر یا رژ لب بخرید؟ اول تست کنید

محصولات زیبایی مختلفی هستند که حتما باید پیش از خرید، آن‌ها را در فروشگاه های تخصصی محصولات زیبایی تست کنید، محصولاتی همچون کرم پودر، رژ لب، رژ گونه و کرم پودر. اما محصولاتی مانند ریمل، خط چشم، برق لب و سایه چشم‌های ساده را میتوانید بدون تست انتخاب کنید. این محصولات را میتوانید از هر مغازه ای خریداری کنید، و خوش شانس خواهید بود اگر رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کرده باشید.

 

هر زمانی بتوانید کرم ضد آفتاب را نادیده می گیرید؟ هرگز این کار را نکنید

ما آرزو می کنیم کاش در جوانی این ترفند را می دانستیم، اولین چیزی که شما باید برای زیبایی تان هر روز از آن استفاده کنید کرم ضد آفتاب است، حتی اگر هوا بارانی یا ابری باشد! اما چرا؟ عادت‌های خوب از جوانی شروع می‌شوند و اگر شما از حالا کرم ضد آفتاب استفاده کنید، وقتی پنجاه شصت سالتان شد پوست زیبایی خواهید داشت. بخاطر داشته باشید که اشعه ی UV خورشید، حتی از ابرها و پنجره ی ماشین شما نیز عبور میکنند.

 

پیچیدن مو دور میله اتوی مو آنرا فر می کند

هیچ چیزی باحال تر از یک موی بلند لیر شده ی فر نیست. برای داشتن چنین مویی، مویتان را دور میله ی یک اتو موی بزرگ فردهنده بپیچید و هر ۵ سانتی متر جهت را معکوس کنید.

 

کرم‌های برنزه کننده همیشه بو می دهند

متاسفانه، حتی بهترین کرم برنزه کننده هم بو می دهد. بهترین حالت این است که کرم برنزه کننده را ۲۴ ساعت پیش از یک قرار ملاقات مهم استفاده کنید و برای از بین بردن بوی آن یک دوش بگیرید (اما لیف نکشید). برای یک اتفاق خیلی مهم مثل عروسی و یا یک مهمانی رقص، از اسپری‌های برنزه کننده حرفه‌ای استفاده کنید. این اسپری‌ها گران هستند و دوام زیادی ندارند، پس حتما آن‌ها را یک روز پیش از مهمانی مورد نظر استفاده نمایید.

 

اجازه ندهید ناخن هایتان همین‌طور رشد کند

مانیکور و پدیکور نمی کنید؟ نگران نباشید. ناخن هایتان را تمیز و یک اندازه نگاه دارید. چیزی بدتر از ناخن های بلند پا نیست. بین هر پدیکور ناخن های خود را کوتاه کنید. مردم با توجه به مراقبتی که از دست و پایتان می‌کنید در مورد شما قضاوت میکنند.

 

داخل چشمانتان را خط چشم نکشید

این کار باعث می‌شود تا چشمانتان کوچک‌تر بنظر بیاید. در عوض روی خط مژه هایتان خط چشم بکشید. همچنین یک خط چشم پر‌رنگ خیلی غیر طبیعی جلوه میکند. کمی خط چشمتان را محو کنید.

 

نوع مویتان چرب است؟ شامپوی خشک بخرید

اگر مویتان بلوند است، کمی پودر بچه روی ریشه‌های مو و فرق سرتان بریزید و شانه بکشید، این کار باعث می‌شود چربی اضافه ی موی سرتان از بین برود. اگر موی سرتان قهوه ای است، بهتر است که از شامپوی خشک استفاده نمایید.

 

موهای پای خود را پس از دوش گرفتن اصلاح کنید

با اصلاح موهای پایتان پس از شست و شو و در آخرین مراحل حمامتان، بریدگی ها را به میزان چشم گیری کاهش دهید.

 

بهترین خصوصیت خود را بدانید و به آن توجه کنید

مردم بیشتر در مورد کدام خصوصیت شما اظهار نظر می کنند؟ به آن توجه کنید. اگر لب‌هایی مثل آنجلینا جولی دارید، حتما برق لب و رژ لب‌هایی با رنگ‌های جسورانه استفاده کنید. اگر مردم رنگ چشمان شما را دوست دارند، سایه ی چشمی پیدا کنید که متمم این زیبایی است و حتما از ریمل استفاده کنید. همچنین حتما بدانید که چه رنگ لباسی بیش از دیگر رنگ‌ها به شما می‌آید و پس از آن خرید کنید.

 

اسکراب ها برای پوست های خشک عالی کار می کنند

اگر در زمستان پوستی خشک دارید، یک دستکش بخرید و در حمام هایتان از اسکراب استفاده کنید و حتما پس از آن بصورت سخاوتمندانه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست کف پایتان خشک شده و پینه بسته، یک سنگ پا بخرید. یک سنگ پا از هر انتخاب دیگری که در فروشگاه ها دارید موثرتر است.

 

بخاطر داشته باشید : زیبایی باطنی است

به دختری که وزنش زیادتر از حد نرمال است و پسران همچنان عاشقش هستند فکر کنید. چرا؟ چونکه او اعتماد بنفس دارد. اگر شما آرایش نداشته باشید و ناخن های پایتان را برای هفته‌ها لاک نزده باشید، اما خوشحال باشید و لبخند بزنید، هنوز ۱۰ مرتبه زیبا‌تر از دختر افسرده ای هستید که کنار شما نشسته است. به ما اعتماد کنید.

 

منبع : fitnessmagazine.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *