خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > حرف زدن با جنین و اثرات جالب آن بعد از تولد

حرف زدن با جنین و اثرات جالب آن بعد از تولد

حرف زدن با جنین و اثرات جالب آن بعد از تولد
در طی سال های اخیر به مادران باردار توصیه می شود که هر روز با جنین خود صحبت کنند و برای او شعر بخوانند زیرا این کار تاثیرات بسیار خوبی روی جنین می گذارد .
ایجاد پیوند عمیق بین مادر باردار و فرزند داخل رحم او در طول دوران بارداری و به اشتراک گذاشتن محبت با او هم چیزی است که باعث می شود این دوران برای مادر و جنین او به یادماندنی تر شود.
جنین از ۱۸ هفتگی میشنود، در ۲۸ هفتگی نسبت به صدا واکنش و حتی عکس العمل عضلانی نشان می دهد.

 

صحبت کردن با جنین، رشد مغزی و دایره لغات شنیداری اش را افزایش می دهد
حرف زدن با جنین
به تازگی دریافته اند نواهای پخش شده در زمان جنینی نوزادان در سال نخست تولدشان بهترین لالایی هنگام خوابشان است.

 

به گزارش کی اس ال نیوز نوزادان بلافاصله پس از آغاز زندگی به تمامی صدا هایی که در دوران جنینیشان شنیده اند عکس العمل نشان می دهند و گاه دچار آرامش و گاه دچار پریشانی می شوند .در این تحقیق مشخص شده است که والدینی که در زمان جنینی فرزندشان به صدای خاص گوش داده اند در سال نخست تولدکودک شاهد عکس العمل های نوزاد به همان صدای خاص خواهند بود و می توانند با کمک همان صدا کودکشان را آرام کنند.
بررسی های انجام شده حاکی از آن است که مغز جنین اطلاعات قابل توجهی را در حافظه خود نگاه می دارد و کودکان زمانی که قادر می شوند اولین کلمات و جملات را به زبان بیاورند ، همیشه سعی می کنند همان چیزهایی را بگویند که در روزهای اول تولد و در دوران زندگی درون رحمی شنیده و به خاطر سپرده اند.

 

در ادامه توصیه های برای برقراری ارتباط با جنین را آورده ایم . شما می توانید با استفاده از آن ها ارتباط حسی و عمیق بهتری با نوزاد و کودک خود پیدا کنید.
۱- به مادران باردار توصیه می شود که هر روز با جنین خود صحبت کنند. صحبت کردن با جنین، رشد مغزی و دایره لغات شنیداری اش را افزایش می دهد.

 

۲- زمزمه کردن شعر در دوران بارداری به مادران باردار توصیه می شود. اگر این کار با ریتم و تون های مختلفی انجام گیرد، برای ارتقای یادگیری مهارت های زبانی کودک در آینده مفید خواهد بود.

 

۳- خواندن داستان ها و متن های تکراری برای جنین توصیه می شود. بلند خواندن متن های تکراری مختلف توسط مادر برای جنین، دایره لغاتی را که جنین در دوران جنینی خود شنیده است را افزایش می دهد و درک موثر او را در مراحل بعدی زندگی بالا می برد.

 

۴- علاوه بر این که به مادران توصیه می شود که با جنین خود صحبت کنند، به پدران نیز توصیه می شود که با جنین ارتباط کلامی برقرار کنند، زیرا ثابت شده است که در دوران جنینی حافظه جنین به شدت در حال توسعه می باشد.
اگر نوزاد تازه متولد شده صداهای آشنایی را که در دوران جنینی با انها مانوس بوده است، را بشنود ارامش پیدا می کند و استرس های او کاهش پیدا می کند و زمینه لازم برای یادگیری سریع او ایجاد می شود.
 

۵- یکی از دیگر از راه های موثر برای برقراری ارتباط با جنین در حال رشد، ماساژ دادن شکم مادر می باشد. اگر آموزش مهارت های زبانی و کلامی به جنین با ماساژ دادن همراه باشد، تاثیر مطلوب تری بر روند یادگیری جنین خواهد گذاشت.
در برخی مطالعات مشخص شده است که جنین قادر به پاسخ گویی به این گونه ارتباطات می باشد و پاسخ های معناداری به آنها می دهد که با دستگاه های امروزی بخشی از این پاسخ ها، قابل ثبت و اندازه گیری می باشد.

 

۶- به مادران باردار توصیه می شود که هنگام برخاستن از خواب، به جنین خود سلام کنند و صبح به خیر بگویند. در طول روز رخدادهای روزانه را به او گزارش دهند و با او مانند یک  انسان زنده تعامل برقرار کنند. هنگام خوابیدن نیز به او شب به خیر گویند.

 

۷- امروزه انجام سونوگرافی برای بررسی وضعیت سلامت جنین لازم و ضروری است. مادران باردار می توانند تصاویر و فیلم های سونوگرافی خود را هر چند وقت یک بار مشاهده کنند و مکالمات خیالی با جنین خود داشته باشند. این فعالیت ها، دلبستگی مادر و جنین را به هم افزایش می دهد.

 

۸- اگر مادری هستید که خیلی زود دچار استرس و عصبانیت می شوید، روش های کنترل عصبانیت و استرس را یاد بگیرید و تا محیطی آرام را برای پرورش جنین خود فراهم کنید، زیرا استرس و عصبانیت، ارتباط موثر و مفید مادر را با جنین تحت تاثیر قرار می دهد.

 

۹- به مادران باردار توصیه می شود که در صورت اجازه پزشک متخصص خود، ورزش های دوران بارداری را انجام دهند تا نه تنها استرس آنها کاهش یابد، بلکه گردش خون بدن بهتر گردد و شرایط مناسب برای رشد جنین فراهم شود.

 

۱۰- اگر مادر بارداری، فعالیت های مخربی مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل یا مواد مخدر را در این دوران انجام دهد، فرصت طلایی یادگیری جنین خود را از دست می دهد، زیرا مصرف این مواد در دوران بارداری به مغز جنین آسیب می زند و بدیهی است که مغز آسیب دیده، توانایی آموزش کافی و رشد مناسب را نخواهد داشت.

 

۱۱- به مادران باردار توصیه می شود که جنین خود را به شکل فعال و زنده در خانواده حس کنند. همچنین اگر خواهر یا برادری برای جنین در خانواده وجود دارد، او را نیز ترغیب کند تا با او صحبت کند و ارتباط موثر داشته باشد و احساسات خود را با او به اشتراک بگذراد.

 

۱۲- مطالعات مختلف نشان داده است مادرانی که افکار مثبت دارند، این افکار به جنین آنها منتقل می شود و رشد مغزی آنها سریع تر و بهتر شکل خواهد گرفت.

 

۱۳- نوازش جنین از روی شکم، احساس امنیت را به او القا می کند و رشد مغزی و یادگیری او بهتر می شود.
 
در نهایت، می توان ادعا کرد که هر چه پیوند بین مادر حامله و فرزند داخل رحم او بیشتر باشد، حالت ضربه و لگد زدن جنین به دیواره شکم مادر هم کاهش خواهد یافت. فقط، به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که پیوند میان مادر و نوزاد در دوران قبل از تولد بی بها است و اثرات آن در طول تمام عمر، بر روی جنین باقی می ماند. یادتان باشد دوران بارداری به زودی به پایان می رسد و ارزش محبت کردن شما نسبت به فرزندتان با آغوش گرفتن او کم خواهد شد، چون بعد از تولد افراد زیادی مانند پدر، خواهر، برادر و سایر اعضای فامیل در اطراف او هستند، که تلاش می کنند پیوند خوبی با نوزاد برقرار نمایند.
گردآوری: حیاط خلوت
منبع:niniban.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

برای سفت شدن شکم بعد از زایمان چکار کنیم ؟

۹ روش برای سفت‌کردن شکم بعد از بارداری صاف و سفت شدن شکم بعد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *