خانه > مجله سلامت > آیا آلت تناسلی من طبیعی است؟

آیا آلت تناسلی من طبیعی است؟

آیا آلت تناسلی من طبیعی است؟

برای همه پسرها پیش می‌آید که هرازگاهی درمورد این موضوع فکر کنند. خیلی از شما ممکن است نگران این مسئله باشید که اندازه آلت‌تناسلی‌تان نرمال است یا نه.

اندازه طبیعی آلت‌تناسلی

باید بگوییم که اندازه طبیعی برای آلت‌تناسلی طیف گسترده‌ای دارد، درست مثل بقیه اعضای بدن. و درست مثل بقیه اعضای بدن، اینکه آلت‌تناسلی هر فرد در مراحل مختلف زندگی چه شکلی باشد در هر فرد متفاوت است. مطمئناً کسی انتظار ندارد یک پسربچه ۱۱ ساله شکل جوان‌ ۱۹ ساله به نظر برسد.

پسرها به طور طبیعی در زمان‌ها متفاوت به بلوغ می‌رسند. بعضی از ۹ سالگی وارد بلوغ شده و خیلی‌ها تا بعد از ۱۵ سالگی. سنی که پسرها شروع به رشد و بلوغ می‌کنند در هر فرد متفاوت است. همه چیز به این بستگی دارد که هر فرد چه سنی وارد بلوغ شود و هورمون‌هایش کارشان را شروع کنند.

رشد آلت‌تناسلی هم یک قسمت از بلوغ است، درست مثل تغییرات دیگری مثل درآمدن موی نواحی تناسلی، رشد بیضه‌ها، رشد عضلانی و قد کشیدن. البته آنهایی که دیر وارد دوران بلوغ می‌شوند هم خیلی خوب رشد می‌کنند، فقط این اتفاق در آنها کمی دیرتر می‌افتد.

آلات تناسلی اندازه‌ها، شکل و رنگ‌های مختلفی دارند. این ویژگی‌ها در هر فرد ارثی است مثل رنگ چشم یا سایز پا و برای تغییرشان کاری از دست شما برنمی‌آید. باوجود چیزهایی که ممکن است شنیده یا خوانده باشید، هیچ ورزش، مکمل یا رژیم‌غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند سرعت رشد شما یا سایز آلت‌تناسلی‌تان را تغییر دهد. همچنین، آلت‌تناسلی هر مرد درست مثل سایز پای او، ممکن است از دید خودش کوچکتر برسد و دلیل آن‌ هم زاویه‌ای است که خودتان به آن نگاه می‌کنید. و در زمان تحریک جنسی، بین سایز آلت‌تناسلی در مردان تفاوت کمتری وجود دارد تا در زمان استراحت.

علاوه بر سایز، پسرها به چیزهای دیگری درمورد ظاهر آلت‌تناسلی‌شان هم فکر می‌کنند مثل اینکه آیا پوست آن نرمال است یا اینکه طبیعی است که آلتشان به سمت راست یا چپ متمایل باشد. اگر نگران ظاهر آلت‌تناسلی‌تان هستید، می‌توانید از پزشکتان در این رابطه سوال کنید. پسرهایی که به دوران بلوغ می‌رسند، باید آزمایشات منظم بیضه انجام دهند، به همین دلیل می‌تواند فرصت خوبی باشد که هر سوالی دارید از پزشکتان بپرسید.

نشستن روی ترن‌هوایی بلوغ یعنی دچار تغییرات مختلفی خواهید شد و این با نگرانی‌های مختلفی هم برای پسرها و هم دخترها بسیار شایع است. همانطور که پسرها نگران رشد آلت‌تناسلی‌شان می‌شوند، سوالات متعددی هم برای دخترها درمورد رشد سینه‌هایشان پیش می‌آید.

اگر نگران رشدتان هستید، سعی نکنید خودتان را با برادر بزرگتر یا دوستتان مقایسه کنید. ممکن است آنها در مراحل دیگری از رشد باشند.

منبع: مردمان

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *