خانه > مجله سلامت > بهداشت بانوان > چرا سینه چپ خانم ها بزرگ تر از سینه راست است ؟ چیکار کنیم ؟

چرا سینه چپ خانم ها بزرگ تر از سینه راست است ؟ چیکار کنیم ؟

چرا سینه چپ خانم ها بزرگ تر از سینه راست است ؟ چیکار کنیم ؟

عدم تقارن باعث شک و نگرانی بسیاری از خانم ها به خصوص دختران نوجوان می شود اما نباید نگران بود، هر نامتقارنی نشانه بیماری نیست تنها نکته منفی آن، پایین آوردن اعتماد به نفس خانم هاست. گاهی اوقات نیز در ابتدای رشد سینه ها خیلی متفاوت از یکدیگر به نظر می رسند اما این مشکل با پایان رشد برطرف یا خیلی ناچیز می شود.

در این مطلب از حیاط خلوت دلایل عدم تقارن سینه ها در خانم ها و روش های درمانی برای متقارن سازی سینه ها را آورده ایم .

نامتقارن بودن سینه ها

علت نامتقارن بودن سینه دختران چیست؟

تا به حال متوجه شده اید که سینه هایتان نامتقارن هستند؟ نگران نباشید: اکثر زنان با این مساله روبرو هستند و معمولا سینه چپشان بزرگ تر از سینه راستشان است. ما در این مقاله بر اساس یافته های علمی دلیل این مساله را برایتان توضیح خواهیم داد.

وجود سینه های نامتقارن با روند سریع رشد در دوران بلوغ و قبل از آن مرتبط است و کاملا طبیعی و مرتبط با پاسخ به افزایش سطح استروژن estrogen در بدن است. با این حال اختلالات هورمونی و سایر مسائل مربوط به رشد این عدم تقارن را تشدید می کند، ولی چرا سینه چپ؟

تغییرات هورمونی می تواند دلیل نامتقارن بودن سینه شود

ظاهرا هیچ توافق کلی ای در این زمینه وجود ندارد. به عبارت دیگر هیچ کس نمی داند چرا سینه چپ معمولا بزرگ تر از سینه راست است. به گفته دکتر جسیکا آ شپرد Dr. Jessica A. Shepherd، مدیر گروه زنان و زایمان در دانشگاه ایلینویز University of Illinois  در شیکاگو و کارشناس آزمایشگاه SweetSpot، ” نظریه های متعددی درباره اندازه و تفاوت سایز سینه های راست و چپ وجود دارد ولی به نظر من این مساله به تغییرات هورمونی مثلا در حین تخمک گذاری مربوط می شود. “

سیستم ایمنی می تواند دلیل نامتقارن بودن سینه شود

همان طور که شپرد اشاره کرد نظریات مختلفی در این زمینه وجود دارد. مثلا این که سیستم ایمنی بدن به صورت نامتقارن عمل می کند و حساسیت آن در سمت چپ بدن بیشتر است و منطقی به نظر می رسد که افزایش حساسیت سیستم ایمنی روی رشد بافت هایی که استروژن تاثیر مستقیمی رویشان دارد، اثر گذار باشد.

شیردهی می تواند دلیل نامتقارن بودن سینه شود

نوزادان هم ممکن است روی بزرگ تر شدن سینه چپ نسبت به سینه راست تاثیر گذار باشند ولی چگونه؟ دلیلش تغذیه نوزاد از سینه مادر است. بسیاری از زنان گزارش داده اند که ترجیح می دهند حین شیر دادن به نوزاد، دست راستشان آزاد باشد بنابراین نوزاد اکثرا از سینه چپ مادر تغذیه می کند البته این مطالعه نتوانست ارتباطی بین بزرگ تر بودن سینه چپ و شیردهی پیدا کند.

نژاد و محل جغرافیایی روی اندازه و عدم تقارن سینه تاثیر گذار است

قبلا مطالعاتی درباره اندازه سینه انجام شده و اکثر آن ها به این نتیجه رسیده اند زنانی که اندازه سینه بزرگتری دارند احتمال بروز سرطان سینه در آن ها بیشتر است. به عبارت دیگر این مطالعات روی علت بزرگ تر بودن سینه چپ در اغلب زنان تمرکز نداشته اند بلکه فقط روی تاثیر اندازه سینه و تشخیص سرطان سینه تاکید دارند.

با این حال سایر مطالعات روی تفاوت اندازه سینه نشان دادند که منطقه جغرافیایی و هم روی این مساله تاثیر گذار هستند. با این که گزارشات متفاوتی در این زمینه وجود دارد. به گزارش NewBeauty، در یک مطالعه که به طور خاص روی ۱۰۰ زنی که تمایل به بزرگ تر شدن سینه هایشان داشتند انجام شد، مشخص شد که ۸۸ درصد آن ها به صورت طبیعی دارای عدم تقارن سینه هستند. همچنین در مطالعه ای که در سالنامه جراحی پلاستیک Annals of Plastic Surgery منتشر شده، ۶۰۰ زن مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که سینه چپ آن ها بزرگ تر است.

به گفته دکتر بردلی بنگستون  Bradley Bengston، جراح پلاستیک در موسسه Grand Rapids MI، با وجودی که شخصا تفاوت اندازه آن چنانی در سینه بیمارانم مشاهده نکرده ام ولی باید بگویم که هر تعریفی برای سینه ها مناسب است به جز متقارن بودن. یکی از استادان سابق من همیشه می گفت که سینه ها مثل دو خواهر غیر همسان هستند و من هم این نکته را به بیمارانم یادآور می شود به عبارت دیگر سینه ها هم درست مثل ابروها باید نامتقارن باشند.

به طور کلی باید بدانید اگر سینه چپ شما بزرگتر از سینه راستتان است دلیلی ندارد نگران شوید. هیچ مشکل جدی ای وجود ندارد این پدیده یکی از مسائلی است که مثل خیلی موارد دیگر در بدن انسان وجود دارد و از نظر علمی تا به امروز هیچ توضیحی برای علت آن نداریم.

روش های درمانی برای متقارن سازی سینه ها

به گفته دکتر بنگستون، اگر عدم تقارن سینه هایتان خیلی واضح است راه هایی برای اصلاح آن وجود دارد. مثلا برای عدم تقارن ملایم می توانیم از روش انتقال چربی استفاده کنیم با این کار می توانید سینه کوچک تر را فرم دهیم و کمی افزایش حجم در قسمت دلخواهمان ایجاد کنیم.

برای عدم تقارن های شدید هم نیازی به نگرانی نیست و می توانید از ایمپلنت سینه reast implant برای متقارن سازی بیشتر سینه ها استفاده کنید. اندازه ایمپلنت ها معمولا ۳۰-۴۰ سی سی تفاوت حجم دارند بنابراین می توانیم با انتخاب حجم مناسب ایمپلت متقارن سازی سینه ها را انجام دهیم. به علاوه این که ما چهار روش مختلف برای جاگذاری ایمپلنت داریم بنابراین برای بیماریانی که مبتلا به ضایعات ریوی یا سینه هستند هم می توانیم این جراحی را انجام دهیم.

بعضی از راهکارهای ساده برای بزرگ کردن سینه
ماساژ هایی هستند که می توان سینه هارا با آن بزرگتر کرد. البته بعضی روغنهای تسمین دهنده نیز در طب سنتی وجود دارد که برای ماساژ می توان از آنها نیز استفاده کرد و کمک گرفت. مثل روغن خراطین. استفاده از آن ترفند خاصی دارد از مشاور طب سنتی جزییات را بپرسید.
ورزش عضلات سینه نیز در افزایش حجم سینه گفته می شود موثر است.
شنا قورباغه، انجام ورزشهای کششی عضلات سینه، استفاده از آب سرد، عدم فشار به سینه ها، نخوابیدن روی شکم و همچنین عدم استفاده از سوتین های اسفنجی و تنگ کمک کننده است.
طب سوزنی در تغییر سایز سینه بسیار کمک کننده است.

چه زمانی باید نگران شویم، علایم هشدار دهنده سرطان سینه

باید بدانید که عدم تقارن سینه ها یک مساله رایج است و معمولا غیر طبیعی محسوب نمی شود و نیازی به نگرانی وجود ندارد، مگر این که این تغییر اندازه بیشتر از ۲۰ درصد باشد یا به صورت ناگهانی ایجاد شده باشد که در این صورت حتما باید به پزشک مراجعه نمایید چون ممکن است تاخیر در رسیدگی به آن با مرگ و زندگی شما در ارتباط باشد.

سرطان سینه بیماری است که از هر ۹ زن یک نفر به آن مبتلا می شود بنابراین شناخت نشانه های سرطان سینه برای زنان حکم مرگ و زندگی را دارد. به گفته دکتر شپرد اگر در ظاهر یا لمس سینه خود تغییری احساس کردید مثل برآمدگی یا سفتی نزدیک سینه یا زیر بازو حتما با پزشکتان در میان بگذارید. همچنین به ترشحات سینه تان توجه کنید. ترشحات نوک سینه به جز شیر یا ترشحات خونی هشدار دهنده هستند. علامت دیگر خارش، قرمزی، پوسته شدن یا چروک شدن پوست روی سینه است.

منبع:seemorgh.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *