خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > بدبو ترین میوه دنیا را بشناسید + عکس

بدبو ترین میوه دنیا را بشناسید + عکس

خارگیل  (در متون طب سنتی دُریان، دوریان) میوهٔ گیاهی که وزن آن یک تا سه کیلوگرم است؛ شکل آن گرد و گاه کشیده و پوستهٔ آن پوشیده از خار و به رنگ سبزقهوه‌ای و رنگ گوشتهٔ آن زرد کمرنگ است و دارای بویی خاص و شدید است به طوری که در مالزی ورود آن به هتل‌ها و هواپیما ممنوع شده است. این میوه بومی اندونزی و مالزی و برونئی است.

خارگیل , دوریان

خارگیل بد بو ترین میوه دنیا با رایحه جورابی بد بو

خارگیل یا دوریان میوه ای پرطرفدار است که در کشورهایی چون مالزی، برونئی، اندونزی بسیار یافت می شود و به کشورهای مختلفی از جمله چین نیز صادر می شود. چینی ها به قول معروف برای این میوه سر و دست می شکنند.

این روزها مردم چین میان خود ضرب المثل جالبی در وصف میزان علاقه خود به دوریان دارند. عبارت رایج این روزها راجع به خارگیل در چین این است:”در این کشور دو چیز طولانی ترین صف خریدار را دارد، یکی آیفون x و دیگری دوریان”!

ناگفته نماند که تایلند نیز با وجود اینکه دوریان میوه بومی آنجا نیست یکی از بزرگترین صادرکنندگان آن به کشورهای دیگر است.

چینی ها طعم این میوه را به کاستارد (دسری تشکیل شده از ترکیب حرارت دیده خامه، زرده تخم مرغ،شیر) و رایحه آن را به جورابی بد بو تشبیه کرده اند، از این رو آنها دوریان را میوه ای با طعم بهشت و رایحه جهنم می نامند.

خارگیل , دوریان

خارگیل به پادشاه میوه ها نیز شهرت دارد، در طب سنتی چینی ها از جایگاه ویژه ای برخودار است تا جایی که آنها حتی پس از مصرف ماده گوشتی درون میوه، داخل پوست کاسه مانند آن، آب می ریزند و می نوشند.می توان گفت که پوست آن حکم یک لیوان جادویی شفابخش را دارد که خواص خود را به آب انتقال می دهد، این میوه موجب تعریق فراوان می شود و از برگ آن به عنوان یک تب بر قوی استفاده می شود.

فیبر، پتاسیم، پروتئین و ویتامین c هم از چیزهای مفیدی است که در پادشاه میوه ها پنهان شده اند. همچنین باید گفت که میزان انرژی نهفته در این میوه به قدری است که از آن در مواد انرژی زا نیز استفاده می شود.

خارگیل , دوریان

میوه ای با طعم بهشت و رایحه جهنم

بدون شک خارگیل یکی از بحث برانگیزترین میوه های زمین است و طعمی قوی و منحصربه فرد را به طرفداران خود ارائه می کند ولی درعین حال نیز بوی بد و تعفن مانند آن، منتقدانی را برایش به همراه داشته است. رایحه این میوه بسیار قوی است و برخی از افراد آن را به بوی میوه خراب شده ای که در یک خروجی آب گیر کرده باشد تشبیه می کنند. این تفسیر از بوی میوه به تنهایی می تواند بسیاری را از امتحان کردن آن منصرف کند، با تمامی این تفاسیر، مصرف این میوه که گران ترین میوه تایلند بوده است، در مکان های عمومی و هتل ها ممنوع اعلام شده است.

منبع: yjc.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *