خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > خانم های مجرد ماهی ۱۲۸ هزار تومان حق مجردی می گیرند!

خانم های مجرد ماهی ۱۲۸ هزار تومان حق مجردی می گیرند!

مهدی پازوکی اقتصاددان شناخته شده در گفتگو با پول نیوز درباره مسائل و مشکلات در بخش اشتغال صحبت های جالبی را مطرح کرد.

مهدی پازوکی در این باره می گوید: در بخش کشوری کارمندان اداری دولت ، ماهانه ۱۲۸ هزار تومان حق مجرد بودن می‌گیرند! یعنی ما به خانم‌ها پول می دهیم که ازدواج نکنند. محاسبات باید درست و اصولی و منطقی باشد. هیچ جای دنیا مانند ایران اداره نمی‌شود

خانم های مجرد ماهی 128 هزار تومان حق مجردی می گیرند!

عدم شفافیت کافی و اقدامات کارشناسی نشده بلای جان اقتصاد کشور شده. به گزارش حیاط خلوت مهدی پازوکی اقتصاددان به پول نیوز می‌گوید: نبود شفافیت و انضباط در اقتصاد کشور کار درست کشور ما داده است.

مهدی پازوکی  افزود: اساسا من با اینکه خود سازمان تأمین اجتماعی شرکت داری و بنگاه‌داری می‌کند مخالفم.

ساز و کار نباید به این گونه باشد. سازمان تأمین اجتماعی باید کل منابعی که در اختیار دارد تبدیل به پول نقد کند و بانک رفاه این سرمایه عظیم  را مدیریت کند.

پازوکی افزود: بسیاری از این شرکت های خصولتی هیچ گونه کارایی و فایده‌ایی ندارند. خود من صدها نفر را می شناسم که بیمه بیکاری می کارند ولی در چندجای غیر رسمی شاغلند. چرا؟ این قوانین باید اصلاح شود. شفافیت باید در کار باشد.

پازوکی همچنین از معایب عدم شفافیت گفت و توضیح داد: افراد بی شماری در این کشور هستند که از  دو صندوق حقوق می گیرند. از این بدتر  باری خانم‌ها قوانین اشتباه کم نیست. مثلا قانونی داریم که اگر خانم در سازمان تأمین اجتماعی باشد و شوهرش فوت کند هم پول شوهرش را می گیرد هم پول خودش را می گیرد این قانون را باید اصلاح شود.

این اقتصاددان افزود: در بخش کشوری کارمندان اداری دولت ، ماهانه ۱۲۸ هزار تومان حق  مجرد بودن می‌گیرند! یعنی ما به خانم‌ها پول می دهیم که ازدواج نکنند. محاسبات باید درست و اصولی و منطقی باشد. هیچ جای دنیا مانند ایران اداره نمی‌شود.

او همچنین از نفوذ افراد سیاسی از جمله نمایندگان مجلس در اقتصاد کشور انتقاد کرد و گفت این نفوذ باید  به صفر برسد.

پازوکی افزود: فلسفه تشکیل وزارتی به عنوان وزارت رفاه در دولت اصلاحات این بود که این وزارت جلوی دوگانگی ها را بگیرد و صندوق ها تحت یک نظارت باشند. اما حالا چه شده است؟ مثال می‌زنم فردی آمده از بنیاد شهید حقوق می‌گیرد و می گوید از کار افتاده ام از آن طرف دو مرتبه همین فرد رفته در همان اداره یک قرارداد دیگر بسته و یک حقوق دیگر می گیرد!!

منبع: عصر ایران

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *