خانه > آشپزی و تغذیه > ۵ چاشنی خوشمزه و مهم برای آشپزی

۵ چاشنی خوشمزه و مهم برای آشپزی

یکی از رازهای دست‌پخت فوق‌العاده‌ی سرآشپزها استفاده از چاشنی‌های مختلف است. لازم نیست که شما هم سرآشپز باشید تا به فکر تجهیز آشپزخانه‌تان به انواع چاشنی‌ها و سس‌ها باشید. در این مطلب از حیاط خلوت با ما همراه باشید تا رمز و راز خوش طعم شدن دستپخت سرآشپزهای حرفه ای را متوجه شوید.

برای این که غذاهای خوشمزه تهیه و سرو کنید حتماً در آشپزخانه‌تان این ۵ چاشنی را همیشه داشته باشید.

5 چاشنی خوشمزه و مهم برای آشپزی

انواع ترشیجات،خیارشور و چاشنی‌هایی از این دست برای سرو غذا فوق‌العاده‌اند

شربت افرا

شربت افرا برای پوشاندن روی پنکیک عالی است. شما می‌توانید برای سرو دسرهایتان از این شربت استفاده کنید. سرآشپزها برای تهیه‌ی سس‌هایشان نیز از این شربت استفاده می‌کنند.

خردل

امکان ندارد یک سرآشپز حرفه‌ای دم دستش خردل نداشته باشد. اگر می‌خواهید که همبرگر یا ساندویچ‌هایتان خوش‌طعم باشد حتماً به سس خردل نیاز خواهید داشت. برای خوش‌طعم کردن سس سرکه و روغن زیتون نیز می‌توانید از خردل استفاده کنید. طعم این چاشنی برای سرو سالاد سیب‌زمینی و پاستاها نیز فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید برای طعم دار کردن گوشت کبابی نیز از خردل استفاده کنید.

انواع ترشیجات

انواع ترشی‌ها، سیر ترشی، خیارشور و چاشنی‌هایی از این دست برای سرو غذا فوق‌العاده‌اند. اصلا نمی‌شود مثلاً سالاد الویه را بدون خیار شور تصور کرد. یا اینکه در کنار کتلت و غذاهای دیگر خیارشور نداشت. حتماً یک شیشه از این چاشنی‌ها را در یخچالتان داشته باشید. داخل ساندویچ خودتان و بچه‌ها از این ترشیجات به خصوص خیار شور استفاده کنید. سیر ترشی برای خوش‌طعم شدن غذاها و سلامتی‌تان فوق‌العاده است.

مایونز کم چرب

سس مایونز یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین سس‌ها برای سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی یا سالاد مرغ و سالاد تخم‌مرغ و انواع سالادهای دیگر محسوب می‌شود. حتماً سس مایونز کم چرب در آشپزخانه داشته باشید اما حواستان باشد در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. برای این که طعم غذاهای حاوی این سس را بهتر کنید حتماً از لیموترش، سیر کوبیده و یک نوک انگشت فلفل استفاده کنید. ترکیب مواد گفته شده برای سرو ماهی و گوشت هم مناسب است.

سس کچاپ

سرآشپزها برای تهیه‌ی سس اصلی باربکیو یا برای تهیه‌ی سس خوراک میگو از سس کچاپ استفاده می‌کنند. بچه‌ها معمولاً عاشق این سس هستند و برای خوردن همبرگر یا پیتزا از کچاپ استقبال بیشتری می‌کنند. شما هم برای سرو غذاها با سس‌های مناسب حتماً سس کچاپ را وارد آشپزخانه‌تان بکنید.

منبع: alamto

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *