خانه > زیبایی و آرایشی > همه چیز درباره عمل تزریق ژل لب + مزایا و معایب

همه چیز درباره عمل تزریق ژل لب + مزایا و معایب

پروتز لب یا تزریق ژل لب

چند سالی است که برجسته کردن لب ها در بین خانمها طرفداران زیادی پیدا کرده است.. تزریق ژل لب یکی از روش‌های برجسته کردن لب‌هاست که نسبت به سایر روش‌ها آسان‌تر بوده و البته اثر موقتی هم دارد. اگر قصد دارید در آینده چه به قصد زیبایی بیشتر و چه به قصد محو کردن آثار پیری عمل تزریق ژل لب را انجام دهید تا انتهای این مقاله از حیاط خلوت همراه ما باشید.

همه چیز درباره عمل تزریق ژل لب + مزایا و معایب

داشتن لب‌های برجسته به طور غیرارادی می‌تواند از نشانه‌های جوانی باشد. زمانی که سن خانم‌ها افزایش می‌یابد استروژن پوست آن‌ها کاهش می‌یابد و لب‌های آن‌ها حجم خود را از دست می دهد. روش تزریق ژل لب یکی از روش‌های کاملا غیرجراحی برای زیبایی است. در این روش نوعی پرکننده پوستی یا ژل، با دقت تمام توسط سوزن‌های بسیار باریک در زیر پوست تزریق می‌شود. متخصصان تاکید می‌کنند که روش‌های برجسته‌سازی لب چندان هم خالی از ‌خطر نیستند و اگر ژل‌های غیراستاندارد را به لب‌هایتان تزریق کنند و یا این کار به وسیله افراد غیر متخصص انجام گردد باید منتظر ناقرینگی و بدشکل شدن لب‌هایتان باشید.

تزریق ژل لب چگونه انجام می‌شود؟

قبل از شروع درمان، ناحیه مورد نظر تمیز شده و از مواد بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه قبل از انجام تزریق‌ها استفاده می‌شود. در ادامه پزشک متخصص مقدار مناسب از ژل را به زیر پوست بیمار تزریق می‌نماید تا به میزان برجسته‌سازی و فرم مورد نظر برسد. مقداری کبودی، ورم و درد پس از درمان طبیعی است که ظرف ۶ تا ۱۰ روز برطرف می‌شود. معمولا بعد از تزریق ژل‌ به استراحت نیازی نیست یعنی شما می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق به سرکار و زندگی روزانه خود بازگردید.

تزریق ژل لب برای چه کسانی مناسب است؟

برخی افراد بطور طبیعی دارای لب‌های نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لب‌ها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می‌آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می‌آیید. لازم به ذکر است که در بیمارانی که دیابت، لوپوس یا بیماری‌های بافت هم‌بند دارند یا در بیمارانی که فشارخون شدید و غیر کنترل‌شده یا عفونت‌های مروبط به تبخال یا تبخال فعال دارند، برجسته‌سازی لب‌ها انجام نمی‌شود. همین طور در افراد سیگاری به دلیل آنکه روند ترمیم زخم کندتری دارند، انتظار بروز عوارض بیشتر است.

باید خاطر نشان کرد که ‌ایجاد هر تغییری در چهره، هرچند که با انتخاب یک روش معتبر باشد، لزوما به معنای بدست آوردن یک چهره مطلوب و زیبا نیست. انتخاب روش‌‌های زیباسازی کاری کاملا تخصصی می‌باشد و حتما باید با توجه به فواید و مضرات روش درمانی، خواسته بیمار، آناتومی بیمار و شرایط فیزیکی و روحی روانی بیمار انجام شود تا بتوان آن را موفقیت‌آمیز بدانیم.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

پس از تزریق ژل بهتر است موارد زیر رعایت گرد:

  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از استحمام خودداری شود.
  • تا ۳ روز پس از تزریق در معرض هوای گرم یا سرد (مثل اسکی یا سونا) قرار نگیرید.
  • تا ۳ روز از خوردن مواد خوراکی سفت خودداری و از خنده دایم نیز پرهیز شود.
  • احتمال کبودی موضعی بسیار خفیف در محل تزریق در ۴ روز اول وجود دارد.
  • از خوابیدن روی محل تزریق در ۲ روز اول خودداری شود.
  • ماساژ ناحیه ترزیق به شکل‌گیری هرچه بهتر محل تزریق کمک می‌کند.

مزایا و معایب تزریق ژل لب

مزایا و معایب تزریق ژل لب

یک مزیت مهم تزریق ژل لب این است که اگر به هر دلیلی فرد از تزریق ژل پشیمان گردد، بالاخره اثر این مواد از بین خواهد رفت اما در مورد ژل‌های دایمی پشیمانی سودی ندارد.

اگرچه تزریق ژل در لب معمولا عوارض اندکی به دنبال دارد اما واکنش هر بیمار به نوع ژل انتخابی و قدرت التیام‌بخشی بدن بستگی دارد. اثرهای جانبی ناشی از تزریق ژل عبارتند از قرمزی، کبودی، ورم، درد و التهاب خفیف و عفونت.

اصول مهمی که در تزریق ژل لب باید بدانید

دو اصل مهم را در تزریق ژل‌ها باید بدانیم:

  1. برای تزریق این نوع ژل‌ها فقط متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این ژل‌ها توسط پزشکان عمومی، دندانپزشکان و حتی متخصصان بی‌هوشی‌ به صلاح بیماران نیست؛ زیرا که در بسیاری از موارد اگر عارضه کم‌خطر و کوچکی هم در اثر تزریق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر می‌توانند آن را برطرف نمایند.
  2. بیمار باید از نوع ماده تزریق شده آگاهی داشته باشد. پزشک متخصص باید برای بیمار توضیح دهد که از چند نوع ژل استفاده خواهد کرد، زمان ماندگاری آن چقدر است و چه عوارض احتمالی خواهد داشت.

در آخر تاکید می‌کنیم از تزریق ژل‌های متفرقه و بدون نام و نشان جدا بپرهیزید. نام ژل مصرف شده را نیز یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به پزشک متخصص دیگری مراجعه نمودید، بدانید که چه ژلی برای شما تزریق شده است.

منبع: ستاره

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *