خانه > گردشگری > نوروز ۹۷ کجا برم مسافرت؟

نوروز ۹۷ کجا برم مسافرت؟

نوروز ۱۳۹۷ کجا بریم مسافرت؟

نوروز و سال نو به دلیل تعطیلات فرصت مناسبی برای مسافرت رفتن و فارغ شدن از فضای پر مشغله کاری و فکری برای چند روز می باشد. ایران به دلیل شرایط آب و هوای چهار فصلی که دارد مقصد مناسبی برای گردشگری در تمام فصول است. در اوایل بهار اما بیشتر شهرهای ایران آب و هوای معتدل و خوبی دارند و انتخاب های مردم برای سفر بیشتر خواهد بود. پیشنهاد می کنم با تهیه یک بلیط هواپیما یا قطار و یا با وسیله شخصی خود از این فرصت طلایی استفاده کنید. اما بهترین شهر برای سفر نوروزی کجاست؟ آیا مکان های دیدنی ایران را می شناسید؟

در این مطلب از حیاط خلوت با ما همراه باشید تا چند مقصد گردشگری فوق العاده را به شما عزیزان معرفی نماییم.

مسافرت به مشهد مقدس
برای مردم ایران بر اساس اعتقاداتشان بهترین مقصد سفر نوروزی که میتوان انتخاب کرد مشهد است. شهری که به واسطه وجود مبارک امام هشتم شیعیان در این شهر و اعتقاد به خوش یمن بودن آغاز سال نو در کنار حرم امام رضا (ع) این نوید را خواهد داد که سالی پر از برکت و سلامتی را پیش رو خواهید داشت. همه ساله میلیون ها نفر از سراسر ایران لحظه سال نو را در مشهد و کنار بارگاه امام رضا (ع) می گذرانند.

سفر به مشهد

با تمام این وجود این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود .با ورود به شهر مشهد اولین چیزی که شما را جذب خودش میکنه و روح روان تو صیغل میده و آرامش خاصی رو کنارش حس خواهید کرد حرم مطهر امام رضا (ع) خواهد بود. و در ادامه میتوان به مناطق تاریخی و تفریحی هم بهره ببرید که به برخی از آنها اشاره میکنیم . غار و سد کارده, روستای پاژ,lروستای تغندر,طرقبه,پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد,موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک,آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی,بقعه پیر پالاندوز,پارک کوه سنگی,سرزمین موج های آبی,پارک ملت,شاندیز

***************************

سفر نوروزی به شیراز
شیراز را میتوان شهر بهارنارنج و باغ های دلگشا نام برد . شهری که پر از مسجد و خانه های قدیمی است که نمی توان بدون دیدن‌ شان شیراز را ترک کرد. حافظیه و سعدیه و همه شهر به آلبوم عکسی دیدنی می‌ماند.شکوه و زیبایی جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شیراز را می‌توان به آتشکدهٔ صمیکان، آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، عمارت کلاه‌فرنگی باغ نظر، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، موزهٔ هفت‌تنان، نقش برجسته بهرام در برم دلک اشاره کرد.

سفر نوروزی به شیراز

از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز می‌توان به آبشار کوهمره سرخی، برم‌دلک، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، باغ پرندگان شیراز، پیربناب، چشمهٔ جوشک، چشمهٔ خارگان، چشمهٔ ریچی، دریاچهٔ دشت ارژن، دریاچهٔ مهارلو، رکن‌آباد، رودخانهٔ قره‌آغاج، روستای قلات، کوه سبزپوشان، گردشگاه آتشکده، گردشگاه چاه‌مسکی، گردشگاه چشمه سلمانی و گردشگاه هفت‌برم نام برد.آب و هوا شیراز : دما در تیرماه ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد، در دی‌ماه ، ۵ درجهٔ سانتی‌گراد، در فروردین‌ماه ۱۷ درجهٔ سانتی‌گراد و در مهرماه ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد می‌باشد و میانگین سالانهٔ دما ۱۸ درجهٔ سانتی‌گراد است .

***************************

سفر نوروزی به اصفهان
اصفهان با معماری تحسین برانگیزش , بلوارهای زیبا ,تونل ها , پل های سرپوشیده , کاخ ها , مساجد و منارهای منحصر به فردش شهرت دارد که این امر سبب شده در فرهنگ ایرانی، اصفهان نصف جهان لقب بگیرد.این شهر، یک موزه ی زنده است و اگر پیاده آن را قدم بزنید ، انگار در راهروهای یک موزه قدم می زنید و شانس دیدن کلی دیدنی همراهتان خواهدبود.

اما این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود مهم ترین مکانی که هیچ موقع سال نمی توانید در اصفهان ببینید و تنها زمان نوروز است که درهای آن باز می شود، مدرسه ی چهارباغ است. مدرسه ای که نمونه ی عینی تحولات معماری صفوی است.

سفر نوروزی به اصفهان

در اصفهان می توان بناهای بسیاری را دید، اگر خودتان را به میدان امام اصفهان یا خیابان چهارباغ برسانید، دیگر برنامه ی گردش مهیاست؛ از همین جا می توانید بیشتر آثار تاریخی اصفهان همچون مسجدها، بازار و سراها و تیمچه ها، صنایع دستی، مدرسه ها، پل ها و عمارت ها را ببینید. در این میان مسجد لطف اله را هیچ کجای دیگر نمی توان پیدا کرد. برای شما که معلم هستید، کاخ ها و عمارت ها هم از دیگر دیدنی های این شهر است. مثل عمارت عالی قاپو، عمارت توحیدخانه که بخشی از کاخ عالی قاپو است، عمارت چهلستون، عمارت هشت بهشت، عمارت رکیب خانه و دژ سارویه که همه ی این عمارت ها نزدیک هم بوده و شما می توانید به راحتی از این بناهای منحصر به فرد دیدار کنید و لذت ببرید.

***************************

سفر نوروزی به مازندران

مازندران هم با وجود طبیعت زیبایی که در دل خودش جای داره مرکز سفر اکثر مردم ایران خواهد بود که در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود . البته سفر به این استان می توان از طبیعت بکر و رویایی ، سرسبز بهره من شوید.

سفر نوروزی به مازندران

برخی از جاذبه های گردشگری مازندرانبه شرح زیر است:

آبشار شاهان دشت آمل,تالاب فراخین نوشهر,جنگل دو هزار تنکابن,چشمه های باداب سورت ساری,دشت دریاسر تنکابن نمک آبرود,تالاب حمید آباد ساری,پارک جنگلی سی سنگان,پارک جنگلی نور و…

***************************

سفر نوروزی به گیلان
زیبا ترین مقصد برای مسافرت در نوروز میتوان یاد کرد. مگر میشود با فرا رسیدن بهار به سر سبزترین نقطه این نرفت . گیلان با آب وهوای معتدل ، مردمی خون گرم و مهمان نواز مقصد و سفری خاطره انگیزه را برای شما ایجاد خواهد کرد. با سفر به گیلان می توان از طبیعت این استان بهره برد با وجود دریا جنگل که نوید آب و هوای پاک را برای شما خواهد . اما این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود.

سفر نوروزی به گیلان

با برخی از جاذبه های گردشگری گیلان آشنا می شویم : ماسوله,باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت,سد و دریاچه سقالکسار,خانه میرزا کوچک خان جنگلی,موزه میراث روستایی,پارک جنگلی سراوان,بقعه دانای علی,تالاب انزلی,قلعه رودخان فومن,جنگل اسالمشیطان کوه و بام سبز لاهیجان,آبشار لونک,منطقه آزاد انزلی,ساحل حاجی بکنده

***************************

سفر نوروزی به کرمان
کرمان، شهر خشت ، شعر و داستان است، «ارگ بم»، «احمدرضا احمدی» و «هوشنگ مرادی کرمانی».ارگ بم، بزرگ ترین شهر خشتی جهان است و احمدرضا احمدی اش، شاعر افسرده ای که به ظرافت های کلامی و طبع شوخش شهره داشت داشت. قصه های مجید هم که سفره اش در دل هر ایرانی پهن است. پسته و خرما و زیره که خب بهترین هایش را در کرمان می توانید پیدا کنید.

سفر نوروزی به کرمان

اگر اهل تاریخ هستید، هویت واقعی تاریخ کرمان را در تمدن های «تل ابلیس»، «تپه یحیی» و «شهداد» جست و جو کنید، کشفیات گروه باستان شناسی پروفسور «کلدول» از تل ابلیس نشان می دهد که عمر ساختمان های اینجا به اواخر هزاره ی پنجم قبل از میلاد بر می گردد.مسجد ملک یکی دیگر از بناهای مقدسی است که در برنامه ریزی سفرتان باید گنجانده شود. این مسجد از مهم ترین بناهای معماری کرمانی است که به روایتی قدمت آن به سال ۴۷۸ قمری بر می گردد و به فرمان «تورانشاه سلجوقی» ساخته شده است. اما از مهم ترین و به یادگارماندنی ترین آثار هنر معماری در قرن هشتم مربوط به کرمان، مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنار است.

***************************

مسافرت به سواحل خلیج فارس

وقتی قصد سفر به شهر جنوبی ایران را دارید نمیشود گفت برای سواحل زیبای خلیج فارس و آب وهوای دلنشین بهار این منطقه انتخاب نکردید . بوشهر و بوی ماهی های تازه و نسیم بهاری در کنار بندر روح و روان تان را تازه می کند.

مسافرت به سواحل خلیج فارس

بندری که تاریخش به دوره ساسانی و و اردشیر ساسانی که سنگ بنای این بندر و شهر را نهاده که تا امروز بند بوشهر شناخته می شود البته مرهون زحمات نادرشاه افشار برای ساخت بندری تجار است.دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه ی قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه ی گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه ی هندی ها، کنیسه ی یهودیان، قبرستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس را از دست ندهید.

سخن پایانی:

آیا شما هم قصد سفر را نوروزی دارید؟ آیا شهری را برای مسافرت در آغاز سال ۹۷ انتخاب کرده اید؟ شما عزیزان می توانید نظرات خود را زیر همین مطلب در بخش نظرات با ما در میان بگذارید

گردآوری: حیاط خلوت

منبع: روزگار – ویکی پدیا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *