خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > رابطه جنسی در خواب / برقراری رابطه جنسی در خواب چطور ممکن است؟

رابطه جنسی در خواب / برقراری رابطه جنسی در خواب چطور ممکن است؟

آیا می توانید در خواب رابطه جنسی داشته باشید؟

تصور کنید که در نیمه شب از خواب بیدار می شوید و خود را در حال انجام رابطه جنسی با همسر خود می بینید. بعید به نظر می رسد، اما سناریوی بسیار جالبی است، اینطور نیست؟

در واقع طبق تحقیقات جدیدی که در کانادا انجام شده است، بیشتر از ۱۱ درصد مردها در هنگام خواب رابطه جنسی داشته اند (یا حداقل سعی در انجام آن داشته اند).

رابطه جنسی در خواب

با توجه به مطالعه دیگری در کانادا، این افراد (که تمایلات جنسی زیادی دارند) horndogs ممکن است شبانه خودارضایی  masturbate, ناز و نوازش fondle, شبیه سازی رابطه جنسی با کسی dry hump, و حتی یک رابطه جنسی کامل یا دهانی داشته باشند- و همه را در حالی انجام می دهند که بیهوش و غرق در خواب هستند.این افراد معمولا تنها زمانی متوجه عمل خود می شوند که در نیمه فعالیت خود از خواب بیدار شوند یا داستان را صبح روز بعد از زبان همسرشان بشنوند.

متخصصین خواب این پدیده را به رسمیت شناختند زمانی که علایم این مشکل را به راهنمای تشخیصی بین المللی خود افزودند: “رفتارهای جنسی غیر طبیعی مرتبط با خواب.” اکثر مردم این عارضه را رابطه جنسی در خواب یا سکس در خواب یا sleep s-e-x یا سکسومنیا sexsomnia می نامند.

این اختلال را هر چیزی که نامگذاری کنید، به هرحال سوالی که مطرح می شود این است:

برقراری رابطه جنسی در خواب چطور ممکن است؟

دکتر مایکل کرامر بورنمن Michel Cramer Bornemann ،  محقق ارشد در انجمن پزشکی قانونی خواب در مینسوتا Minnesota می گوید این اختلال را به عنوان شکل دیگری از راه رفتن در خواب در نظر بگیرید.

دکتر بورنمن می گوید وقتی که مغز شما مراحل مختلف خواب را طی می کند، گاهی ممکن است نورون ها یا عصب ها از این مراحل جا بمانند یا آزاد نشوند. این خطا بخشی از مغز را روشن می کند، در حالیکه بقیه قسمت های مغز هنوز خواب هستند. دکتر بورنمن می گوید آزاد نشدن نورون ها ممکن است در بخش هایی از مغز رخ دهد که اساسی ترین عملکردهای انسانی را کنترل می کنند.

او می گوید: “رفتارهای اولیه ای وجود دارد که در عمق مغز جای گرفته اند، این رفتارها حرکات ساده ای هستند که برای بقا ضروری می باشند، مانند وضعیت دفاعی و جویدن. البته برقراری رابطه جنسی و تمایلات جنسی نیز از آن جمله اند. ”

در واقع بخشی از مغز که مربوط به نیازهای اولیه شماست بیدار است و شما را وادار به برقراری رابطه جنسی با همسرتان می کند، در حالیکه بخش پیچیده و مدرن مغزتان که دارای بخش های مختلف است، هنوز خواب است.

دکتر بورنمن می گوید سکس در خواب یا سکسومنیا برای هر کسی ممکن است رخ دهد، و همچنین خانم ها نیز ممکن است دچار این حالت شوند. بیشتر از ۴ درصد خانم ها رابطه جنسی در خواب را داشته اند.

اگر به این مسئله شک دارید که دیگر قسمت های مغزتان واقعا خواب هستند، مدرکی در این باره وجود دارد. محققان فیلمی از یک خانم در حال خودارضایی دارند که دستگاه EEG* به سر وی متصل است و نشان می دهد که این خانم هوشیار نیست.

* EEG: نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی Electroencephalography  یا الکترومغزنگاری:ثبت فعالیت الکتریکی مغز از طریق نصب الکترودهای سطحی بر روی سر و به صورت غیر تهاجمی می‌باشد.

محققان می گویند معمولا تماس با همسر در تختخواب منجر به شروع رابطه جنسی در خواب می شود. استرس، خستگی، کم خوابی و مصرف برخی داروها مانند *Ambien نیز ممکن است باعث بروز این اختلال شود.

* Ambien:نام دیگر آن زولپیدم Zolpidem است که یک داروی مسکن و خواب آور می باشد.

دکتر بورنمن می گوید این موضوع هیچ ارتباطی به خواب دیدن های جنسی یا عدم رضایت نسبت به زندگی جنسی نداردو اساسا نوعی جرقه مغزی است؛ نوعی جرقه عجیب و غریب مغزی.

برای زوج های متعهد رابطه جنسی در خواب مشکلی ایجاد نمی کند و حتی ممکن است سرگرم کننده باشد. اما این اختلال ممکن است باعث ایجاد مشکل هم شود، زیرا که فرد هوشیار و تحت کنترل نیست، در نتیجه پیشروی در رابطه جنسی ممکن است تهاجمی یا نامناسب باشد.

در موارد نادر رابطه جنسی در خواب یا سکسومنیا ممکن است باعث حمله شود.همچنین ممکن است باعث بروز مشکل در یک رابطه شود – به عنوان مثال ممکن است خانم تصور کند که مرد از روابط جنسی خود راضی نیست و یا خواب رابطه جنسی با زن دیگری را می بیند. یا اینکه هر نیمه شب با رابطه جنسی باعث می شود زن مورد آزار قرار گیرد.

و در انتها دکتر بورنمن می گوید این یک اختلال نیست مگر اینکه مشکلی ایجاد کند. اگر در رابطه با آن نگران هستید، به یک متخصص خواب مراجعه کنید – ترجیحا پزشکی که متخصص جنبه های عصبی رفتاری طب خواب باشد.

منبع:seemorgh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *