خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > کاهش وزن با تخم شربتی

کاهش وزن با تخم شربتی

تخم شربتی دارای خواص زیادی است و برای سلامتی بسیار مفید است .
مصرف تخم شربتی باعث ایجاد حس پرشدگی و سیری می شود و یکی از خوراکی های مفید برای لاغری و تثبیت وزن می باشد .
کاهش وزن با تخم شربتی
تخم شربتی (دانه چیا)، یکی از قدیمی‌ترین منابع تغذیه‌ای در جهان است و منابع تاریخی نشان می‌دهند که مردم دو قوم باستانی آزتک و مایا حدودا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، از تخم شربتی حتی برای اهداف درمانی و دارویی استفاده می‌کرده‌اند. جالب آن‌که علم مدرن هم فواید خاص و بسیار تخم شربتی را به اثبات رسانده است. در ادامه با مهم‌ترین فواید این خوراکی آشنا می‌شویم.
سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها
تخم شربتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در مقابله با رادیکال‌های آزاد به بدن کمک می‌کنند و این توانایی را هم دارند که از فاسد شدن چربی‌های سالم درون تخم شربتی جلوگیری کنند. درواقع، دیگر نیازی نیست که تخم شربتی را مانند بذر کتان آسیاب و خرد کنید تا بیشترین فوایدش را به‌ دست بیاورید.
تخم شربتی عمدتا به‌صورت طبیعی رشد می‌کند
تخم شربتی از محصولات ارگانیک و طبیعی در جهان امروز است و عمدتا از آفت‌کش‌ها و ترکیبات غیرطبیعی دیگر برای تهیه آن استفاده نمی‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که تخم شربتی در حال حاضر واقعا یکی از خالص‌ترین خوراکی‌های قابل مصرف است و ما می‌توانیم آن را بدون هیچ نگرانی و ترسی از این منظر مصرف کنیم.
تخم شربتی برای رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات مناسب است
اگر باید کربوهیدرات مصرفی‌تان را کنترل کنید، تخم شربتی واقعا گزینه مناسبی برای شما است. کربوهیدرات خالص موجود در هر ۳۰ گرم از تخم شربتی تقریبا به یک گرم می‌رسد که واقعا رقم پایینی محسوب می‌شود. به‌علاوه، از آن‌جایی که تخم شربتی حاوی فیبر زیادی است، می‌تواند احساس سیری طولانی‌تری را ایجاد کند و در نتیجه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب باشد.
تخم شربتی برای دستگاه گوارش مفید است
فیبر موجود در تخم شربتی به تقویت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. تغذیه کردن باکتری‌های موجود در روده که به‌واسطه مصرف تخم شربتی انجام می‌گیرد، عناصر ضروری برای تقویت سیستم ایمنی و ارتقای سلامت عمومی بدن را نیز تأمین می‌سازد. تخم شربتی، منبع عالی‌ای برای دریافت پروتئین گیاهی است حدود ۱۴ درصد از هر وعده مصرفی تخم شربتی را پروتئین‌ها تشکیل می‌دهند که در مقایسه با همه گیاهان دیگر، بالاترین میزان محسوب می‌شود. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که رژیم غذایی سرشار از پروتئین به کاهش اشتها کمک می‌کند، بازسازی عضلانی را ارتقا می‌بخشد و حتی شانس به ‌وجود آمدن هوس‌های غذایی در نیمه‌شب را تا ۵۰ درصد پایین می‌آورد.
تخم شربتی برای کاهش وزن کاملا مناسب است
از آن‌جایی که میزان پروتئین و فیبر خوراکی در تخم شربتی زیاد است، این خوراکی می‌تواند درون بدن شما حجم زیادی از آب را به خودش جذب کند و اصطلاحا حالت پُرشدگی به شکم بدهد. همین ویژگی، تخم شربتی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن و حتی تثبیت وزن بعد از کاهش وزن تبدیل می‌سازد.
تخم شربتی، سلامت استخوان‌ها را تقویت می‌کند
جالب است بدانید که تخم شربتی اساسا دارای کلسیم بیشتری نسبت به محصولات لبنی است و در هر وعده مصرفی حدودا ۱۸ درصد از نیاز توصیه‌شده روزانه به کلسیم را برای بزرگسالان برطرف می‌کند. به‌علاوه، تعدادی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت استخوان‌ها نیز درون تخم شربتی وجود دارند: فسفر، منیزیم و پروتئین.
تخم شربتی، خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد
۳۶ درصد از هر وعده مصرفی از تخم شربتی را فیبرها تشکیل می‌دهند که ۸۰ درصدشان غیرمحلول و ۲۰ درصدشان هم محلول هستند. همین ویژگی خاص و منحصربه‌فرد به پایین آوردن سطح کلسترول در خون کمک می‌کند. به‌علاوه، سلامتی روده‌ها نیز به‌واسطه همین ویژگی ارتقا می‌یابد و حتی خطر ابتلا به سرطان کولون نیز کمتر می‌شود.

منبع:salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *