خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > ۷ نکته برای کم کردن وزن با پیاده روی

۷ نکته برای کم کردن وزن با پیاده روی

۷ نکته برای کم کردن وزن با پیاده روی

برخی از اوقات انجام تمرینات سخت ورزشی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در برخی از موارد نیز تنها با پیاده روی می‌توان کاهش وزن محسوسی ایجاد کرد. همانطور که می‌دانید پیاده روی یک روش آسان و در دسترس برای کاهش وزن محسوب می‌شود. زمانی که سبک زندگی شما به گونه ای است که بیشتر ساعت‌های روز پشت میز هستید باید این گزینه را در برنامه روزانه خود بگنجانید. پیاده روی علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند سوخت کالری‌های خود را افزایش دهید بلکه بهترین روش برای کاهش سطح استرس نیز هست. هر چقدر استرس کمتری داشته باشید راحت تر وزن کم می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان با پیاده روی به کاهش وزن دست پیدا کرد. پس همراه ما باشید.

کاهش وزن با پیاده روی

  1. روزانه ۱۵۰۰۰ قدم پیاده روی کنید:

اصلا مهم نیست در حال حاضر چقدر پیاده روی می‌کنید، شما می‌توانید این مقدار را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید وزن خود را کاهش دهید ۷ روز از هفته را ۱۵۰۰۰ قدم پیاده بروید. در مورد افزایش آهسته تعداد قدم‌ها نگران نباشید. فقط شروع به کار کنید. به مرور زمان قادر خواهید بود مسافت بیشتری را پیاده روی نمایید. افزایش تعداد قدم‌هایی که بر می‌دارید استرس و فشاری بر روی بدن ایجاد نمی‌کند. پس با خیال راحت پیاده روی کنید.

  1. روزانه سه بار پیاده روی بیست دقیقه‌ای داشته باشید:

داشتن سه پیاده روی بیست دقیقه‌ای در طول روز به شما کمک می‌کند به اهداف خود و کاهش وزن دست پیدا کنید. مطالعه انجام شده در دانشگاه واشینگتون نشان می دهد افرادی که بعد از هر وعده غذایی به مدت ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌کنند کنترل قند خون بهتری نسبت به سایر افراد دارند. این موضوع بدین معناست که پیاده روی در زمان نهار می‌تواند از مصرف بیش از حد غذا بکاهد و هوس شما به مواد شیرین را نیز کاهش دهد.

  1. سه بار در هفته در تپه و جای بلند پیاده روی کنید:

بالا رفتن از تپه، جاهای بلند یا پله‌ها به شما کمک می‌کند عضلات بیشتری بسازید. این موضوع نیز باعث افزایش نرخ متابولیک شما می‌شود و کالری بیشتری سوزانده خواهد شد. به همین خاطر بهتر است در برنامه هفتگی خود، سه روز را به بالا رفتن از تپه یا جاهای بلند اختصاص دهید.

  1. از فواصل پیاده روی قدرتی استفاده کنید:

سرعت گرفتن در فواصل یک دقیقه‌ای می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد و کالری‌های بیشتری بسوزاند. بعد از اینکه توانستید این فواصل قدرتی را به برنامه منظم پیاده روی خود اضافه کنید، قادر خواهید بود سرعت و مدت زمان آن را نیز افزایش دهید.زمانی که سریع تر پیاده روی می‌کنید بر روی تاب دادن و چرخاندن بازوی خود نیز تمرکز کنید. حرکات بیشتر بازو به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و قدرت شانه های خود را بیشتر کنید.

  1. تمرینات با وزن بدن را نیز به پیاده روی‌های روزانه خود اضافه کنید:

پیاده روی تنها برای کاهش وزن صورت نمی‌گیرد. زمانی که پیاده روی می‌کنید هر بلوک یکبار توقف کنید و تمرین اسکوات را ۵ الی ۲۰ بار تکرار کنید. تمامی تمریناتی که با استفاده از وزن بدن انجام می‌شود باعث افزایش ضربان قلب خواهد شد و به شما کمک می‌کند عضلات بیشتری بسازید.

  1. کالری‌های دریافتی خود را در ۱۶۰۰ نگه دارید:

اگرچه نیازهای تغذیه ای شما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد اما خانم‌هایی که از پیاده روی برای کاهش وزن خود استفاده می‌کنند معمولا رژیم غذایی ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری را اتخاذ می‌کنند که سرشار از پروتئین است. اگر تمرکز اصلی شما از انجام تمرینات ورزشی روزانه داشتن پیاده روی با شدت کم است؛ تغذیه شما نیز باید با این مورد هماهنگ باشد. اگرچه سطح فعالیت‌های شما افزایش پیدا کرده است اما باید مصرف کالری کمتر گردد تا به کاهش وزن دست پیدا کنید.

  1. از مسیرهای طولانی استفاده کنید:

ممکن است شما نیز این مورد را قبلا شنیده باشید. پیاده روی در مسیرهای طولانی به شما کمک می‌کند سریع تر به کاهش وزن دست پیدا کنید. در طول زمان افزایش مسیر تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. پس این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چگونه چربی های پشت کمر را از بین ببریم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که عکس بدون روتوش یکی از افراد مشهور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *