خانه > آشپزی و تغذیه > انواع مربا و ترشیجات > طرز تهیه مربا به خوشرنگ و خوشمزه

طرز تهیه مربا به خوشرنگ و خوشمزه

طرز تهیه مربا به خوشرنگ و خوشمزه

این روز ها وقتی از کنار مغازه میوه فروشی رد میشی ناخودآگاه چشمت که به های رسیده و خوش بو می افته به فکر درست کردن مربا به می افتی . مربا به یکی از خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین مربا های فصل پاییز است . در این مطلب طرز تهیه یک مربا به خوشرنگ را آموزش داده ایم با ما همراه باشید .

مربا به , مربا به خوشرنگ

مواد لازم مربا به

۱کیلو به
۷۰۰ گرم شکر
آبلیمو ۱ قاشق سوپ خوری
آب ۵ لیوان بزرگ
زعفران آب شده ۱ قاشق سوپ خوری ( دلخواه )

طرزتهیه مربا به

شماعزیزان میتونید هم به را پوست بگیرین وهم نگیرین من پوستش رو کامل گرفتم امابه فرمایش مادر شوهر و مادرم نباید گرفته بشه در هرصورت هرجور که خودتون دوست دارید عمل کنید.

وقتی پوست به ها گرفته شد از وسط دونیم کرده هسته هارو جدا میکنیم هسته هارا دور نریزین میتونید خشک کنید واگرخدایی نکرده دچاره سرماخوردگی شدین دم کنید برای گلو درد عالیه .

خب بگذریم به رو به صورت حلال قاچ کرده برشهای نسبتانازک میزنیم سایز بازبسته به خودتون داره بعدتوی یک قابلمه روحی یامسی یااستیل میریزیم و آب را به مقداری اضافه کنید که روی به ها را بگیرد (حدودا ۵ لیوان) روی شعله ملایم میزاریم تابه جوش بیاد حدود نیم ساعت که گذشت وکاملا قل زد شکر را اضافه کرده درب ظرف را گذاشته تاباحرارت ملایم جوش ریزبخورد.

برای درست کردن این مربا خیلی باید صبور بود حدود ۴ الی ۵ ساعت طول می کشد.

مربای به اول گلبهی رنگ میشه بعدساعات آخررنگش تکمیل میشه حدود ۱۰ دقیقه مانده به آماده شدن کامل مربا آبلیمو همراه بازعفران اضافه میکنیم عطر وطعمش فوق العاده ای دارد. من زعفران اضافه نمیکنم چون طعم و رنگ خود به را خیلی دوست دارم . اضافه کردن زعفران سلیقه ای است .

اگر دوست داشته باشید می توانید گردو هم به این مربا اضافه کنید .

نکات مهم برای درست کردن مربا به

به هیچ عنوان آب زیادنریزین چون باید بیشترروی حرارت بمونه تاشربت غلیظ بشه در نتیجه مربا خیلی تیره میشه

میتونید دم کنی روی ظرف بزارین تاحرارت توی قابلمه کاملا حفظ بشه

شربت مربانه خیلی رقیق باشه ونه غلیظ چون بعداز مدتی شربت خود به خود غلیظ تر می شود

اگر مربا بعد از مدتی کپک زد به این دلیل است که آب آن زیاد بوده و شربت مربا به اندازه کافی غلیظ نشده و یا شکر آن کم بوده است. در این صورت مقداری شکر روی آن بریزید و بگذارید مجددا چند جوش بزند تا غلیظ شود

مربا را نباید گرم در شیشه بریزیم. اگر مربا را پس از آنکه پخته شد یک شب نگهداریم، سپس آن را در شیشه بریزیم بهتر است. پس از یک شب معلوم می شود که شربت آن رقیق است یا غلیظ. اگر رقیق بود آن را چند جوش می دهیم تا غلیظ شود.

برای فهمیدن این نکته که آیا شربت مربا به اندازه کافی قوام آمده است یا خیر می‌توانید یک قطره از شربت را داخل آب سرد بریزید، اگر تا ته لیوان رسید و از هم باز نشد یعنی شهد از قوام کافی برخوردار است

برای آنکه مربا کیفیت بهتری پیدا کند، بهتر است شکر را چند ساعت (تقریباً ۱۰ ساعت) با تکه‌های میوه مخلوط کنید. به این مرحله شکرپاش کردن گفته می‌شود که برای بسیاری از مرباها از جمله مربای به کاربرد دارد.

برای تهیه مربای به می‌توانید از به رنده شده، خلال شده و یا خرد‌شده استفاده نمایید. همچنین می‌توانید بسته به سلیقه خود از قالب‌های آلومینیومی و یا فشاری برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده کنید.

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه ترشی لبو و انار | ترشی لبو انار خوشرنگ و خوشمزه

طرز تهیه ترشی لبو با انار  ترشی لبو یکی از ترشی های خوشمزه و خوشرنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *