خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > خوردن خرمالو در دوران بارداری و فواید آن

خوردن خرمالو در دوران بارداری و فواید آن

خوردن خرمالو در دوران بارداری و فواید آن

خرمالو میوه نارنجی‌رنگی که معرف پاییز است و این روزها کم‌کم در بساط میوه‌فروشی‌ها یا در برخی از شهرها مانند تهران روی درختان به شما لبخند می‌زنند و آماده خوردن و چیدن هستند.

اینکه چه مواد غذایی لازم است تا به بدن مادر برسد و باعث شود جنین آنها رشد خوبی داشته باشد تا یک نوزاد سالم به دنیا بیاید و مهم‌تر اینکه از چه مواد غذایی باید دوری کنند تا سلامت و امنیت جنین به خطر نیفتد و دوران بارداری راحتی را سپری کنند بسیار مهم است .

مصرف خرمالو در دوران بارداری و حاملگی بسیار مفید و سودمند بوده و در رشد جنین و سلامت خانم های باردار ، نقش مهمی دارد. در این مطلب شما را با خواص خرمالو در دوران بارداری و فواید این میوه خوشمزه بیشتر آشنا می کنیم .

آیا خوردن خرمالو در دوران بارداری امن است؟

بله، همه زنان حامله می توانند از خوردن میوه خرمالو در طی کل دوران بارداری خود لذت ببرند. با این حال، نگه داشتن حد اعتدال در مصرف این میوه هم مانند سایر مواد غذایی الزامی است. در واقع، متخصصین تغذیه توصیه می کنند که زنان باردار باید این میوه را به مقدار مناسبی مصرف کنند. خوردن میوه خرمالو می تواند شما را در داشتن یک دوره بارداری سالم یاری کند، چون مواد مغذی موجود در این میوه به رشد جنین داخل رحم مادر کمک کرده و سلامت مادر باردار و فرزند داخل رحم او را تضمین خواهد کرد.

با خواص خرمالو بیشتر آشنا شوید :

خواص خرمالو:
• خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B۳ ،B۲، B۱ و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز دارد.
• خرمالو سرشار از ویتامین‌های A ، B و C می‌باشد.

• خرمالو میوه ای با کالری بالا است (۱۰۰ گرم خرمالو ۷۰ کالری فراهم می کند) اما در چربی بسیار پایین است.

خرمالو سرشار از ویتامین C:
– میزان ویتامین C موجود در این میوه قابل توجه است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. اگر در فصل سرما لثه‌هایتان خونریزی می‌کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد.

– باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه‌ها موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است. البته توجه داشته باشید هر چه خرمالو رسیده‌تر و شیرین‌تر باشد میزان ویتامین C آن نیز کمتر می‌شود.

خرمالو منبع بتاکاروتن و لیکوپن:
– رنگ نارنجی خرمالو ناشی از همین آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است. برای همین هم خرمالو مانند همه‌ی میوه‌ها و سبزیجات نارنجی برای سلامتی چشم‌ها و حافظت از شبکیه چشم مفید است.

– از این گذشته بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند برای همین هم پوستتان خوش آب و رنگ می‌شود.

خرمالو ، سرشار از فیبر:
– خرمالو منبع خوب فیبرهای غذایی محسوب می‌شود و حاوی میزان قابل‌توجهی فیبر پکتین می‌باشد. ۱۰۰ گرم از میوه تازه دارای ۳.۶ گرم یا ۹.۵٪ از مصرف روزانه فیبر توصیه شده است.

– فیبرهای موجود در آن باعث دفع راحت و رفع یبوست می‌شود. برای این کار توصیه می‌کنیم که روزانه دو مرتبه خرمالو میل کنید. توجه داشته باشید که این میوه حاوی آهن بوده و سدیم کمی دارد.

– خرمالو برای مقابله با کلسترول و فشارخون بالا

– خرمالو سرشار از دو ماده معدنی بسیار مفید است. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می‌باشد که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می‌کند.

– مزیت دیگر این میوه این است که سدیم (نمک) کمی دارد.

– توصیه می‌کنیم اگر دچار بیماری‌های قلبی عروقی هستید و یا چربی و فشارخونتان بالاست از این میوه غافل نشوید.

فواید خرمالو برای پوست و مو:
– خرمالو، به اندازه توت فرنگی آنتی اکسیدان دارد و به همین دلیل، شما می توانید برای جوان سازی و شاداب سازی پوستتان، روزی نیم ساعت پوست خرمالو را روی صورتتان قرار دهید.

– بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند برای همین هم پوستتان خوش آب و رنگ می‌شود.

– افرادی که موهایشان اصطلاحا کم پشت است و یا به قدری که باید پر نیست، می توانند با خوردن خرمالو و دریافت روی (زنیک) موجود در آن، موهای سالم و پرپشتی داشته باشند.

– به خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.

خرمالو، ضد التهاب طبیعی:
– خرمالو حاوی فلاونوئید پلی فنولیک آنتی اکسیدان مانند کاتچین و گالوکاتچین علاوه بر داشتن یک ترکیب ضد تومور مهم، اسید بتولینیک است کاتچین خواص ضد عفونی، ضد التهاب و ضد خونریزی (جلوگیری از خونریزی از عروق خونی کوچک) دارد.

فواید خوردن خرمالو در دوران بارداری:

به دلیل این که میوه خرمالو حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی حیاتی است، مصرف آن در دوران بارداری زنان می تواند، مزایای زیادی برای سلامتی خود مادر و فرزند داخل رحم او به دنبال داشته باشد. مهم ترین این مزایا عبارتند از:

۱٫ رشد بیشتر جنین داخل رحم مادر با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:

همانطور که گفته شد میوه خرمالو سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می باشد. بنابراین، می توان ادعا کرد که خوردن این میوه در دوران بارداری کمک می کند تا رشد و توسعه استخوان های جنین داخل رحم مادر کامل گشته و عملکرد سیستم عصبی مرکزی او هم بهتر شود.

۲٫ درمان کم خونی زنان با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:

که میوه خرمالو محتوای مقدار زیادی آهن بوده و مصرف آن در دوران بارداری کمک می کند تا مادر و فرزند داخل رحم او از بروز خطر کم خونی در امان باشند. همچنین، خوردن خرمالو در دوران بارداری می تواند باعث افزایش تعداد هموگلوبین خون مادران شده و مانع از بروز عوارض جانبی مانند کم خونی، خستگی و سرگیجه در بدن او و فرزند داخل رحمش شود.

۳٫ بهبود سیستم ایمنی بدن زنان باردار با مصرف میوه خرمالو:

در ابتدا، لازم است بدانید که خوردن میوه خرمالو در دوران بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان می شود. همچنین، ویتامین A و کاروتن موجود در این میوه کمک می کند تا قدرت بینایی و ماهیچه های قلب مادر باردار و فرزند داخل رحم او تقویت گردد. علاوه بر این موارد، مصرف میوه خرمالو می تواند عملکرد فرآیندهای مختلف بدن مادر باردار را بهبود می بخشد. در نهایت، فراموش نکنید که ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن زن حامله شده و سلامت او و فرزند داخل رحمش را در طی کل دوران بارداری تضمین خواهد کرد.

۴٫ تنظیم فشار خون مادران با خوردن خرمالو در دوران بارداری:

مصرف میوه خرمالو به درمان فشار خون بالا در دوران بارداری کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، منیزیم موجود در این میوه کمک می کند تا فشار خون زنان در طی کل دوران بارداری در حد تعادل باشد.

۵٫ مصرف خرمالو در بارداری و درمان سنگ کلیه :

همانطور که گفته شد میوه خرمالو حاوی مقدار بالایی منیزیم است، که مصرف آن خطر تشکیل سنگ کلیه در زنان باردار را به حداقل می رساند. همچنین، خوردن این میوه مغذی می تواند سلامتی کلیه های زنان حامله را تضمین نماید.

۶٫ برطرف کردن مشکل بی خوابی و استرس با خوردن خرمالو در دوران بارداری :

ویتامین C موجود در میوه خرمالو، در به حداقل رساندن استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی زنان باردار بسیار موثر است. به همین دلیل، مصرف این میوه به زنان باردار کمک می کند تا خواب راحتی داشته و از شر استرس و اضطراب این دوران رها شوند.

۷٫ کاهش خطر ابتلا به بیماری سرماخوردگی و سکسکه با خوردن خرمالو در دوران بارداری:

در طب سنتی، میوه خرمالو یک ماده محبوب برای مبارزه با بیماری سرماخوردگی به شمار رفته و مصرف منظم آن کمک می کند تا مشکل سکسکه و اثرات نامطلوب آن در بدن زنان باردار از بین برود.

۸٫ جلوگیری از بروز سرطان در طی دوران بارداری، با مصرف میوه خرمالو:

میوه خرمالو حاوی ترکیباتی مانند بتولینیک اسید و shibuol بوده و یک میوه ضد سرطان به شمار می آید. به همین دلیل، خوردن این میوه در دوران بارداری از مبتلا شدن زنان به بیماری سرطان جلوگیری خواهد کرد.

۹٫ با خوردن خرمالو در دوران بارداری بدنتان را سم زدایی کنید:

میوه خرمالو منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان های قوی است. به همین دلیل، مصرف آن در دوران بارداری به سم زدایی بدن و کبد زنان حامله کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، آنتی اکسیدان موجود در این میوه باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد در بدن مادران باردار شده و از آسیب رسیدن به سلول های بدن مادر و جنین داخل رحم او در طی کل دوران بارداری جلوگیری می کند.

۱۰٫ کاهش خطر ابتلا به دیابت دوران بارداری با مصرف میوه خرمالو:

جالب است بدانید که عصاره پوست میوه خرمالو مقاومت بدن زنان باردار را به انسولین کم کرده و سطح قند خون را بدن این افراد تنظیم می کند. بنابراین، خوردن این میوه می تواند از مبتلا شدن زنان حامله به دیابت دوران بارداری جلوگیری کرده و سلامت بدن مادر و جنین داخل رحم او را تضمین نماید.

۱۱٫ بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق زنان باردار با خوردن میوه خرمالو:

مقدار بالای کلسیم موجود در خرمالو کمک می کند تا سیستم قلب و عروق زنان حامله تضمین شود.

گردآوری: حیاط خلوت

منابع:

niniban.com

mamanam.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *