خانه > اسرار خانه داری > آیا پرتقال خونی پیوندی است ؟ / علت قرمزی پرتقال خونی

آیا پرتقال خونی پیوندی است ؟ / علت قرمزی پرتقال خونی

آیا پرتقال خونی پیوندی است ؟ / علت قرمزی پرتقال خونی

حتما بسیاری از شما نیز هنگام خوردن پرتقال خونی دنبال علت قرمز رنگ بودن این میوه هستید . شاید هم فکر می کنید که پرتقال خونی از پیوند یا میوه ای دیگر به وجود آمده است !

در این مطلب از حیاط خلوت با پرتقال خونی این میوه خوشمزه و پرخاصیت بیشتر آشنا می شوید .

پرتقال خونی پیوند با چه میوه ای است

پرتقال خونی پیوند با چه میوه ای است؟
حتما شما نیز این نوع خاص از پرتقال را دیده اید که پس از آنکه کاملا رسیده شد گوشتش سرخ رنگ می گردد،
در سالیان دور به اشتباه فکر می کردند که پرتقال خونی از پیوند انار و پرتقال بدست می آید. در صورتی که پرتقال در اثر یک جهش ژنتیکی بدست می آید.
پرتقال خونی نسبتا کوچکتر از پرتقال های معمولی می باشد. معمولا با هسته می باشد ولی نوع بی هسته ی پرتقال خونی، طرفدار بیشتری دارد.

علت قرمزی پرتقال خونی

پرتقال خونی نوعی مرکبات می باشد که قسمت گوشتی آن به رنگ خون است. دلیل قرمزی گوشت این پرتقال وجود رنگدانه هایی به نام آنتوسیانین می باشد. این رنگدانه در میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو نیز وجود دارد.
میوه هایی که حاوی رنگدانه ی انتوسیانین هستند. خواص بی نظیری دارند و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی با بیماری های خطرناکی مثل سرطان مقابله می کند.

خواص پرتقال خونی

پرتقال خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. پرتقال خونی حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ شفابخشی است که دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی و حتی سندروم درد روده بزرگ مفید است.

پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستندو رنگدانه‌های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری‌های بسیاری محافظت می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کندو کسانیکه آب پرتقال خونی می‌نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می‌کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند.

در یک تحقیق از میان ۲۵ داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می‌کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می‌نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.

ارقام مختلف پرتقال خونی

پرتقال خونی از مرکباتی می باشد که با توجه به خواص متعددی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. خوشبختانه پرتقال خونی در کشورمان کشت می شود.
اگر بخواهیم در مورد گونه های مختلف این نوع صحبت کنیم حتما باید به این مبحث توجه داشته باشیم که بسته به پایه ی پیوندی نهال ضخامت پوست آن ها، تعداد هسته و رنگ گوشته ی متفاوتی خواهند داشت. دو نوع مورو و روبی و تاراکو معروف ترین ارقام پرتقال خونی هستند که در کشور تولید می گردند.

گردآوری: حیاط خلوت

منابع:

wikipedia

iraniancitrus.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

3 دیدگاه

  1. سلام ممنونم از توضیحات تون عالی بود از هرکس که می‌پرسیدم میگفتن پرتقال و بانوان فرنگی پیوندمیزنن درحالیکه هرچی فکرمیکردم نمیشد پرتقال درخت داره ولی توت فرنگی بوته ای هست

  2. احمدرضا

    ممنونم بابت توصیحات عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *