خانه > روانشناسی > آیا میخواهید فرد با اعتباری در جامعه باشید؟ حتما بخوانید

آیا میخواهید فرد با اعتباری در جامعه باشید؟ حتما بخوانید

افراد با اعتبار، اعتماد به‌ نفس بالا در حرکات، رفتار و صحبت‌کردنشان کاملا پیداست. اعتبار بخشی از ویژگی‌های رفتاری شماست که به آن نیاز دارید. اما چگونه می توان فرد با اعتباری بود؟ در ادامه این مطلب از حیاط خلوت ۱۰ روش معتبربودن افراد در جامعه را شرح خواهیم داد.

10 روش با اعتبار بودن افراد در جامعه

۱۰ روش با اعتبار بودن افراد در جامعه

به‌دنبال تأیید دیگران نباشید 

شخصی که از اعتبار لازم برخوردار است، مدام به‌دنبال تأیید دیگران نیست. این فرد نوعی تصدیق و تأییدیه درونی در خود احساس می‌کند. رسیدن به چنین مرحله‌ای به صرف زمان، کسب دانش، تلاش و تمرین و انعطاف‌پذیری نیاز دارد.وقتی خود را وابسته به تأیید دیگران نمی‌کنید، احساس آزادبودن در وجودتان جاری می‌شود. عملکرد عالی شما در هر کاری باعث می‌شود به توانایی‌های‌تان اعتماد کنید و درنتیجه به شخصی معتبر تبدیل شوید.

در این حالت، از احساساتی مثل ناامیدی دور می‌شوید. این دو نوع احساس از عوامل اصلی مسدودکردن فرصت‌ها و موفقیت هستند. افراد معتبر، به‌طور مؤثر از زمان بهره می‌برند، در صورت نیاز، مهارت نه‌گفتن دارند و نسبت‌به انجام آنچه برایشان مهم و ارزشمند است، کاملا متعهدند. برای اینکه شخص معتبری باشید، باید در خلال خطرات مختلف احتمالی و موجود، تصمیم‌هایی درست بگیرید.

همیشه لبخندتان واقعی باشد

برای خوشایند دیگران یا پنهان‌کردن ناراحتیِ خود لبخند نزنید. این کار اعتبار شما را خدشه‌دار می‌کند و باعث می‌شود نامطمئن به‌نظر برسید. وقتی جایگاه درست خود را بیابید، ناخودآگاه لبخندی رضایتمندانه بر لبانتان می‌نشیند.افراد موفق معمولا لبخند می‌زنند. برای رسیدن به پیروزی باید از منفی‌بافی‌ها گذشت. هر چقدر لبخندهای زندگی‌تان را بیشتر افزایش بدهید، بیشتر می‌توانید تأثیرات انرژی‌های منفی را در مغز از بین ببرید. مغز به‌شکل عادی به‌سمت افکار منفی گرایش دارد. با لبخند، نباید اجازه‌ ورود سیاهی‌ها را به آن بدهید.هر چقدر بیشتر بخندید و لبخند بزنید، الگوهای مثبت‌اندیشی در ذهن‌تان پربارتر و پررنگ‌تر خواهد شد. لبخندزدن نشان می‌دهد اعتمادبه‌نفس خوبی دارید و از جایگاه‌تان در زندگی راضی هستید.

شنونده خوبی باشید

وقتی به ارزش‌های واقعی خود واقف باشید، عجله‌ای برای رسیدن به موفقیت نخواهید داشت. قدرت سکوت را دست‌کم نگیرید. اگر بدانید سکوت چقدر ارز‌شمند است، فضایی امن و آرام برای خود فراهم خواهید کرد.سکوت به شما اجازه می‌دهد شنونده‌ای مؤثر باشید. همه دوست دارند دیگران حرف‌هایشان را بشوند، به آن‌ها توجه نشان بدهند و موقعیتشان را درک کنند. برای معتبربودن باید شنونده‌ خوبی باشید. قبل از پاسخ‌دادن به حرف‌های دیگران، تمام‌وکمال به حرف آنها گوش کنید.گوش‌کردن مؤثر، به شما کمک می‌کند به عمق حرف‌های طرف مقابل پی ببرید و با ذهنی باز بتوانید اظهارنظر و همراهی‌ کنید. سکوت نشانه‌ هوش، خرد و اطمینان‌خاطر شماست. اگر خوب گوش کنید و بعد نظر بدهید، خردمندتر و معتبرتر به‌نظر خواهید رسید.

مسئولیت‌پذیر باشید 

اگر می‌خواهید شخص معتبری باشید، هیچ‌گاه مسئولیت کارهایتان را به گردن دیگری نیندازید. در خود، منبعی از اعتمادبه‌نفس و کنترل بسازید تا به‌کمک آن، تصمیم‌ها و اقدامات زندگی‌تان را خودتان به‌دست بگیرید. با این روش، اعتمادبه‌نفس‌تان بالا می‌رود و بیشتر به‌دنبال موقعیت‌های مدیریت می‌روید.

همچنین این روش، قدرت سازماندهی و رویارویی با مشکلات و چالش‌ها را در شما تقویت خواهد کرد. دست از رفتارهای کودکانه بردارید و سعی کنید مانند فردی بالغ رفتار کنید. برای رسیدن به بلوغ، باید مسئولیت کارهایتان را برعهده بگیرید.یادتان باشد دیگران مسئول شکست‌ها و ناکامی‌های شما نیستند. از شکست‌های خود درس بگیرید و سنگ‌ها و موانع را به پلی تبدیل کنید برای صعود به قله‌های موفقیت.

تملق و چاپلوسی نکنید 

چاپلوس نباشید. برای اینکه شخص معتبری باشید، لازم نیست مدام از دیگران تعریف کنید. با این کار درواقع بی‌اعتبار می‌شوید. در برخورد با همه، حتی مدیران بالادست خود، صراحت و صداقت داشته باشید. وقتی تملق می‌گویید، نه‌تنها طرف مقابل از این کار دروغین لذت نمی‌برد، بلکه متوجه نیت شما برای پیشبرد کار خودتان هم خواهد شد. واکنش‌هایی واقعی و به‌موقع از خود بروز بدهید تا اعتبار بیشتری در چشم دیگران پیدا کنید.

خودتان را دوست داشته باشید 

خوشحالی و رضایت، درون هر فرد شکل می‌گیرد و باعث به‌وجودآمدن اعتبار می‌شود. از این فرمول غلط و تکراری پرهیز کنید: «اگر موفق بشوم…رضایت و خوشحالی به‌سراغم خواهد آمد.» این روند کاملا برعکس است.

برای موفق‌شدن ابتدا باید شادی و انرژی را به زندگی‌تان وارد کنید. برای شادبودن باید به‌اندازه‌کافی به خودتان رسیدگی کنید: خوب بخوابید، خوب بخورید و سالم باشید، حواستان به احساسات و افکارتان باشد و این افکار و احساسات را به‌سمت حق‌شناسی و راه‌حل‌های مثبت سوق بدهید.افراد معتبر، ویژگی مهم دیگری نیز دارند: آنها همان شخصی هستند که ادعا می‌کنند. هیچ نقابی ندارند و خودِ خودشان‌اند. این افراد ازنظر احساسی به ثبات رسیده‌اند و نتیجه این ثبات نیز خردمندی آنها در رفتار است، خردمندی و اعتباری که برای دیگران نیز مفید خواهد بود.

خطاهای دیگران را بپذیرید

همه ما انسانیم و امکان بروز خطا در رفتارمان وجود دارد. بپذیرید که گاهی دچار اشتباه می‌شوید و ضعف‌هایی دارید که لزومی ندارد پنهان‌شان کنید. هیچ‌گاه ادعا نکنید همه‌چیز را بلدید و می‌دانید.اگر لازم شد، از دیگران کمک و یاری بخواهید. فروتن باشید و در زمینه‌هایی که ضعف دارید، طالب کمک باشید. حواس‌تان باشد که همیشه در رویارویی با چالش‌ها و مشکلات است که قوی می‌شوید و شانس بیشتری برای کسب موفقیت پیدا می‌کنید.

خودتان را بشناسید 

بدانید چه کسی هستید و چه خواسته‌هایی دارید. برای اینکه شخص معتبری باشید، باید به‌خوبی خودتان را بشناسید. زمین بخورید و دوباره بلند شوید. پستی‌ها و بلندی‌های زندگی شما را قوی و باتجربه و نهایتا معتبر و قابل‌اطمینان می‌کند.برای رشد شخصیت‌تان به خود اعتماد کنید و بی‌ترس و دلهره جلو بروید. منعطف باشید؛ در این صورت به خودتان اعتماد بیشتری پیدا خواهید کرد. وقتی شکست می‌خورید و دومرتبه با همت و اراده از جا بلند می‌شوید، در نظر دیگران اعتبار فوق‌العاده‌ای کسب می‌کنید. در این‌طور مواقع، همه به‌چشم کسی به شما نگاه می‌کنند که توانایی مدیریت چالش‌های دشوار را دارد.

دیگران را قضاوت نکنید 

با اطلاعات سطحی و ناقصی که در اختیار دارید، درباره‌ دیگران قضاوت نکنید. حسادت را نیز کنار بگذارید. این ویژگیِ بد یکی از دلایل ضعف و ناتوانی شماست. وقتی نمی‌دانید چه بر سر دیگران آمده است و داستان‌شان چه شروع و پایانی داشته و خلاصه اطلاعات کافی ندارید، دور قضاوت‌کردن را خط بکشید.

در چنین موقعیت‌هایی قضاوت شما نشانه‌ی ضعفتان است. اگر به ارزش‌هایتان واقف باشید، هیچ‌گاه دست به چنین قضاوت‌هایی نخواهید زد. به‌جای نامهربانی و قضاوت‌های بی‌مورد، سکوت را انتخاب کنید. شما خودتان هم تجربه‌های ریزودرشتی در زندگی داشته‌اید. پس دیگران را درک کنید و قضاوت را کنار بگذارید. قبل از قضاوت فکر کنید و با بی‌خردی و نامهربانی درمورد دیگران صحبت نکنید.

از شکست نترسید

اگر خطر کنید، نتیجه گاهی شکست است و گاهی پیروزی، اما اگر دست روی دست بگذارید و منفعل باشید، هیچ‌چیز نصیب‌تان نخواهد شد. افراد معتبر، باانگیزه‌اند و هر شکستی را مقدمه‌ای برای پیروزی می‌دانند. وقتی شکست می‌خورید، برگردید و ببینید علت چه بوده است و ازنو شروع کنید. تجارب مفید قبلی را هم به‌کار بگیرید. شکست‌های قبلی، چراغ‌راهنمای خوبی برای آگاهی از نبایدها در مسیر آتی شما هستند.

برای اینکه شخص معتبری باشید، باید قوی شوید و بمانید. باید خود را بشناسید و با انرژی در پی فتح قله‌های پیشِ رو باشید. افراد معتبر با شرافت و اخلاق زندگی می‌کنند و با شناخت و اعتماد به خود قدرت، خرد و آرامش را وارد زندگی‌شان می‌کنند.شکست‌ها را بپذیرید، از آنها درس بگیرید و با قدرت و اعتمادبه‌نفس به‌سمت خواسته‌ها و آرزوها‌ی‌تان پرواز کنید. شما بهترینید، باور کنید.

گردآوری:حیاط خلوت

منبع: بیتوته

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *