خانه > اسرار خانه داری > چه میزان از درآمد ماهانه را باید پس انداز کرد؟

چه میزان از درآمد ماهانه را باید پس انداز کرد؟

چند درصد از درآمد ماهانه را باید پس انداز کرد؟

حتما شما هم درباره اهمیت پس انداز بارها و بارها شنیده اید اما سؤال مهم درباره پس انداز کردن این است که چه میزان از درآمد ماهانه باید به این کار اختصاص یابد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: نمی توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. روش های پس انداز مطرح شده زیاد است اما هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.

چه میزان از درآمد ماهانه را باید پس انداز کرد؟

البته برای تعیین میزان پس انداز معیارهای مشخصی وجود دارد. در ادامه این مطلب از حیاط خلوت برخی از این معیارها را به اختصار مورد اشاره قرار داده‌ایم. با مطالعه آن ها می توانید ارزیابی خوبی از وضعیت خود داشته باشید و درصد پس انداز ماهانه را تعیین کنید.

۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟

به طور طبیعی، مهم‌ترین عامل در تعیین میزان پس انداز این است که شما هر ماه چقدر درآمد دارید. البته کم بودن درآمد به معنای نبود امکان پس انداز نیست. اما اگر سطح درآمد شما پایین باشد، برای پوشش دادن به هزینه ها ناچارید مقدار بیشتری از درآمد خود را صرف کنید. در مقابل، اگر درآمد ماهانه شما برای تأمین هزینه ها کافی باشد، می توانید درصد بیشتری از درآمد ماهانه را به پس انداز اختصاص دهید.

۲- سن شما چقدر است؟

دومین فاکتور در تعیین درصد پس انداز ماهانه سن و سال فرد است. اگر جوان هستید، احتمالا هزینه های مرتبط با سلامت برای شما کمتر است. به علاوه نیازهای مرتبط با اداره خانواده نیز کمتر به شما فشار می آورد. در مقابل، افراد میانسال و کهنسال به صرف هزینه بیشتری در این امور نیاز دارند. به ویژه اگر در دوران جوانی نسبت به تهیه بیمه مناسب سستی کرده باشند. به‌همین دلیل، سن و سال فرد نیز در تعیین میزان هزینه ها و در نتیجه درصد پس انداز ماهانه تأثیرگذار است.

۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟

عامل بعدی در این زمینه مسیری است که می خواهید در زندگی خود طی کنید. اهداف گوناگون هر یک به میزان خاصی از تلاش و البته سطح خاصی از تأمین مالی نیاز دارند. به‌همین دلیل، باید پس انداز ماهانه خود را در نسبت با اهداف‌ تعیین نمایید. اگر به دنبال کارآفرینی باشید، سرمایه قابل توجهی نیاز خواهید داشت و باید سال­ ها پس انداز کرده و درصد زیادی از درآمد خود را کنار بگذارید.

۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟

ممکن است در حال نگهداری از والدین خود باشید، بیماری خاص داشته باشید، کودک شما در سن پرهزینه‌ای باشد و یا موارد دیگری در زندگی شما مستلزم هزینه باشد. از این رو نمی توان بدون آگاهی از این موارد خاص توصیه ای عمومی برای درصد پس انداز ماهانه ارائه کرد. این کار تنها از عهده خود شما برمی‌آید و می توانید با آگاهی دقیق از شرایط موجود، مبلغ پس انداز ماهانه را تعیین کنید.

۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟

پس انداز ماهانه به هدف تأمین میزان خاصی از پول برای تأمین مالی اهداف زندگی است. از این جهت، مقدار پس انداز فعلی شما نیز تأثیر زیادی بر مبلغ پس انداز ماهانه خواهد داشت. به طور مثال، اگر در طول سال­ های گذشته نیمی از پس انداز مدنظر خود را کنار گذاشته باشید، در حال حاضر نیاز کمتری به پول داشته و درصد کمتری از درآمد شما باید پس‌انداز شود. در مقابل، اگر به تازگی فرآیند پس انداز را آغاز کرده اید، درصد پس انداز ماهانه مورد نیاز برای شما بیشتر است.

منبع: بیتوته

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید

۹ راهکار برای آن که در نگاه اول به دل دیگران بنشینید کارهای زیادی وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *