خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > ۵ خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از سفیدی مو

۵ خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از سفیدی مو

تغذیه علاوه بر ژنتیک نقش بسیار مهمی در سفیدی مو دارد . در این مطلب ۵ ماده غذایی که از سفید شدن مو جلوگیری می کند را به شما معرفی می کنیم.

دلایل سفید شدن مو

با این غذاها از سفیدی مو جلوگیری کنید

اگرچه وراثت و افزایش سن، غیر قابل اجتنابند اما مصرف برخی ویتامین ها، و مواد معدنی منجر به کاهش سرعت سفید شدن موها می شوند. در ادامه به برخی مواد غذایی مهم در پیشگیری از سفیدی مو اشاره می کنیم.

۱٫ جلوگیری از سفیدی مو با ماھی سالمون

ماھی سالمون حاوی اسید چرب امگا ٣، پروتئین و سلنیوم است. یکی از نکات مھم درباره سلنیوم این است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و از بدن در برابر رادیکال ھای آزاد مضر که مسئول بسیاری از بیماری ھای خطرناک و نیز پیری زودرس ھستند، محافظت می کند.

۲٫ جلوگیری از سفیدی مو با شکلات

شکلات و مخصوصا شکلات نیمه شیرین، دارای ماده معدنی مس است. این ماده معدنی تولید ملانین را افزایش می دھد. ملانین، رنگدانه تیره ای است که به پوست و مو رنگ می دھد.

۳٫ جلوگیری از سفیدی مو با توت ھا

یکی از دلایل شھرت توت ھا، مقدار زیاد ویتامین ث موجود در آنهاست. وجود این ویتامین برای سلامتی پوست و مو ضروری است. ویتامین C تولید کلاژن را در بدن افزایش داده و رادیکال ھای آزاد مضر را که در پیری زودرس نقش دارند، خنثی می کند. پس خوردن توت، به کاھش روند پیری و حفظ رنگ موھا، کمک می کند.

۴٫ جلوگیری از سفیدی مو با سبزیجات برگ سبز

این دسته از مواد غذایی، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر غذایی ھستند. ھمچنین، دارای ویتامین ب هستند که برای تقویت و سلامتی پوست سر، ضروری است. حفظ سلامت پوست سر با کمک شیوه ھای طبیعی و بدون مواد شیمیایی، از مھمترین روش ھای جلوگیری از بروز مشکلات مو مثل سفید شدن مو است. ویتامین B12 موجود در این گروه از مواد غذایی، به تولید ھورمون ھایی که در از بین بردن موھای سفید، نقش دارند، کمک می کند.

۵٫ جلوگیری از سفیدی مو با بادام

بادام ھم مانند شکلات، حاوی ماده معدنی مس است.در ھر واحد از بادام، ویتامین E و سایر مواد مغذی است که به سلامت پوست، مو و ناخن، کمک می کنند.

منبع: avayesalamati.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *