خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > آیا تب در دوران بارداری خطرناک است

آیا تب در دوران بارداری خطرناک است

آیا تب در دوران بارداری خطرناک است

آیا شما هم در دوران بارداری با تب مواجه شده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت باشد، طبیعی است که نگران سلامتی فرزندتان شوید. اما پیش از این‌که وحشت کنید و کنترل خودتان را از دست بدهید، یک نفس عمیق بکشید و بعد با پزشک خودتان تماس بگیرید تا موضوع را به او اطلاع بدهید. پزشکان در این مرحله داروهای تب‌بر لازم را توصیه می‌کنند.
البته شما در ادامه باید علت ریشه‌ای تب را پیدا کنید. تب در دوران بارداری عمدتا یکی از علائم ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای است که در صورت درمان نشدن می‌تواند به جنین در حال رشد آسیب برساند.

خطر تب در دوران بارداری

تب چگونه بر سلامت کودک تاثیر می‌گذارد؟ 

اگر دمای بدن مادر از ۹۸.۶ درجه فارنهایت (معادل ۳۷ درجه سانتی‌گراد) بالاتر برود و به حالت تب برسد، نشان‌دهنده این است که بدن مادر در حال مبارزه با بیماری یا عفونت است. به همین دلیل، ضرورت دارد که اقدامات لازم سریعا انجام شوند و مادر نزد پزشک برود.
مطالعات جدیدتر روی نمونه‌های حیوانی نشان می‌دهند که بین تب در دوران بارداری و افزایش خطر مبتلا شدن جنین به نقائص قلب و فک، نوعی ارتباط وجود دارد. با این‌ حال، محققان هنوز به مطالعات بیشتر و تکمیلی نیاز دارند تا تعیین کنند که آیا خود تب باعث افزایش این خطرات می‌شود یا علت ریشه‌ای منجر به تب چنین حالتی را ایجاد می‌کند.

چرا در دوران بارداری تب می‌کنید؟ 

تب در دوران بارداری معمولا به‌ علت مبتلا شدن به عفونت‌های دستگاه ادراری و ویروس‌های تنفسی ایجاد می‌شود، اما مشکلات دیگر نیز می‌توانند در این زمینه مقصر باشند. شایع‌ترین علت‌های مبتلا شدن به تب در دوران بارداری عبارت‌اند از آنفلوآنزا، ذات‌الریه یا پنومونی، گاستروانتریت ویروسی (ویروس معده)، پیلونفریت (عفونت کلیه) و ورم لوزه.

چه علائمی معمولا با تب همراه می‌شوند؟ 

مادران باردار باید با علائم همراه با تب آشنا باشند و این حالت‌ها را سریعا به پزشک خودشان اطلاع بدهند. این علائم بدین ترتیب هستند: تنگی نفس، کمردرد، لرز، درد در ناحیه شکم و سفت شدن گردن.

آیا مسمومیت غذایی به تب ارتباطی دارد؟ 

مسمومیت غذایی می‌تواند از علت‌های مبتلا شدن به تب باشد. این مسمومیت‌ها عمدتا به‌علت نفوذ کردن ویروس‌ها و بعضا باکتری‌ها اتفاق می‌افتند. در این موارد، فرد بیمار با علائم دیگری مانند درد در ناحیه شکم، حالت تهوع و استفراغ مواجه می‌شود. اسهال و استفراغ نیز به‌طور خاص در دوران بارداری مشکل‌ساز هستند، چون می‌توانند باعث شکل‌گیری مشکلات دیگری مانند کم‌آبی بدن، انقباض و حتی زایمان زودرس شوند.
توجه داشته باشید که الکترولیت‌های حیاتی بدن از طریق استفراغ و اسهال دفع می‌شوند و باید این ترکیبات را به ‌درستی دوباره جایگزین کرد. در بعضی از موارد، کم‌آبی بدن می‌تواند به اندازه‌ای شدید باشد که فشار خون را ناپایدار کند و فرد باردار را به بستری شدن در بیمارستان وادار سازد. بنابراین،‌ اگر نسبت به مسمومیت غذایی مشکوک هستید، حتما با پزشک خودتان تماس بگیرید.

اگر تب به‌ خودی‌خود از بین رفت، چه واکنشی نشان دهیم؟ 

حتی اگر مادران فکر کنند که تب کاهش یافته و از بین رفته است، همیشه بهترین کار همان در جریان قرار دادن پزشک است. تب در دوران بارداری هرگز عادی نیست و در نتیجه همیشه بررسی‌های دقیق لازم هستند. خوش‌بختانه می‌توان تب‌هایی را که به‌واسطه بیماری‌های ویروسی ایجاد شده‌اند، با مصرف مایعات و قرص‌های معمولی درمان کرد. البته همین تشخیص و درمان نیز فقط و فقط باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد.

منبع:salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *