خانه > روانشناسی > روش های علمی برای شاد زندگی کردن

روش های علمی برای شاد زندگی کردن

در دنیای پیچیده و ماشینی امروز همه به دنبال راهی برای شاد بودن هستند و هر کسی شاد بودن را در یک چیز می داند مثل کسب درآمد بالا ، مسافرت ، لاغر کردن و زیباتر شدن و …

اما برای شاد بودن گاهی بهانه های کوچک زندگی کافی است و ما می توانیم با انجام دادن چند کار کوچک در زندگی احساس رضایت و شادی داشته باشیم .

در ادامه این مطلب از حیاط خلوت چند روش علمی و تحقیق شده که تاثیر زیادی در سطح شادی و رضایت از زندگی دارد را آورده ایم . بله واقعیت دارد شاد بودن می تواند همین قدر ساده باشد !

شاد بودن

نعمت های خود را بشمرید

در یک تحقیق علمی که از دو گروه تشکیل شده بود از یکی از گروه ها خواستند نعمت هایی که دارند را روزانه بنویسند و از گروه دیگر خواستند روزانه از چیزهایی که ناراضی هستند بنویسند. در پایان گروه اول که نعمت های خود را می نوشتند رضایت مندی و خوش بینی بیشتری نسبت به گروه دوم از زندگی خود داشتند. از همه مهم تر این که بیشتر ورزش می کردند و کمتر مریض می شدند. پس همین حالا یک دفترچه بردارید و لیست نعمت های خود را هر روز در آن یادداشت کنید.

کار فرهنگی انجام دهید

زنانی که در کارهای فرهنگی مثل موسیقی و هنر شرکت می کنند از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. البته برای مردها این کار به صورت غیرفعال نتیجه بهتری داشت. مثل شرکت کردن در کنسرت یا رفتن به موزه. آیا آخرین باری که مداد رنگی دست گرفته اید در مدرسه بوده؟ الان هم می توانید امتحان کنید تا از نتایج آن در روحیه و حس خوب به زندگی بهره مند شوید.

داوطلب شوید

کمک کردن به دیگران یا انجام دادن کاری برای دیگران نه تنها برای آن ها مفید است بلکه روحیه خودتان را هم خوب می کند. کمک کردن به دیگران با کاهش افسردگی، بهبود سلامت و حس رضایت از زندگی در ارتباط است.

کارهای هیجان انگیز انجام دهید

وقتی مردم چیز جدید و هیجان انگیزی را تجربه می کنند بیشتر احساس شادی می کنند و بیشتر داوطلب کمک کردن به دیگران می شوند. این احساس حتی با خواندن تجربیات دیگران هم در شما ایجاد می شود. پس حتی خواندن یک کتاب هیجان انگیز هم برای بهتر شدن روحیه شما کافی است.

مراقبه کنید

مراقبه ساختار ذهنتان را تغییر می دهد. کسانی که مراقبه می کنند حجم سلول ها در قسمت آمیگدال مغز آن ها که مسئول ترس، اضطراب و استرس است کاهش می یابد.

برای دیگران پول خرج کنید

برای این کار نیاز نیست میلیونر باشید. در یکی از تحقیقات که از دو گروه تشکیل شده بود از یکی از گروه ها خواسته شد مبلغ معینی را در مدت زمان مشخصی برای خودشان هزینه کنند و از گروه دیگر خواسته شد همان مبلغ را در همان مدت زمان برای دیگران هزینه کنند. در نتیجه گروه دوم شادتر و رضایت بیشتری از زندگی داشتند.

خوب بخوابید

خواب کافی هم در ذهن تاثیر مثبت دارد و هم در وضعیت پوست. از همه مهمتر در میزان شادی افراد نیز موثر است. پس از امشب یک ساعت زودتر به رختخواب بروید.

پشت میز کار نهار نخورید

کسانی که بیرون از محل کار غذا می خورند شادتر از کسانی هستند که پشت میز کار و هنگام کار غذا می خورند.

ورزش کنید

همه می دانیم که ورزش استرس را کاهش می دهد، خلاقیت را بالا می برد و روحیه را بهتر می کند. دلیل تمام این ها ترشح اندورفین هنگام ورزش است.

منبع:bedunim.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید کارهای زیادی وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *