خانه > زیبایی و آرایشی > وکس کردن بهتر است یا بند انداختن ؟

وکس کردن بهتر است یا بند انداختن ؟

وکس صورت

از بین بردن موهای زاید بدن و صورت به روش های مختلفی امکان پذیر است . قبلا از روش های سنتی استفاده میشد اما با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جدیدتر و کارآمد تری برای از بین بردن موهای زاید مورد استفاده قرار میگیرد . مثلا روش هایی مثل لیزر کردن ، یا موم انداختن یا وَکس کردن (شمع ) امروزه بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است البته این روش ها از روش های قدیمی موثرتر هم می باشد .

وکس کردن فرایندی است که وقتی به درستی انجام شود، می تواند هفته ها صورت شما را نرم و عاری از مو کند. علم مرتبط با آرایشگری بیان می کند در حالی که وکس کردن راحت و موثر است، می تواند روزنه های پوست را برای ورود انواع عفونت ها و باکتری های پوستی باز کند. قبل از انجام این کار باید به دنبال آرایشگاهی باشید که متخصص وکس داشته باشد و بعد از وکس صورت از ماسک ها و کرم های مناسبی استفاده کند. اگر عمل وکس صورت اصولی و درست انجام شود، شما نتیجه مطلوبی را به دست خواهید آورد.

معمولا افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد جوش هستند، نباید از وکس، موم، شمع و… برای موزدایی صورت استفاده کنند.

وکس صورت , فواید وکس صورت

آیا وکس کردن برای پوست مضر است ؟

وکس کردن ، اپلاسیون ، لیزر کردن و غیره هیچکدام به لحاظ پزشکی آسیبی برای پوست ندارند مگر اینکه افراد دارای حساسیت پوستی بوده و مشکلات پوستی قبلی داشته باشند . اشخاصی که مثلا خشکی مفرط پوست یا بیمارهای قدیمی پوستی یا اگزما دارند قبل از وکس یا اپیلاسیون یا هر روش دیگری باید با پزشک خود مشورت کنند تا دچار مشکلات جانبی نگردند .

وَکس کردن بهتر است یا بند انداختن

به نظر میرسه وکس کردن روش بهتری برای از بین بردن موهای زاید بدن و صورت باشد . در واقع وَکس کردن باعث میشه لایه برداری روی پوست هم انجام شود و سلول های مرده هم از بین بروند . البته وکس کردن به نسبت بند انداختن وقت کمتری برده و درد کمتری هم دارد .

آیا وکس کردن پوست را شل می کند ؟

وکس کردن به صورت مکرر ممکن است باعث شل شدن پوست گردد چون وقتی وَکس میکنید پوست کشیده میشود و در زمان رها شدن ممکن است باعث شل شدن پوست گردد . برای همین سعی کنید به صورت دایم این کار را انجام ندهید و به صورت یک در میان یا چند ماه یکبار برای از بین بردن موهای زاید از روش وکس استفاده کنید .

برای وَکس کردن کاردک مخصوص خود را ببرید

کاردک چیزی مثل ژیلت یا تیغ مخصوص هر فرد در ارایشگاه می باشد و نباید به صورت مشترک استفاده شود . چون ممکن است عفونت های پوستی و بیماری های این چنینی را به افراد مختلف منتقل کند .

اجازه ندهید از وکس مشترک برای شما استفاده شود

همانطور که باید کاردک وکس اختصاصی باشد ماده وکس هم باید برای هر فرد به طور جداگانه گرم شود و از باقیمانده وکس یرای افراد مختلف استفاده نشود . چون کاردک درون ماده وَکس رفته و در صورت استفاده مجدد ان برای شخص دیگر می تواند بیمارهای پوستی را منتقل نماید .

برای وکس کردن بهتر است موها بلند باشد

برای اینکه نتیجه وکس خوب باشد و پوست را شفاف تر کرده و از بین بردن موهای زاید به طور کامل انجام شود بهتر بگذارید موهایتان کاملا بلند شود  وَکس کردن موهایی که تازه از ریشه سر بیرون آورده اند خیلی خوب انجام نمیشود و موها به طور کامل کنده نمیشوند .

وکس نباید خیلی داغ شود

برای استفاده از وکس به مقدار مناسب آن را گرم کنید وکس اگر زیاد داغ شود پوست را میسوازند و باعث تاول زدن پوست میشود بنابراین دمای وکس تا ۶۰ درجه سیلیسیوس مناسب است .

بعد از وکس تا چند ساعت پوستتان را اب نزنید

آب می تواند سبب عفونت پوستی بعد از وکس شود برای پاک کردن باقیمانده وکس از روغن بچه استفاده کنید و برای  دوش گرفتن یا شستن صورت بگذارید چند ساعتی بگذرد .

در زمانی که تبخال زده اید هرگز وکس نکنید

وکس کردن وقتی که جوش چرکی یا تبخال یا زخمی روی پوست دارید باعث انتشار ضایعه روی پوست میشود و همه پوستتان را درگیر می کند برای وکس کردن باید بگذارید تبخال یا زخم یا عفونت روی پوستتان به طور کامل بهبود یابد .

در پایان نکته مهمی که باید به ان توجه کنید اینکه برای انجام وَکس حتما به ارایشگاههای معتبر و پاکیزه مراجعه کنید و دقت داشته باشید از وسایل و موادی که قبلا استفاده شده اند برای شما استفاده نکنند و بهداشت را رعایت نمایند .

منبع:luxbeauty.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *