خانه > زیبایی و آرایشی > ۳ ماسک خانگی برای از بین بردن موهای زائد

۳ ماسک خانگی برای از بین بردن موهای زائد

۳ ماسک خانگی برای از بین بردن موهای زائد
اغلب خانم‌ها دائما در حال مبارزه و کلنجار رفتن با موهای زائد صورت‌شان هستند. بنابراین این روزها گزینه‌های زیادی برای انتخاب یک روش‌ خاص و مناسب وجود دارد مثل اصلاح یا تراشیدن موهای صورت، استفاده از موم (وکس) و یا حتی دکلره کردن موها. اما هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند شما را برای همیشه از دست این موهای مزاحم خلاص کند و یک درمان دائمی باشد. در ادامه این مطلب با چند راه‌حل خانگی آشنا می‌شوید که می‌توانند در از بین بردن و جلوگیری از رشد مجدد این موهای ناخواسته کمک موثری باشند.

از بین بردن موهای زائد
از بین بردن موی زائد با زردچوبه
به غیر از ترکیبات و خواص عالی‌اش برای سلامت بدن‌مان، زردچوبه خاصیت ضد ‌اکسیدانی هم دارد. اما این ماده خوراکی معجزه‌گر توانایی ممانعت و محدود کردن رشد موهای زائد را هم دارد. علاوه بر همه این موارد زردچوبه درمانی عالی برای سایر مشکلات پوستی و زخم‌های بدن هم هست.
طرز تهیه ماسک زردچوبه:
مقداری پودر زردچوبه را در کمی آب بریزید تا خمیر نرم و آبکی به دست بیاید و بعد روی نواحی که موهای بیشتری دارد بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد از اینکه خشک شد با استفاده از یک پارچه نرم که درون آب‌ولرم خیس و یا مرطوب شده است تمامی ماسک را از روی صورت‌تان پاک کنید.

از بین بردن موی زائد با آرد نخودچی

حتی مادربزرگ‌های ما هم از این آرد به عنوان یک ماسک موثر برای مشکلات پوستی‌شان استفاده می‌کرده‌اند. اغلب خانم‌ها در هندوستان با اضافه کردن کمی زردچوبه به آردنخودچی از این ماسک به طور منظم و مرتب استفاده می‌کنند و این طور تصور می‌شود که استفاده از این ماسک تاثیر به سزایی در از بین بردن موهای زائد صورت به خصوص در نواحی دهان و چانه خواهد داشت. مصرف این ماسک موجب صافی و نرمی و همچنین رفع چین و چروک‌های پوست هم خواهد شد.
طرز تهیه ماسک آردنخودچی و زردچوبه:
مقداری مساوی از آردنخودچی و زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید کاملا خشک شود و بعد با استفاده از یک پارچه نرم و آب‌ولرم صورت‌تان را پاک کنید.

از بین بردن موی زائد با تخم‌مرغ
واضح است که تخم‌مرغ فواید بسیار زیادی چه برای پوست و چه برای مو دارد.
طرز تهیه ماسک تخم‌مرغ:
سفیده یک تخم‌مرغ را با نصف قاشق‌غذاخوری آرد ذرت همراه با یک قاشق‌غذاخوری شکر خوب ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید. دقت کنید تنها به میزانی که نیاز دارید یعنی به اندازه موهای زائد صورت‌تان این ماسک را تهیه کنید. به محض اینکه خوب خشک شد سعی کنید خیلی آهسته ماسک را از روی صورت‌تان بردارید تا موهای زائد هم همراه با آن کنده شوند. احتمالا استفاده از این ماسک کمی دردناک خواهد بود اما نتیجه‌اش شگفت‌انگیز است.

منبع: salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *