خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > پورنوگرافی چیست؟ تاثیرات مخرب دیدن فیلم های پورن و هرزه نگاری

پورنوگرافی چیست؟ تاثیرات مخرب دیدن فیلم های پورن و هرزه نگاری

در مورد پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری(نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی) چه میدانید؟

تجسم و نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی

پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری ( Pornography) تجسم و نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی با هدف هیجان، تحریک یا ارضای جنسی است که در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، عکس، مجسمه، فیلم و مجله ارائه می‌شود. در بسیاری از موارد تمایز بین پورنوگرافی و هنر اروتیک تا حد زیادی ذهنی و بیانگر تفاوت‌های فرهنگی در جوامع مختلف است.در این مطلب از حیاط خلوت همراه ما باشید تا با پورنوگرافی و آثار مخرب دیدن فیلم های جنسی بیشتر آشنا شوید.

پورنوگرافی چیست؟ تاثیرات مخرب دیدن فیلم های پورن و هرزه نگاری

اقتصاد پورنوگرافی

در چند دهه اخیر، با گسترش فرهنگی که موضوعات جنسی را تابو نمی‌داند، صنعتی بر حول تولید و مصرف محتوای پورنوگرافی ایجاد شده‌است. گسترش و بهبود رسانه‌های صوتی و تصویری و اینترنت نیز در شکوفایی این صنعت نقش مهمی داشته است. البته کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای سامان دادن به این صنعت دارند. آمارها نشان می‌دهند که ۵۰٪ کاربران اینترنت به طور مرتب پورن تماشا می‌کنند. هرزه‌نگاری ادبی به متنی می‌گویند که در آن بر فعالیت‌های جنسی بسیار تأکید می‌شود به‌طوری که ممکن است به برانگیختگی هیجانات جنسی بیانجامد.

در طنز و هزل نیز کاربرد دارد؛ ممکن است طرح مسائل جنسی برای سرگرمی، خنده، کسب درآمد، بیان مسایل جدی یا ترسناک است و به موضوع‌هایی مانند سادیسم، مازوخیسم، لواط، خودستایی یا بت‌پرستی بپردازد. هرزه‌نگاری مستقیم، هرزه‌نگاری سخت و هرزه‌نگاری ملایم، از اصطلاحات وابسته است.در سطح جهانی، صنعت پورنوگرافی تجارتی عظیم با درآمدی حدود ۹۷ میلیارد دلار است.شهر لس‌آنجلس در ایالات متحده آمریکا، مرکز تجارت چند میلیارد دلاری صنعت پورنوگرافی است.درآمد بازیگران بسته به محبوبیت، تجربه، درخواست مخاطبان و نوع رابطه جنسی متفاوت است.

به عنوان مثال بازی در صحنه‌های خودارضایی یا همجنسگرایی زنان نسبت به آمیزش جنسی زن و مرد درآمد کمتری دارد. بازیگران زن برای حفظ زیبایی ظاهر و بدن خود مجبور به پرداخت هزینه جهت عمل‌های زیبایی صورت، گونه، لب و پستان هستند در حالی که بازیگران مرد عموماً چنین هزینه‌های را متحمل نمی‌شوند. با این حال، درآمد بازیگران زن به طور میانگین در مقایسه با همکاران مردشان بیشتر است.

 

بازیگران زن، بابت هر صحنه‌ای که در فیلم‌های پورنو بازی می‌کنند حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار حقوق می‌گیرند. در صورتی که اگر همان اعمال جنسی را به صورت «خصوصی» انجام دهند، حدوداً دو برابر درآمد بازی در فیلم‌های پورنو می‌توانند پول دریافت کنند. برای بسیاری از بازیگران این‌گونه از فیلم‌ها، کار بازی در فیلم عملی حاشیه‌ای است و بسیاری از بازی در فیلم‌های پورنوگرافی در جهت تبلیغ خود و رونق بخشیدن به «کار شخصی‌شان» استفاده می‌کنند.[نیازمند منبع] برای بازیگران مرد گزینه‌ها محدودتر هستند. کار وب‌کم و روسپی‌گری وجود ندارد و حقوق آن‌ها برای بازی در فیلم هم از زنان به مراتب کمتر است.

بروک هیون، سال ۲۰۰۷

نظر بازیگر فیلم‌های پورنورگرافی همجنس‌گرایانه

بازیگر پورنوگرافی یا پورن استار کسی است که به منظور تحریک بیننده و در برابر دوربین اعمال جنسی انجام می‌دهد. تامی گان، یکی از ستارگان پورنو، می‌گوید: «شاید برای میلیون‌ها نفر از طرفداران فیلم‌های پورنو، زندگی ستارگان این فیلم‌ها رؤیایی باشد. هفته‌ای ۵ یا ۶ بار با زنان زیبا همخوابه شوید و در ازایش پول هم بگیرید. اما اینکه آمیزش جنسی تحت فرمان کارگردان و زیر نور فیلمبرداری و دوربین‌های متعدد کار هر کسی نیست. حداقل کاری نیست که هر کسی بتواند با داشتن یک رابطه عاطفی، به راحتی و بدون شرمندگی انجام دهند.»

او که در چهار سال گذشته تنها و مجرد بوده معتقد است: «این طبیعی نیست از کسی که دوستش دارید خداحافظی کنید برای اینکه بروید سر کار و با کسی همخوابه شوید که دوستش ندارید.» او در مورد شرایط زن مورد علاقه خودش می‌گوید: «فداکار، مهربان و کسی که دلش بخواهد بچه‌دار شود. راستش، در صنعت پورونوگرافی نمی‌توانم چنین کسی را پیدا کنم.»

پورنوگرافی خطری برای روابط جنسی امن

آقای دِیلی، ۳۲ ساله در یک کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از کمپانی‌های تهیه کننده فیلمهای پورنو، گفت این شرکت‌ها نگران «روابط جنسی امن» در میان بازیگران فیلم‌های خود نیستند. کامرون بِی، ۲۹ ساله، که برای نخستین بار در برابر رسانه‌ها از ابتلای خود به ویروس اچ‌آی‌وی سخن می‌گفت، در حالی که اشک می‌ریخت، به خبرنگاران گفت: «من در این تجارت آموختم که اگر کاری را که از تو خواسته‌اند انجام ندهی، همیشه یکی جوان‌تر و جذاب‌تر از تو هست که انجامش دهد».

وضعیت قانونی صنعت پورن

پورنوگرافی قانونی است. پورنوگرافی با توجه به برخی محدودیت‌ها قانونی است. پورنوگرافی غیرقانونی است. اطلاعات در دست نیست.وضعیت قانونی پورنوگرافی، از کشوری به کشور دیگر و بنا به نگاه فرهنگی هر جامعه و قوانین برآمده از آن متفاوت است.اغلب کشورها حداقل یک نوع از انواع پورنوگرافی را قانونی به شمار می‌آورند. در برخی از کشورها فروش و نمایش فیلم‌های پورنوگرافی نرم (سافت‌کور) منع قانونی ندارد، در حالی که هاردکور تحت کنترل و نظارت است. هم‌چنین در بسیاری از کشورها برای دسترسی افراد زیر سن قانونی به مواد هاردکور، مغازه‌های سکس، سفارش پستی اقلام پورنوگرافی محدودیت و ممنوعیت وجود دارد.
همچنین پورنوگرافی کودکان به موجب پروتکل کنوانسیون حقوق کودک منع شده است و بسیاری از کشورها از جمله ایران به این پروتکل پیوسته‌اند. پورنوگرافی در برخی کشورها از جمله ایران ممنوع است.

تأثیرات پورنوگرافی بر ذهن و جسم

تماشای پورنوگرافی با کوچک شدن قشر خاکستری مغز و تضعیف برخی ارتباطات مغزی همراه است. مکانیزم مغز در برابر تماشای پورنوگرافی درست مانند اعتیاد به مواد مخدر است.از پورنوگرافی به عنوان یکی از عوامل شیوع قاچاق جنسی، خشونت جنسی، تجاوز جنسی و کودک آزاری یاد می‌کنند.بر اساس تحقیقات پورنوگرافی عامل رواج نفرت علیه زنان، خشونت خانگی و بی احترامی است. واشینگتن تایمز پورنوگرافی را “مخرب ترین و رایج ترین معمولِ زمان ما” می‌داند.

کلیشه و پیش‌فرض‌های نادرستی له و علیه این پدیده وجود دارد و افراد بسته به فرهنگ، عقیده، مذهب، تحصیلات و حتی نوع پورنوگرافی نظرات بسیار متفاوتی دربارهٔ تأثیر پورنوگرافی در ابعاد مختلف اجتماعی و فردی دارند.رویترز در گزارشی اجتماعی گفته‌است فیلم‌های مخرب پورن تنها منبع اطلاعاتی مردان ایرانی از مسائل جنسی به دلیل عدم آموزش اصولی مسائل جنسی می‌باشد. بنابر این گزارش تصویر ابزارگونه‌ای از زنان در این‌گونه فیلم‌ها ارائه می‌شود.

 

مرحله اعتیاد به دیدن فیلم های مستهجن

از نظر دانشمندان، مراحل اعتیاد به پورنوگرافی به ۵ مرحله (مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل) خلاصه می شود:

۱-مرحله مواجهه: بیشتر افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، دیدن و تماشای فیلم های مستهجن را از سنین پایین شروع می کنند.

۲-مرحله اعتیاد: در این مرحله فرد مبتلا نمی تواند از دیدن و تماشای فیلم مستهجن اجتناب کند.

۳-مرحله افزایش: در این مرحله روزبه روز میزان دسترسی افزایش می یابد و بیمار نمی تواند از آن دست بکشد.

۴-مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله دیگر بیمار با دیدن فیلم و تصاویر مستهجن مانند اوایل تحریک نمی شود بنابراین سعی می کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند درحالی که دیگر این اتفاق نمی افتد.

۵-مرحله عمل: در این مرحله فرد از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می شود.

 

————————————————————————————————————

آثار ویرانگر یک اعتیاد

متاسفانه اعتیاد به پورنوگرافی، آثار ویرانگری در زندگی فرد دارد؛ به گونه ای که مسوولیت های کاری و شغلی او را تحت تاثیر قرار می دهد و نخواهد توانست کارهایش را درست انجام دهد. هزینه زیادی برای پورنوگرافی صرف می کند، در محل های نامناسب مثل محل کار اقدام به دیدن و استفاده از مواد پورنوگرافی یا اقدام به کارهای خطرناک و وارد شدن در روابط جنسی نامتعارف می کند و به دنبال آن به بیماری های مختلف و خطرناک مبتلا خواهد شد. در نهایت ادامه چنین رفتاری در مردان متاهل باعث از هم پاشیدن کانون خانواده خواهد شد.

امروزه مشخص شده است استفاده از مواد پورنوگرافی به هر میزان آثار سمی روی مغز دارد و این آثار شبیه تاثیر کوکائین روی مغز است.

————————————————————————————————————

سیر تدریجی یک اعتیاد

نتایج بررسی ها نشان می دهد چنین افرادی وارد روابط جنسی بسیار خطرناک مثل روابط جنسی گروهی، سادیسم (لذت در آزار دادن دیگران)، مازوخیسم (لذت در آزار دیدن) و حتی روابط جنسی با حیوانات می شوند.در حال حاضر ۴۲۰ میلیون سایت اینترنتی در دنیا مواد پورنوگرافی عرضه می کنند و علت افزایش روزافزون اعتیاد به پورنوگرافی، دسترسی بسیار آسان به سایت و فیلم های مستهجن است به عبارت دیگر، انسان برای به دست آوردن مواد پورنوگرافی، فقط یک کلیک تا تماشای آن فاصله دارد.

یکی از خصوصیات هر نوع اعتیادی، ایجاد تدریجی تحمل به موادی است که فرد به آن اعتیاد دارد. مثلا اگر کسی به هروئین معتاد باشد، پس از مدتی همان میزان هروئین همیشگی، اثر دلخواه را برایش نخواهد داشت و به ناچار باید میزان مصرف را زیاد کند. همین موضوع در مورد مواد پورنوگرافی نیز صدق می کند، بیمار سعی می کند با استفاده روزافزون از مواد پورنوگرافی به خواسته های خود برسد و تعداد ساعت هایی که صرف استفاده از مواد پورنوگرافی می کند، روزبه روز افزایش می دهد و در نهایت زندگی اش مختل می شود.

————————————————————————————————————

درمان افراد گرفتار در دام پورنوگرافی

با راهکارهایی مناسب می توان از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاص شد بنابراین اگر جزء افراد معتاد به استفاده از پورنوگرافی هستید، تغییراتی در کارهایی که هر روز انجام می دادید، بدهید:

  • از حضور در موقعیت های پرخطر که باعث می شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنید.
  • فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
  • سعی کنید کمتر تنها بمانید. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
  • هر عاملی که باعث کشیده شدن شما به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می شود، کنار بگذارید.
  • با تکنیک های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید و فعالیت هایی که باعث آرامشتان می شود، انجام دهید. البته در کنار این راهکارها توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.
  • درمان این مشکل، کاری گروهی و بر ۳ پایه اصلی روان درمانی، رفتاردرمانی و دارودرمانی استوار است. با تجویز دارو می توان میل جنسی را به شدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. با دارودرمانی، بیمار به راحتی دوره درمان را سپری خواهد کرد.

سخن پایانی:

با توجه به عوارض بسیار زیاد گرفتار شدن در دام پورنوگرافی و دیدن فیلم های مستهجن خانواده ها می بایست نظارت و کنترل بیشتری روی عملکرد فرزندان خود در سنین نوجوانی داشته باشند. چرا که این سن خطرناک ترین سن برای برخورد با این معضل اجتماعی می باشد که می تواند روحیه و افراد فرزندتان را برای همیشه آلوده کند.

منبع:دلگرم

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *