خانه > زیبایی و آرایشی > بهترین کرم دور چشم با توجه به سن

بهترین کرم دور چشم با توجه به سن

پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است به همین دلیل مراقبت از آن مخصوصا بعد از سن ۲۵ سالگی بسیار حایز اهمیت است .

بهترین کرم دور چشم

حرف مادرها همیشه درست است ، به نظر می رسد که مراقبت از دورچشم ها حتی در سنین خیلی کم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. استفاده از یک محصول مناسب حول و حوش ۲۰ سالگی برای محکم و بی چروک ماندن چشمها بسیار مفید است. به گفته دکتر دبرا جالیمن متخصص مشهورپوست در آمریکا و نویسنده کتاب ” قوانین پوست ” استفاده از کرم دورچشم بسیار حایز اهمیت می باشد برای اینکه پلک چشم فاقد غدد چربی است و به خاطر همین بسیار نازک است و دور چشم اولین نقش را در صورت برای نشان دادن سن شما به عهده دارد. حقیقت تلخ این است که بسیاری از افراد در همان ابتدای ۲۰ سالگی متوجه خطوط نازک اطراف چشم خود می شوند. به مرور زمان که پوست شما نازک تر هم می شود کبودی زیر چشم نیز بیشتر نمایان می شود.

حتما کمی ترسیده اید اما نگران نباشید ! با توجه به تجربه دکتر جالیمن هیچوقت برای مراقبت از پوست دور چشم دیر نیست. در اینجا یک جدول زمانی برای استفاده از کرم های دورچشم باتوجه به سن و سال افراد تهیه شده است.

  نوجوانی ( ۱۲- ۱۹ سالگی )

نیازی به کرم دورچشم ندارید اما همیشه از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی UV400 استفاده نمایید.

 ۲۰ -۳۰ سالگی

از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا ceramides باشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین ، مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم ها نداشته باشید.

۳۰- ۴۰ سالگی

همزمان با استفاده از کرم دور چشم ، مصرف ویتامین C ، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که اطراف چشم روشن تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع گردد. شبها از کرم دور چشم استفاده کنید البته می توانید صبح ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید تا آرایش چشم شما خراب نشود.

۴۰-۵۰ سالگی

در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرمهای حاوی رتینول فقط شبها استفاده کنید اگر پوستتان خشک است ، می توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

۵۰-۶۰ سالگی

از کرمهایی استفاده کنید که حاوی پپتید باشند ( در مواد تشکیل دهنده آن “پپتید ” مثل “پلی پپتید” و یا استیل هگزاپپتید۳ وجود داشته باشد) . پپتید باعث تحریک و تولید کلاژن پوست می شود و خطوط ریز دور چشم را کم می کند. عموما این محصولات ملایم هستند و محرک نیستند بنابراین می توانید از آنها دوبار در روز استفاده کنید.

۶۰ سال به بعد

در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورها رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( EGF) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلولهای پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلولهای بنیادی سیب ) و یا به طور مصنوعی تولید می شوند. برای کمک به تولید دوباره پوست ، محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشد می باشند، نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروکها را بهبود می دهد . روزی دوبار از این کرمها استفاده نمایید ؛ اگر دورچشمتان کدر است محصولی که حاوی کافئین است می تواند موثر باشد.

سرمها در مقابل کرم ها

سرم ها چون فرمول ساده تری دارند، برای استفاده روزانه و برای افرادی که پوست چرب دارندمناسبترند. سرمها به طور مجزا برای دور چشم استفاده می شوند اما استثناهایی هم وجود دارد. مثلا اگر می خواهید از سرمهای ضد پیری در شب استفاده کنید، بهتر است یک لایه کرم روی آن قرار گیرد مخصوصا اگر پوستتان خیلی خشک باشد.

فرمولهای کلینیکی در مقایسه با فرمولهای داروخانه ای و گزینه های فروشگاهی:

به گفته دکتر جالیمن هر سه مورد ذکر شده می توانند بسته به موادی که پوستتان نیاز دارد ، موثر باشند.

اگر فقط به دنبال یک کرم مرطوب کننده هستید، فرق چندانی بین محصولات مارک دار و معمولی وجود ندارد.

اگر به دنبال یک کرم رتینول هستید ، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که علی رغم ارزان بودن موثر هم هستند.

اما اگر به دنبال محصولات گران قیمتی مثل فاکتورهای رشد هستید ، مجبورید کمی دست و دلباز باشید. کرمهایی که در مطب های پزشکان وجود دارند ، معمولا غلظت بالاتری دارند.

منبع:alamto.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *