خانه > سرگرمی > اتاق گفتگو > موافق روابط دختر و پسر قبل از ازدواج هستید یا خیر؟

موافق روابط دختر و پسر قبل از ازدواج هستید یا خیر؟

ازدواج به روش سنتی یا جدید؟

وضعیت ازدواج و طلاق در جامعه ایران اصلا وضعیت خوبی نیست به طوری که بر اساس آمارها در سال ۱۳۹۶ در مقابل ۶۰۹ هزار ازدواج ثبت شده، تعداد ۱۷۵ هزار طلاق رخ داده است و این آمار بسیار تکان دهنده است.

اما چرا این همه طلاق؟ مشکل از کجاست؟ پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

در گذشته های نه چندان دور، اکثر خانواده ها زمانی که پسرشان به سن حدود ۲۰ سال می رسید شروع میکردند به پیدا کردن دختر مناسب در بین فامیل و همسایه تا یک مورد خوب از نظر خودشان را برای آقا پسر انتخاب کنند. وضعیت دختران هم به مراتب بدتر بود چرا که از سن ۱۳ ، ۱۴ سالگی شاهد این بودند که مدام زنانی به خانه شان می آیند، او را زیر نظر می گیرند کمی پچ پچ می کنند و میروند

این ها همان مادران پسران ۲۰ ساله بودند که به دنبال دختر خوب برای پسرانشان می گشتند.

و در آخر هم بسیاری از خانواده ها بدون اینکه اجازه دهند جوان ها همدیگر را دیده باشند به توافق میرسیدند و اگر خانواده روشن فکر وجود داشت شاید اجازه میداد قبل از مراسم عقد، دختر و پسر یکی دو باری در خانه همدیگر را ببینند تا بیشتر با هم آشنا شوند.

شاید اگر این روش انتخاب همسر و سبک ازدواج را الان برای یک جوان ۲۰ ساله بازگو کنی بعد از کلی خندیدن و مسخره کردن، برای نسل پدر و مادرش دلسوزی کند که الهی چه شرایط سختی داشته اند.

وضعیت فرهنگی در طول ۵۰ سال گذشته به شدت دست خوش تغییرات شده و این تغییرات در بین رفتارهای جوانان کاملا مشهود است.

موافق روابط دختر و پسر قبل از ازدواج هستید یا خیر؟

در حال حاضر دختر و پسر اعتقاد دارند که باید شناخت کافی از طرف مقابلشان داشته باشند و این شناخت جز از راه برقراری ارتباط و رفت و آمد به وجود نمی آید.

و این شروع یک چالش بزرگ است که طی چند سال اخیر خانواده ها را درگیر خود کرده است. چرا که این روابط ممکن است منجر به دلبستگی شود و در صورت ناموفق بودن تبعات سنگین عاطفی برای دو طرف داشته باشد.

حال این سوال پیش می آید که آیا روابط پیش از ازدواج خوب است یا بد؟

خانواده ها به این پرسش واکنش های متفاوتی می دهند.

بعضی ها کاملا مخالف روابط قبل از ازدواج هستند

بعضی خانواده ها برای شناخت خانواده ها از هم، رفت و آمد خانوادگی را می پسندند.

بعضی ها هم کمتر سخت گرفته و اعتقاد دارند پسر یا دخترشان می بایست در نهایت آزادی و اختیار طرف مقابلش را مورد سنجش قرار داده و شناخت خود را کامل کند.

موافق روابط دختر و پسر قبل از ازدواج هستید یا خیر؟

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه بحث های اتاق گفتگو سایت حیاط خلوت این موضوع را به عنوان بحث آزاد مطرح کنیم تا شما عزیزان نظرات خود را بیان کرده و با هم تبادل نظر کنیم.

نظرات خود را زیر همین مطلب برای ما و سایر دوستان بنویسید تا شاید به یک جمع بندی درست در مورد روابط دختر و پسر پیش از ازدواج برسیم.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرح های زیبا بسم الله رحمان رحیم

مجموعه ای زیبا از عکس های بسم الله الرحمن الرحیم  گردآوری:مجله حیاط خلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *