خانه > آشپزی و تغذیه > خواص شگفت انگیز آب انار در دوران بارداری

خواص شگفت انگیز آب انار در دوران بارداری

در طب سنتی گفته می‌شود، آب انار برای زردی نوزاد و درمان آن موثر است و در صورتی که مادر باردار آن را مصرف کند، ممکن است در کاهش زردی نوزاد موثر باشد، ولی برخی از پزشکان معتقدند تغذیه مادر ربطی به زردی نوزاد ندارد. در این مقاله از حیاط خلوت درباره خواص آب انار در دوران بارداری و تاثیر آن بر زردی نوزاد بحث شده است.

خواص شگفت انگیز آب انار در دوران بارداری

انار یکی از میوه‌هایی است که مصرف بجا و به اندازه آن از زمان بارداری برای زنان باردار توصیه می‌شود، ولی سوالی که در این جا مطرح است این است که آیا آب انار می‌تواند از زردی نوزاد تازه متولد شده جلوگیری کند. و یا اگر نوزادی زردی داشته باشد، می‌توانیم کمی آب انار به او بدهیم؟ و یا مادری که نوزاد را از خودش شیر می‌دهد می‌تواند برای کاهش زردی نوزادش، کمی آب انار میل کند؟ در ادامه این مطلب از حیاط خلوت دیدگاه‌هایی که درباره مصرف آب انار و تاثیر آن بر سلامتی جنین در دوران بارداری و یا نوزاد در زمانی که دچار زردی شده است، می‌باشد را بررسی می‌کنیم.

انار برای رفع التهاب معده، درمان کم خونی، افزایش انرژی بدن، درمان اسهال و زردی بسیار مفید است. به علاوه دانه انار هم برای حل کردن سنگ کلیه و مثانه کاربرد دارد.بیشتر بدانید: آشنایی با خواص انار ترش و شیرین و خواص آب انار

آیا آب انار برای زردی نوزاد موثر است؟
دادن انار به طور مستقیم به نوزاد کاملاً اشتباه است زیرا پزشکان معتقدند حتی تا شش ماهگی هم به نوزاد آب معمولی داده نشود زیرا شیر مادر همه موادغذایی مورد نیاز نوزاد را دارا است و نیازی به خوراندن سایر مایعات به نوزاد نیست.

اگر مادری که نوزاد را شیر می‌دهد،  آب انار میل کند، ولی به شرط اینکه نوزاد دل درد نگیرد، می‌تواند در درمان زردی نوزاد موثر باشد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش‌تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است و ممکن است آب انار برای زردی نوزاد موثر باشد.

به طور کلی به این نکته توجه داشته باشید که توصیه آب انار برای زردی نوزاد از تجویزهای سنتی برای درمان زردی نوزاد است و چنین اقداماتی باید زیر نظر پزشک و با مجوز پزشک انجام گیرد و والدین باید در این زمینه آگاهانه تصمیم گیری کنند.

انار در طب سنتی چه جایگاهی دارد؟
در طب سنتی آب میوه‌هایی مانند خیار، کاهو، آلبالو، انار، هندوانه برای درمان زردی پیشنهاد می‌شوند و حتی توصیه می‌شود که برای غنی‌تر شدن از گزانگبین، شیرخشت و ترنجبین نیز با ترکیب این آب میوه استفاده شود. به بیماران مبتلا به یرقان توصیه می‌شود از آب انار ترش و شیرین بسیار استفاده کنند. همچنین خوردن شربت انار را فراموش نکنند. انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود تاثیر شگرفی در درمان یرقان دارد.

خواص انار برای مادران باردار چیست؟
انار میوه ای خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند. هر چقدر یک مادر باردار دارای خون بیشتر و سالمتری باشد مسلم است که بهتر و سالم‌تر می‌تواند دوران بارداری را سپری کند زیرا نیاز یک زن حامله در دوران بارداری به خون بیشتر می‌شود و کمبود خون می‌تواند خدای ناکرده مشکلاتی را برای مادر باردار یا جنین او به همراه داشته باشد.

خاصیت دیگر انار برای زنان باردار، خاصیت ضد ویاری و ضد تهوعی انار است. مصرف انار به صورت ناشتا در هنگام صبح و قبل از صرف صبحانه از تهوع بارداری جلوگیری می‌کند.

انار مخصوصاً اگر با هسته اش خورده شود خاصیت ضد یبوستی دارد و از این نظر هم برای زنان بارداری که دچار یبوست در دوران بارداری می‌شوند یک میوه عالی برای رفع یبوست بارداری به شمار می‌رود.

 آیا آب انار برای زردی نوزادان مفید است؟
انار میوه ای جهت درمان فشار خون در بارداری است. برخی از زنان حامله ممکن است در طی دوران بارداری دچار فشار خون بارداری شوند و این فشار خون ممکن است سبب بروز مشکلاتی برای مادر باردار یا جنین بشود. انار به عنوان یک ماده طبیعی دافع حرارت و کاهنده فشار خون نقش بسیار موثری در پیشگیری و کنترل فشار خون بارداری دارد.

آب انار عامل موثری در جلوگیری از التهاب مفاصل و تحلیل رفتن غضروف‌ها است و از این نظر برای مادران باردار بسیار مفید است.

انار یک ماده ضد افسردگی طبیعی به حساب می‌آید و برای یک زن حامله که ممکن است در دوران بارداری دچار افسردگی شده باشد، مناسب است.

آب انار شیرین ادرار آور بوده و برای بیماری های مجاری ادراری مفید است و از این جهت برای مادران آبستن که دچار عفونت ادراری می‌شوند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

انار دارای مقدار زیادی پتاسیم است و این ماده می‌تواند نقش موثری در جهت جلوگیری از ورم زنان باردار در طی دوران بارداری داشته باشد.

منبع: بیتوته

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *