خانه > دنیای مد و فشن > راهنمای خرید کفش رسمی مردانه

راهنمای خرید کفش رسمی مردانه

معمولا و در بیشتر اوقات وقتی قرار است جلسه کاری یا مصاحبه کاری مهمی داشته باشیم و یا به یک مهمانی رسمی و یا مهم دعوتیم ترجیح میدهیم یک تیپ اصطلاحا مردانه بزنیم و در کنار یک دست کت و شلوار رسمی از شیک ترین مدل های کفش یعنی کفش های رسمی (کلاسیک) استفاده می کنیم.

وقتی صحبت از کفش کلاسیک یا همان کفش رسمی مردانه به میان می آید، ناخودآگاه ذهنمان به سمت کفش چرمی می رود که کفی ضخیمی دارد و معمولا در رنگ های قهوه ای و مشکی و از این دست رنگ ها استفاده می شود.

راهنمای خرید کفش رسمی مردانه

کفش، شخصیت و اعتبار شماست. کفش شما زودتر از هر چیزی خودش را نشان می دهد. زودتر از زبان شما شخصیت شما را تا حدی برای افراد حاضر مشخص می کند. به همین دلیل در این مطلب از حیاط خلوت با ما همراه باشید تا اطلاعاتی راجع به خرید کفش رسمی مردانه به شما بدهیم تا هنگام خرید بتواند راهنمایی تان کند.

چرا کفش رسمی می خرید؟

نکات و موارد مهمی وجود دارد که بهتر است هنگام خرید کفش رسمی آن ها را در نظر بگیرید. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که اصلا چرا کفش رسمی می خرید؟ ممکن است دلایلی مختلفی برای هر کس وجود داشته باشد. یکی از دوستان من در فصل های سرد از مدل لباس های نیمه رسمی به همراه کفش رسمی استفاده می کند تا هم موجه تر به نظر برسد و هم در برف و باران و گل و لای از خیس شدن کفش پارچه ای اش در امان باشد و راحت تر باشد (البته در کل پوشیدن کفش های رسمی چرمی در فصل های گرم توصیه نمی شود، به این دلیل که چسبندگی زیادی دارند و موجب تعریق بیشتر پا نیز می شوند) . اگر می خواهید برای فصل تابستان نیز کفش رسمی تهیه کنید بهتر است از کفش هایی استفاده کنید که از چرم هایی با ضخامت کمتر و در کل از مدل های پارچه ای نازک ساخته شده اند.

ممکن است شخص دیگری از کفش های رسمی تنها در مراسم های عروسی و جشن های دیگر استفاده کند و یا شخص دیگری از کفش های رسمی در محل کار و یا جلسات کاری استفاده کند.

ست کردن کفش رسمی

ست کردن کفش رسمی ممکن است خیلی مهم باشد و کاملا تحت تاثیر نوع پوشش شما باشد. برای مثال اگر قصد دارید از شلوارهایی که دم پای تنگ دارند استفاده کنید، باید کفش رسمی شما کفی کوچکی داشته باشد و از کفش های بزرگ استفاده نکنید. همچنین بهتر است از کفش های استفاده شود که تا زیر قوزک پا را پوشش می دهند و نباید از قوزک پا بالاتر برود. نوع ترکیب کفش رسمی با این نوع شلوار ها بسیار خاص است. اگر از کفش های بزرگ استفاده کنید اصلا نمای خوبی ندارد و بسیار بد جلوه می کند. اما اگر دوخت شلوار شما رسمی است پوشیدن کفش های بزرگتر و با کفی های درشت مشکلی ندارد و می توانید به راحتی از هر مدلی استفاده کنید.

کفش های ورنی، اشبالت و جیر

کفش های کلاسیک در طرح ها و جنس های مختلفی وجود دارند. کفش های ورنی، اشبالت و جیر (نبوک) انواع مختلفی از کفش های رسمی هستند. اگر قصد استفاده از کفش های ورنی را دارید پیشنهاد می کنیم کمربند ست آن را نیز تهیه کرده و آن ها را با هم ترکیب کنید. اگر تنها یکی از آن ها را از جنس ورنی انتخاب کنید ممکن است نمای بسیار وحشتناکی ایجاد کند. کفش هایی که از جنس اشبالت و جیر تهیه شده اند با شلوارهای کتان ترکیب فوق العاده ای را تشکیل می دهند. البته بهتر است کفش های نبوک یا همان جیر را برای روز های بارانی انتخاب نکنید و از کفش هایی با جنس چرمی یا چرم اشبالت استفاده کنید.

سخن پایانی:

ذکر این نکته لازم است که پوشیدن هر مدلی کاملا بر اساس سلیقه است و ممکن است هر کس از یک سبک خاص از کفش های رسمی استفاده کند. اما برای موجه تر جلوه کردن کفش و راحت بودن بیشتر، بهتر است اصول انتخاب کفش رسمی بر اساس نیاز رعایت شود.

منبع: blog.bamilo.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *