خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > ۵ عصاره گیاهی برای داشتن خوابی راحت

۵ عصاره گیاهی برای داشتن خوابی راحت

اگر شب ها خواب راحتی ندارید و دنبال راهی طبیعی برای داشتن خوابی آرام هستید حتما این ۵ عصاره گیاهی را امتحان کنید . در این مطلب از حیاط خلوت ۵ ماده گیاهی و طبیعی برای داشتن خوابی راحت را به شما معرفی کرده ایم که در ادامه می خوانید .

داروی گیاهی برای خواب راحت

دمنوش هایی برای داشتم خوابی آرام

یکی از شیوه‌های شگفت‌انگیزی که از آن راه می‌توان روح و روان را تغذیه کرد و فکر و ذهن را برای خوابی عمیق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه‌های خوش است. بوئیدن این رایحه‌ها، موجب آرامش و از میان بردن تنش‌ها و اضطراب‌ها می‌شود و جسم نیز، با جبران انرژی‌های از دست رفته، خود را به حالت تعادل می‌رساند.

خواب آرام با بابونه

عصاره‌ گل بابونه، یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌هاست که مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت کمک می‌کند. ارزش این گیاه- که خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است. بوئیدن این رایحه، کمک می‌کند تا به مسائل و مشکلاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده، بهتر نگاه کنیم و راه‌حلی برای آن‌‌ها بیابیم.

خواب آرام با کُندر

عصاره‌ گیاه کندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می‌کند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌‌هائی که ذهن را درگیر خود کرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش می‌یابد. این رایحه، موجب می‌شود ما عمیق‌تر نفس بکشیم و در اثر تنفس‌های عمیق، حس بهتری پیدا کنیم و خود را از دلشوره‌‌هائی که سبب بی‌خوابی می‌شود، برهانیم. رنگ بنفش ملایمی که از این عصاره آزاد می‌شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می‌سازد.

خواب آرام با یاسمن

عصاره‌ معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می‌کند و موجب حس برابری و تعادل می‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها می‌‌سازد و امکان خوابی آرام و راحت را فراهم می‌کند.
با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس گرمی و اعتماد به نفس می‌کنیم و در نتیجه، تصمیمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با کیفیت و خوبی خواهیم داشت.
رایحه‌ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می‌کند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاکی! از این‌رو، موجب تعادل، هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی می‌شود.

خواب آرام با مرزنگوش

یکی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است که در تسکین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری می‌کند. مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می‌رهاند و گرمی و آرامش خاصی می‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار کنیم.
این رایحه، به ما کمک می‌کند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و…) رها سازیم و با احیای توانمندی‌‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی کنیم. این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.
این رایحه، همچنین محرک جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها می‌گردد. به همین دلیل، ایجاد گرمی و جنب‌و‌جوش می‌کند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می‌کند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه کند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت می‌رساند که ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان می‌باشد.

خواب آرام با گل سرخ

رایحه‌ گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد می‌کند و خواب آرام و راحتی به همراه می‌آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه‌ای هم که شده، آدم را از دنیای خاکی، نگرانی‌ها و سختی‌های آن دور می‌سازد و به تعادل روحی و روانی می‌رساند.
این رایحه، روی قلب اثر می‌گذارد و آدمی را شایسته‌ی داد و ستد عشق و محبت می‌کند؛ بدون آن که چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامی به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق می‌دهد. زمانی که ارزش عشق و محبت را با تمام وجود در می‌یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنیم، می‌توانیم دیگران را نیز از این نیروی سرشار، بهره‌مند سازیم.

منبع : ashpazbashi.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *