خانه > زیبایی و آرایشی > ۵ ماسک خانگی پوست با انار که معجزه می کند!

۵ ماسک خانگی پوست با انار که معجزه می کند!

انار علاوه بر خواص بسیاری که برای سلامت بدن دارد فواید بسیار زیادی برای پوست هم دارد. انار به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی و موثر برای پاک‌سازی سلول‌های مرده پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

استفاده از انار برای تمامی انواع پوست‌ها مخصوصا پوست‌های چرب بسیار موثر است. خاصیت ضدالتهابی آن خیلی سریع پوست را ترمیم و درمان می‌کند. علاوه بر این، انار با کلاژن‌سازی باعث سفتی و انعطاف‌پذیری پوست‌تان می‌شود. به همین دلیل است که متخصصان پوست از روغن هسته انار در مواد آرایشی و بهداشتی مانند شامپو و کرم استفاده می کنند.

۵ ماسک خانگی پوست با ترکیب انار

در ادامه این مطلب از حیاط خلوت با ۵ ماسک طبیعی پوست با ترکیبات انار آشنا خواهید شد که در شادابی و جوانسازی پوست شما بسیار تاثیر گذار هستند.

۱- ماسک انار و لیمو:

این ماسک حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. برای تهیه این ماسک چند قطره آب‌لیمو تازه را با مقداری خمیر تهیه شده از انار ترکیب کنید و خوب با هم مخلوط کنید. با کمک یک پنبه گلوله‌ای شکل ماسک را روی صورت و گردن‌تان بگذارید و ۳۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید.

۲- ماسک انار و چای سبز:

چای سبز و انار هر دو منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری و مفید هستند. علاوه بر این، استفاده از ماسکی که حاوی این دو ماده مغذی است می‌تواند باعث شادابی و جوانی پوست هم بشود. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید یک قاشق ‌غذاخوری ماست هم به خمیر انار اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و بعد یک قاشق ‌غذاخوری چای سبز تازه دم هم به سایر مواد اضافه کنید. اگر می‌خواهید پوست‌تان را به شکل عالی تغذیه کنید یک قاشق ‌غذاخوری عسل هم اضافه کنید. عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدقارچی دارد. ماسک را به تمامی سطح صورت و گردن‌تان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب بشویید.

۳-ماسک انار و عسل:

ترکیب انار و عسل می‌تواند معجزه‌گر شود. برای داشتن پوستی درخشنده و زیبا کافی است، خمیر انار را با یک قاشق‌ غذاخوری عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید و بعد ماسک را به صورت و گردن‌تان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد آبکشی کنید. سعی کنید برای اثر‌بخشی بیشتر ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۴- ماسک انار و کاکائو

زمانی که شما دو ترکیب عالی و مملو از آنتی‌اکسیدان را با هم مخلوط می‌کنید مطمئنا به طور خودکار و موثر خودتان شاهد تاثیر بی‌نظیر آن برای طراوت و جوانی پوست‌تان خواهید بود. تهیه این ماسک یکی از ساده‌ترین روش‌ها است. مقداری پودر کاکائو را با خمیر تازه انار خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن‌تان بگذارید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بعد با آب ‌سرد بشویید.

۵- ماسک انار و ماست

برای دوباره جوان کردن پوست‌تان و رفع خستگی از پوست حتما از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است، یک قاشق ‌غذاخوری ماست را با خمیر تازه انار خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن‌تان بمالید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب‌ سرد بشویید. کلام آخر اینکه، این یاقوت‌های قرمز و لعل مانند مملو از ترکیبات طبیعی برای روشن و درخشان کردن پوست‌تان هستند. خوشبختانه این روزها انار همیشه و در همه جا قابل تهیه و در دسترس است. بنابراین، سعی کنید تا می‌توانید از فواید بسیار این میوه معجزه‌گر استفاده کنید. مطمئن باشید خودتان شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

طرز تهیه خمیر انار:

برای تهیه خمیر انار می توانید هسته های انار تازه را با استفاده از مخلوط کن تبدیل به خمیر کنید. اگر چند قطره آب لیموی تازه هم به آن اضافه کنید تاثیر بیشتری خواهد داشت

منبع: salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *