خانه > اخبار ایران و جهان > آیا امواج Wifi خطرناک است؟

آیا امواج Wifi خطرناک است؟

عده‌ی زیادی که هر روزه بر تعدادشان افزوده می‌شود، بر این باور هستند که امواج الکترومغناطیسی باعث سردرد، حالت تهوع و ایجاد درد فلج کننده‌ای در آن‌ها می‌شود. اما آیا واقعاً این امواج برای سلامتی افراد مضر هستند؟

‌این ایده‌ی بسیار بحث برانگیز که میدان‌های الکترومغناطیسی می‌توانند سلامت ما را تحت‌تاثیر قرار بدهند، اولین بار در دهه‌ی ۶۰ میلادی هنگامی که دکتر رابرت بِکِر آمریکایی کمپینی علیه خطوط ولتاژ بالا به راه انداخت مطرح شد. او معتقد بود خطوط ولتاژ بالای انتقال برق موجب بیماری افرادی که در حوالی آن زندگی می‌کردند شده است.

آیا امواج Wifi خطرناک است؟

در سال‌های اخیر، همراه با رشد چشمگیر صنعت ارتباطات، ترس از خطرناک بودن امواج الکترومغناطیسی ناشی از موبایل‌ها و امواج وای فای هم شدت یافته است. اما راهی برای گریز از تکنولوژی وایرلس در دنیای امروز وجود ندارد. سال آینده تعداد هات‌اسپات‌های وای فای در بریتانیا به ۲۱ میلیون عدد خواهد رسید و تعداد تلفن‌های همراه از جمعیت کشور هم فراتر خواهد رفت.

اگر چه شواهد محکمی مبنی بر ارتباط بین تکنولوژی موبایل و بیماری وجود ندارد، اما مطالعاتی هم وجود دارند که به اثرات نگران کننده‌ای اشاره کرده‌اند. پژوهشی بر روی اسکن مغزی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که در حضور تشعشعات وای فای فعالیت مغز دانش‌آموزان مذکر در نواحی که مربوط به دقت کردن است کاهش می‌یابد.

تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۰ نشان داد که سیگنال‌های وای فای فعالیت مغزی را در زنان جوانی که طی آزمایشی سعی در تکرار یک سری اعداد که برای آن‌ها خوانده می‌شد را داشتند، به شدت کاهش می‌داد.

تا سال آینده تعداد هات‌اسپات‌های وای فای در بریتانیا به ۲۱میلیون عدد خواهد رسید

حساسیت برای سلامت کودکان به اندازه‌ای است که پارلمان اروپا درخواست محدودیت استفاده از وای فای در مدارس و همچنین محدودیت استفاده از موبایل توسط کودکان را دارد. اما EHS در بریتانیا (بر خلاف سوئد) به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شود. آژانس حفاظت از سلامت انگلستان می‌گوید هیچگونه شواهد علمی مبنی بر ارتباط بیماری‌ها با تجهیزات الکتریکی وجود ندارد؛ هرچند گزارش علائم واقعی و ناراحت کننده‌ توسط مردم را به رسمیت می‌شناسد.

برخی پزشکان هم از این بیماری ابراز نگرانی می‌کنند. دکتر اندرو ترسیدر پزشک خانوادگی در سامِرسِت انگلستان بیماران زیادی را دیده که از علائم EHS شکایت می‌کنند.

با توجه به مطالب گفته شده و نظرات کارشناسان بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرد و به موارد زیر بیشتر توجه داشته باشیم:

۱- زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید وای فای را خاموش کنید

۲- در هنگام خواب حتما وای فای را خاموش کنید چرا که در هنگام خواب سیستم دفاعی بدن به شدت کمتر می شود.

۳- در دوران بارداری ترجیحا از محدوده وای فای و اینترنت دوری کنید.

۴- برای استفاده کودکانتان از اینترنت و وای فای زمان مشخصی تعیین کنید.

گردآوری:حیاط خلوت

منبع:آلامتو

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرح های زیبا بسم الله رحمان رحیم

مجموعه ای زیبا از عکس های بسم الله الرحمن الرحیم  گردآوری:مجله حیاط خلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *