خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > چرا لاغر نمی شوم / دلایل لاغر نشدن با رژیم و ورزش

چرا لاغر نمی شوم / دلایل لاغر نشدن با رژیم و ورزش

بعضی از افراد با وجود گرفتن رژیم های لاغری و انجام ورزش های سخت باز هم لاغر نمی شوند. در این مطلب از حیاط خلوت دلایل لاغر نشدن این افراد را می خوانید.

چرا لاغر نمی شوم

شاید شما از آن دسته افراد باشید که با وجود رژیم های سخت و ورزش های مکرر باز هم از روند کاهش وزن خود راضی نمی باشید . یا اصلا کاهش وزن در شما متوقف شده است . این مسئله باعث میشود بعد از مدتی انگیزه ورزش و ادامه رژیم غذایی در افراد از بین رفته و حتی روند افزایش وزن شکل بگیرد . اما یکسری دلایل برای این مشکل وجود دارد که اگر اقدام به رفع آن کنید می توانید روند کاهش وزن مناسبی داشته باشید .

بیش از اندازه به بدنتان گرسنگی می دهید

این تصور اشتباه است که اگر هیچی نخورم یا غذای خیلی کمی بخورم کاهش وزن بهتری خواهم داشت . شاید در ابتدای یک رژیم سخت و با کالری خیلی پایین کاهش وزن خوبی داشته باشید و ذوق زده شوید اما بعد از مدتی بدن به تصور شرایط سخت و سوء تغذیه با وضعیت موجود کنار آمده و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد در نتیجه روند کاهش وزن کند شده یا متوقف می گردد .

پس برای عده ای پاسخ این پرسش که چرا لاغر نمیشم این است که بیش از اندازه به خودشان گرسنگی میدهند .

وعده صبحانه را حذف می کنید

افرادی که وعده صبحانه را به تصور کاهش وزن حذف می کنند در اشتباه کامل هستند . صبحانه نخوردن باعث میشود شما در طول روز بیشتر گرسنه شده و تمایلتان به خوردن غذاهای شیرین و چرب بیشتر شود در نتیجه چندین برابر کالری صبحانه در طول روز کالری مصرف نمایید پس به هیچ وجه وعده صبحانه را حذف نکنید .

پس یکی دیگر از جواب های مهم برای این سوال که چرا لاغر نمیشم این است که وعده صبحانه را حذف کرده اید .

وعده شام یا ناهار را حذف کرده اید

در یک رژیم غذایی سالم و درست نه تنها وعد های غذایی نباید حذف شوند بلکه باید تعداد وعده های غذایی بیشتر هم بشوند . اینکه وعده ناهار یا شام را حذف کنید کمکی به روند کاهش وزن شما نمیکند بلکه بهتر است وعده های غذایی را بیشتر و حجم آنها را کوچکتر کنید .

چرا لاغر نمیشم ؟ چون شام و نهار را ار رژیم غذایی خود حذف کرده اید

اشتباه دیگر اینکه کم میخورید اما پر کالری

عده ای غذاهایی با حجم کم مصرف میکنند ولی باز هم شاکی هستند که چرا لاغر نمیشم دلیل متوقف نشدن روند چاق شدن این افراد این است که غذاهای با حجم کم ولی پرکالری مصرف میکنند

یک اشتباه دیگر در کاهش وزن این است که مثلا غذاهای پرکالری مصرف میکنید اما در مقدار کم . برای کاهش وزن باید درست برعکس عمل کنید باید حجم غذایتان بیشتر اما از مواد با کالری خیلی کم باشد مثل سبزیجات و پروتیین.

فقط رژیم غذایی دارید و ورزش نمی کنید

چرا لاغر نمیشم ؟ چون ورزش نمیکنید ! رژیم غذایی به تنهایی کمک چندانی به کاهش وزن نمی کند ورزش باعث می شوند بدن شما شروع به کالری سوزی کند هر قدر بیشتر ورزش کنید کالری بیشتری می سوزانید و فرایند متابولیسم در شما تقویت میشود و شدت بیشتری می گیرد .

کم آب میخورید

آب زیاد بخورید تا از این سوال که چرا لاغر نمیشم خلاص شوید !

خوردن اب به میزان کافی باعث میشود تمایل به خوردن غذا کمتر شود برای همین کالری کمتری وارد بدنتان شده و کاهش وزن اتفاق می افتد ضمن انکه اب خوردن در طول رژیم غذایی شادابی و طراوت بدن و پوست را حفظ می کند.

خوردن غلات و شیر در وعده صبحانه

غلات و شیر در وعده صبحانه باعث میشود در طول روز بیشتر گرسنه شده و تمایل برای خوردن غذا به خصوص غذاهای چرب و شیرین بیشتر شود پس در وعده صبحانه به جای غلات و شیر از تخم مرغ و نان جو استفاده کنید .

در طول روز آبمیوه زیاد میخورید

آب میوه ها حتی اگر طبیعی باشند دارای مقادیری قند هستند که باعث افزایش وزن می گردند بنابراین مصرف بیش از اندازه و بدون قاعده آبمیوه ها هم می تواند باعث افزایش وزن گردد .

شیر و چای را با هم مصرف می کنید

مواد موجود در چایی جذب چربی در بدن را کاهش می دهند اما پروتیین های موجود در شیر این اثر چای را خنثی می کنند بنابراین خوردن این دو با هم باعث میشود جربی سوزی کاهش یابد و در نتیجه کاهش وزن کند شود .

کالری های مصرفی را نمیشمارید

چرا لاغر نمیشم چون کالری غذایی که میخورید را نمی شمرید!

شمردن کالری های مصرفی در طول روز به کاهش وزن کمک بسیار مهمی می کند . با شمردن کالری ها دقتتان در خوردن مواد غذایی بالا می رود و بی رویه غذا نمیخورید .

تند و بدون تمرکز غذا میخورید

یکی از دلایلی که افراد چاق ، لاغر نمیشوند تند غذا خوردن است . تند غذا خوردن باعث میشود زیاد هم غذا بخورید و دیر سیر شوید . افرادی که به ارامی غذا میخورند و غذا را به خوبی میجوند باعث میشوند معده پیام سیر شدن دریافت کرده و تمایل به خوردن غذا کمتر شود . درنتیجه کالری کمتری هم وارد بدن میشود. و زودتر به تناسب اندام میرسیم .

روبروی تلویزیون غذا میخورید

اگر عادت دارید رو به روی تلویزیون مینشینید و غذا میخورید و میپرشید چرا لاغر نمیشم علت آن همین عادت شماست.

غذا خوردن روبروی تلویزیون تمرکز را از بین میبرد و باعث میشود افراد بدون ملاحظه غذا بخورند و اصلا فراموش کنند چقدر غذا خورده اند . غذا خوردن جلوی برنامه تلویزیونی را متوقف کنید تا لاغرتر شوید .

متنوع غذا میخورید

چرا لاغر نمیشم ؟ چون متنوع غذا میخورید!

تنوع غذایی باعث افزایش اشتها میشود و میل به غذا خوردن را بالا میبرد اما یکنواخت غذا خوردن به مرور باعث کاهش اشتها و کاهش وزن میشود .

غذا خوردن بلافاصله بعد از ورزش

اگر ورزش میکنید ولی بازهم میپرسید که چرا لاغر نمیشم حتما بلافاصله بعد از ورزش غذا میخورید

عادت غلطی است که بلافاصله بعد از ورزش اگر گرسنه هستید غذا بخورید چون در این شرایط غذای بیشتری خواهید خورد و کالری بیشتری وارد بدنتان میشود سعی کنید بعد از ورزش آب و نوشیدنی با کالری صفر بخورید .

مشکلات هورمونی دارید

در پایان یکی از دلایلی که باعث میشود برخی افراد با وجود رژیم و ورزش کالری کمی بسوزانند و کاهش وزن زیادی نداشته باشند و باز هم درگیر این سوال یاشند که چرا لاغر نمیشم این است که مشکلات فیزیولوژی و هورمونی دارند و برای آن باید به پزشک مراجعه کنند و آزمایش بدهند تا در صورت لزوم درمان دارویی داشته باشند .

منبع:luxbeauty.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *