خانه > آشپزی و تغذیه > شیرینی ، کیک ، دسر > حلوا شیر دسر خوشمزه و مقوی + طرز تهیه و مواد لازم

حلوا شیر دسر خوشمزه و مقوی + طرز تهیه و مواد لازم

طرز تهیه حلوا شیر+مواد لازم

حلوا یه دسر بسیار خوشمزه و مقوی و گرم است که بسیاری از افراد آن را در مراسمات مذهبی یا به عنوان افطاری در ماه رمضان یا عصرانه درست میکنند و بکار میبرند. یکی از حلواهای پرطرفدار حلوا شیر می باشد که قصد داریم در این مطلب از حیاط خلوت آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

حلوا شیر دسر خوشمزه و مقوی + طرز تهیه و مواد لازم

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر:

یک لیوان آرد معادل ۱۳۵ گرم

یک عدد کره معادل صد گرم

روغن نصف لیوان معال ۱۲۵گرم

شیر دو ‌لیوان

پودر هل ساییده شده نصف قاشق چای خوری 

زعفران یک چهارم قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری (دلخواه)

طرز تهیه حلوا شیر:

ابتدا یک لیوان آرد رو توی ماهیتابه روی گاز بزارین و هم بزنین تا آرد یه مقدار سرخ بشه و بوی خوبی بگیره و از حالت خامی در بیاد و رنگ قهوه ای به خودش بگیره. سپس از روی شعله برش دارین . حواستون باشه که آرد نسوزه چون آرد سریع میسوزه. حالا باید آرد رو الک کنین. تا یه آرد صاف و تمیز داشته باشین.

حالا توی یه ماهیتابه ی دیگه یک دونه کره بندازین تا آب شه… وقتی آب شد نصف لیوان روغن مایع رو بهش اضافه کنین و با هم مخلوطشون کنین و وقتی داغ شدن یک لیوان آرد تون رو که حسابی تفتش دادین و الکش کردین رو اضافه کنین.

هم بزنین و با هم مخلوطشون کنین  درست هم بزنین تا یک دست بشه. سپس یک لیوان شکر، ۱.۴ قاشق زعفران و وانیل و نصف قاشق پودر هل رو بهش اضافه کنین و هم بزنین و قشنگ مخلوطشون کنین سپس دو لیوان شیرتون رو کم کم به خمیرتون اضافه کنین و هم بزین تا یکدست بشه و یه مخلوط شل و ‌یکدست داشته باشین …

نصف لیوان گلاب هم در آخر اضافه کنین و هم بزنین . انقد این مخلوط رو روی گاز هم بزنین تا از حالت مایع به حالت جامد در بیاد و سفت و ‌خمیری شکل شه.

در این مرحله حلوا به شکل خمیری در میاد که به راحتی از لبه ی ظرف جدا میشه و به لبه ی ظرف نمیچسبه. توی این مرحله حلوای شما آمادست

میتونین به یه بشقاب منتقلش کنین و با لبه ی کارد یا سر قاشق یه طرح بصورت دلخواه روش بزنین. توجه کنین که تا حلوا گرم هست طرح زدن روش راحت تره…

برای اینکه حلواتون قهوه ای رنگ‌بشه میتونین یه مقدار پودر کاکائو رو با یکم روغن رقیق کنین و با مقدار دلخواهی از حلوا مخلوط کنین و حلوای کاکائویی داشته باشین. یا با افزودن رنگ های خوراکی حلوای رنگی درست کنین.

در آخر میتونین با کمک پودر پسته و هل و پودر گردو کارتون رو تزیین کنین.

طرز تهیه حلوا به شکل رولی

برای این کار نیاز به نون بستنی دارین که هر چی نون بستنی تون کلفت تر باشه کارتون بهتر در میاد. از نون میکادو هم میتونین استفاده کنین ولی خیلی نازک و شکنندست . به اندازه ی نون تون چند تا پاکت فریزر کنار هم بچینین طوری که زیر نون پاکت فریزه باشه! برای اینکه‌ رول کردن راحت تر باشه و

که اگه از عرض پهن کنین میشه دو تا پلاستیک فریزر …

نون تون رو روی پلاستیک بذارین و یمقدار خیلی کم آب روی نون اسپری کنین تا نون نرم بشه و حلواتون رو روی نون پخش کنین. و اون قدر پخشش کنین تا عرض حلوا به نیم تا یک سانت برسه. توحه کنین که برای درست کردن حلوای رولی باید حلواتون یه مقدار شل تر از حالت قبل باشه .

نکته: اطراف نون به فاصله ی یک سانت رو حلوا نزنین! تا موقع رول کردن بیرون نریزه.

حالا میتونین یه لایه دیگ نون روی حلوا بذارین و میتونیدم نذارین!!

اگر میخواین بذارین دو‌ سانت از ابتدای کار فاصله بدین تا رول کردنتون راحت تر باشه. و یه مقدار دیگ آبم روش اسپری کنین

حواستون باشه زیاد آب نپاشید چون نون زیاد از حد نرم میشه. بعد با کمک پلاستیک فریزر و بلند کردن ابتدای پاکت فریزر ابتدای نون رو رول کنین و به همین ترتیب تا آخرش رو رول کنین. وقتی کار رول کردن تموم شد دورش پلاستیک بپیچید یا بذارینش تو پاکت فریزر و بذارینش تو یخچال تا سه ساعت بمونه.

بعد از سه ساعت از پاکت درش بیارین و با چاقوی اره ای با دقت برش بزنین … حلوای شما به شکل رول آمادست

نوش جان! 

گردآوری: شیرینی ، کیک ، دسر

منبع: khbartar.blog.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *