خانه > روانشناسی > روانشناسی زناشویی > علت شباهت زوج ها بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک

علت شباهت زوج ها بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک

شاید تا به حال متوجه شده باشید که زن و شوهرها هر چه بیشتر با هم زندگی می کنند بیشتر شبیه هم می شوند. همه زوج ها چیزهای مشترک زیادی دارند حتی اجزاء صورت مشابه. اما بعضی از آن ها به اندازه خواهر برادرها به هم شباهت دارند. و اما نظر دانشمندان درباره این موضوع چیست؟

علت شباهت زوج ها

چرا زوج ها بعد از مدتی شبیه هم می شوند؟ 

دانشمندان می گویند ما کسی را انتخاب می کنیم که نه تنها به خودمان بلکه به والدین جنس مخالفمان نیز شباهت داشته باشد. در این جا مهم ترین عوامل رنگ چشم ها، موها و سن آن هاست. اگر والدینتان زمانی که شما را به دنیا آوردند زیاد جوان نبودند به دنبال شخصی می گردید که از شما بزرگ تر باشد.

تعداد سال هایی که با هم زندگی می کنید 

رابرت زاجونک روانشناس برجسته آمریکایی در یکی از تحقیقاتش در این زمینه عکس های زوج ها از زمان ازدواج تا سال ها پس از ازدواج را جمع آوری کرد و به این نتیجه رسید حتی زوج هایی که کوچک ترین شباهتی به همدیگر ندارند پس از ۲۵ سال کاملا شبیه همدیگر می شوند. از نتایج دیگری که از این تحقیق گرفت این بود هر چه زوج ها زندگی شادتری داشته باشند شباهت بیشتری به هم پیدا می کنند.

به اشتراک گذاشتن تجربیات 

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زن و شوهرها به هم شباهت پیدا کنند به اشتراک گذاشتن تجربیات آن ها با یکدیگر است. زوج ها در طول زندگی لحظات شاد و غمگین زیادی را با هم تجربه می کنند. تمام این تجربیات روی زبان بدن و وضعیت احساسی آن ها تاثیر می گذارد و به نوعی تاریخ زندگی آن ها را می توان از روی صورتشان خواند. حتی چین وچروک های روی صورت آن ها نیز به یک شکل ایجاد می شود.

ما انسان ها به کسانی که به ما شباهت داشته باشند جذب می شویم  

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده ما انسان ها به کسانی جذب می شویم که به ما شباهت داشته باشند. این نظریه می گوید معمولا انشخاصی که فنوتیپ های مشابه دارند با هم ازدواج می کنند. اگر زن و شوهر به هم شباهت داشته باشند احتمال این که بچه آن ها به هر دو شباهت داشته باشد بیشتر می شود. دانشمندان معتقدند انسان ها از این طریق ژن خود را به نسل های بعدی منتقل می کنند.

سیستم ایمنی مشابه 

سیستم ایمنی بدن روی سبک زندگی تاثیر می گذارد. مثل عادت غذا خوردن و ورزش کردن. زوج هایی که مدت زیادی است با هم ازدواج کرده اند سیستم ایمنی بدن مشابه تری دارند. شاید به این دلیل است که این دو عادت ها و سبک زندگی خودشان را با هم در زندگی به اشتراک گذاشته اند.

تقلید 

زوج هایی که با هم تفاهم زیادی دارند از سبک زندگی و زبان بدن همدیگر تقلید می کنند. به نظر می رسد در رابطه آن ها اعتماد و آرامش عاطفی زیادی برقرار است. به گفته روانشناسان زوج ها به تغییر عادت های خودشان در زندگی زناشویی تمایل نشان می دهند. به عنوان مثال اگر یکی از آن ها سعی می کند که سیگار را ترک کند و غذاهای سالم بخورد. دیگری هم همین کار را خواهد کرد.

صرف نظر از شباهت ها و تفاوت ها مهم ترین چیزی که باید در زندگی فراموش نشود این است که همسرتان را دوست داشته باشید و با عشق زندگی کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چرا خانم‌ها بعد از ازدواج خیانت می‌کنند؟

چرا خانم‌ها بعد از ازدواج خیانت می‌کنند؟ معمولاً تعداد مردهایی که به همسر خود خیانت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *