خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > رابطه جنسی و ارضا شدن در سه ماهه اول بارداری

رابطه جنسی و ارضا شدن در سه ماهه اول بارداری

رابطه جنسی و ارضا شدن در سه ماهه اول بارداری

معمولا زوج های جوان نگرانی زیادی درباره رابطه جنسی و ارگاسم در سه ماهه اول و امکان آسیب به جنین دارند.

به طور کلی رسیدن به ارگاسم در بارداری ممانعتی ندارد به این شرط که شما تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید، علائم خطری مانند خونریزی و لکه بینی و… نداشته باشید. ولی معمولا اگر این موارد مطرح نباشد نزدیکی با رعایت آداب آن در بارداری مشکلی ایجاد نمی کند.

در ادامه به صورت کامل به سوالات متداول درباره رابطه جنسی در سه ماهه اول بارداری پاسخ داده شده است.

رابطه جنسی در سه ماهه اول بارداری

 

تمایل به رابطه جنسی در سه ماهه اول بارداری

در طول بارداری هفته به هفته  مخصوصا در سه ماه اول تمایل به نزدیکی در بیشتر خانم ها افزایش می یابد. این مسئله به تولید هورمون های بارداری مربوط می شود. سینه های شما بزرگتر و حساس تر می شوند و به دلیل جریان خون بیشتر به سینه ها، احساس زنانه شما نیز بیشتر می شود. کارشناسان معتقدند اگر از نظر بدنی آمادگی دارید و پزشک نزدیکی را ممنوع نکرده است، می توانید نزدیکی داشته باشید.

خطرات نزدیکی در سه ماه اول بارداری / آیا نزدیکی در سه ماهه اول ضرری برای جنین دارد؟

اگر بارداری شما طبیعی و نرمال است نزدیکی در سه ماه اول بارداری ضرری برای جنین ندارد. اما توصیه می کنیم در صورتی که احتمال خطرهای زیر وجود دارد نزدیکی نکنید:

–    اگر سابقه سقط جنین دارید: اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر این که نزدیکی در سه ماه اول منجر به سقط جنین می شود وجود ندارد، اما اگر سابقه سقط دارید بهتر است در سه ماه اول نزدیکی نداشته باشید.

–    اگر دوقلو یا چند قلو دارید: بارداری چندقلو یا دوقلو حساسیت سه ماهه اول را بیشتر می کند زیرا رحم و جفت نسبت به فشارهای خارجی آسیب پذیرتر هستند. بنابراین در این شرایط نزدیکی توصیه نمی شود.

–    اگر جفت پوشیده شده (Placenta previa) در شما تشخیص داده شده است: جفت پوشیده شده حالتی است که جفت توسط دهانه رحم پوشیده شده است. نزدیکی در این حالت احتمال آسیب به جفت و نوزاد را افزایش میدهد.

–    اگر سابقه زایمان زودهنگام دارید.

–    اگر تجربه لکه بینی بدون دلیل دارید. این نشانه مشکلاتی است. بنابراین پیش از تشخیص دلیل لکه بینی نزدیکی نداشته باشید. با علائم خونریزی بعد از نزدیکی آشنا باشید.

–    اگر همسر شما بیماری انتقالی جنسی داشته باشد. اگر همسر شما بیماری انتقالی جنسی مثل هپاتیت ب یا تبخالی تناسلی دارد، احتمال انتقال عفونت به بدن شما وجود دارد. احتمال عبور عفونت از طریق جفت و تحت تاثیر قرار دادن نوزاد زیاد است. بنابراین پیش از نزدیکی با پزشک صحبت کنید.

آیا نزدیکی جنسی در طول بارداری به جنین آسیب می زند؟

–    در بارداری نرمال و طبیعی نزدیکی به جنین آسیب نمی رساند. جنین شما در مایع آمونیاکی امن است و در طول نزدیکی خطری او را تهدید نمی کند.

–    مسئله بعدی رسیدن آلت تناسلی مرد به رحم در طول نزدیکی و آسیب به جفت و جنین است. این مسئله غیر ممکن است. همسر شما نمی تواند در طول نزدیکی به فرزند شما ضربه ای وارد کند.

–    درباره ارگاسم نیز نگران نباشید. درست است که ارگاسم باعث انقباض رحم می شود اما این انقباض با انقباض ناشی از زایمان متفاوت است و آسیبی نمی رساند.

در سه ماه اول بارداری چه حالتی از نزدیکی امن تر است؟

سه ماهه اول بارداری حساس ترین زمان بارداری است. در سه ماه اول  بخصوص ماه اول بارداری و ماه دوم بارداری شما از نزدیکی لذت می برید زیرا تغییرات فیزیکی در این سه ماه بسیار کم است و مانع از لذت نمی شود. تمام حالت ها در سه ماه اول بارداری مجاز هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

فاکتورهایی که باید پیش از نزدیکی در سه ماه اول بارداری به یاد داشته چیست؟

از نزدیکی خشن دوری کنید زیرا جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. از کاندوم استفاده کنید و بعد از نزدیکی واژن را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید هیچ گونه عفونتی به جنین نمی رسد. از روان سازهای معطر استفاده نکنید. بهتر است از روان ساز استفاده نکنید.

آیا نزدیکی دهانی یا مقعدی در سه ماه اول بارداری مجاز است؟

در طول بارداری نزدیکی مقعدی مجاز نیست زیرا باعث افزایش احتمال انتقال عفونت از مقعد به واژن می شود. همچنین احتمال آسیب رسیدن به جفت نیز وجود دارد.

نزدیکی دهانی نسبتا امن تر است. اما دمیدن هوا به واژن در طول نزدیکی دهانی بسیار خطرناک است زیرا  احتمال تشکیل حباب های هوا که موجب انسداد رگ ها می شود را افزایش می دهد. این مسئله برای نوزاد و مادر خطرناک است. پاکسازی واژن پس از نزدیکی دهانی بسیار مهم است.

آیا شور و هیجان ناشی از مقاربت می تواند سبب زایمان زودرس شود؟

مسلما لذت و ناشی از این فرایند سبب انقباض رحمی می شود، اما این انقباض با انقباض مربوط به زمان وضع حمل فرق می کند.اگر بارداری شما کاملا به صورت نورمال است، لذت جنسی نمی تواند باعث زایمان زود رس شود، حتی در ماه های آخر بارداری.

چرا من تمایلی به نزدیکی در سه ماه اول بارداری ندارم؟

کاملا نرمال است که تمایل جنسی خود را در سه ماه اول از دست بدهید. احساس نیاز به نزدیکی آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد هنگامی که حالت تهوع شدید دارید یا به شدت احساس خستگی می کنید. در ماه سوم بارداری حالت تهوع کم کم بهبود می یابد.هورمون های بارداری و نوسانات اخلاقی نیز نقش مهمی در کاهش میل جنسی ایفا میکنند. اگر احساس خارش و درد در سینه ها داشته باشید میل جنسی خود را از دست می دهید. اگر تمایلی به نزدیکی ندارید خود را تحت فشار قرار ندهید. همسر شما شرایط را درک می کند و سعی کنید با او حرف بزنید. حفظ گرما در رابطه از نزدیکی مهم تر است. بنابراین سعی کنید زمان بیشتری را با همسر خود بگذرانید. با هم پیاده روی کنید، تلویزیون ببینید وکتاب بخوانید.

تمایل به نزدیکی در سه ماه اول بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. دیده شده است برخی خانم ها در بارداری اول تمایل به نزدیکی و در  بارداری بعدی نسبت به نزدیکی حس بیزاری داشته اند. این مسئله به حس مادر بستگی دارد.

منبع:ooma.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

برای سفت شدن شکم بعد از زایمان چکار کنیم ؟

۹ روش برای سفت‌کردن شکم بعد از بارداری صاف و سفت شدن شکم بعد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *