خانه > اسرار خانه داری > کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

در این مطلب از حیاط خلوت طرز تهیه یک سبزه زیبا و شیک با گندم داخل تنگ ماهی را آموزش می دهیم این سبزه به ۱۰ روز زمان نیاز دارد و بسیار مناسب برای خانه های آپارتمانی است .

آموزش کاشت سبزه عید داخل تنگ :

مقداری گندم بسته به اندازه تنگ مورد نظرتون به مدت یک روز خیس می کنید بعد از یک روز گندم ها را داخل یک دستمال نخی میریزید و دستمال نخی را داخل آبکش قرار می دهید. روزی یک مرتبه دانه ها را خیس می کنید و با دست دانه ها را از هم جدا می کنید. اگر این کار را نکنید ریشه ها در هم فرو می رود و حالت یک تکه پیدا می کند. بعد از ۳ الی ۴ روز دانه ها آماده می شود که داخل تنگ ریخته شود ( در این مرحله دانه ها ریشه زده و جوانه می زند )

کف یک تنگ را به ضخامت ۵ الی ۶ سانت سنگریزه یا خاک پرلیت ( که از گل فروشی ها می توانید تهیه کنید ) بریزید . یک بطری نوشابه یا آب را از وسط نصف می کنیم  و در قسمت وسط تنگ روی سنگریزه ها قرار می دهیم . این کار برای زیبایی بیشتر کار و قرار دادن گل در انتها که سبزه ها حاضر شد می باشد سپس گندم های آماده شده را چند لایه روی سنگریزه ها و دور بطری پهن کنید( ضخامت بذر گندم هایی که روی سنگریزه ها قرار می دهید باید ۳ الی ۴ سانت باشد اگر کمتر باشد سبزه خیلی کم پشت می شود و اگر بیشتر باشد سبزه کپک میزند) مانند شکل زیر

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

کاشت سبزه عید داخل تنگ ماهی

کاشت سبزه داخل تنگ

بذر ها را کمی آب افشان کرده و یک نایلون که دو جای ان را سوراخ کرده اید روی سطح کار قرار دهید. یک روز نایلون روی کار می ماند و بعد بر می داریم .

نکته: این سبزه چون داخل تنگ است احتیاج به آبیاری زیادی ندارد ،دقت کنید جای این سبزه باید خنک باشد در غیر این صورت کپک می زند.

آبیاری سبزه داخل تنگ ماهی

۳ تا ۴ روز اول سبزه را با آب افشان آب می دهیم بعد از ۳ یا ۴ روز ریشه ها داخل هم فرو می رود و ثابت می شود . بعد از آن ۲ الی ۳ روز یک مرتبه آب کافی به سبزه می دهیم و آب اضافه را با کج کردن تنگ از آن خارج می کنیم .

در آخر کار و زمانی که سبزه شما حاضر شد در قسمت میانی و بطری که در وسط کار قرار داده بودید گل طبیعی مورد علاقه خود را قرار دهید مانند شکل زیر

کاشت سبزه داخل تنگ

سبزه داخل تنگ ماهی

سبزه داخل تنگ ماهی با گل طبیعی

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *