خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > ۴ خاصیت شگفت انگیز صبحانه خوردن

۴ خاصیت شگفت انگیز صبحانه خوردن

خواص فوق العاده و شگفت انگیز صبحانه خوردن

بدون شک صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید، فاکتور‌های مهمی را در حفظ سلامت خود از دست خواهید داد.
پس پیشنهاد میکنم از همین حالا تصمیم بگیرید تا به طور منظم هر روز صبح صبحانه میل کنید.

محققان ثابت کرده‌اند کسانی‌که صبحانه می‌خورند، راحت‌تر می‌توانند وزن مناسب خودشان را حفظ کنند. خوردن مقدار متعادلی کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی و حتی کمی دسر می‌تواند کمک‌تان کند که برای باقی روز، انتخاب‌های غذایی سالم‌تری داشته باشید.

4 خاصیت شگفت انگیز و فوق العاده صبحانه خوردن

با خوردن یک صبحانه‌ مفصل (همراه با دسر)، بدن ما احساس سیری می‌کند و نیازی به این ندارد که با خرده‌خواری و میل و هوس غیرواقعی به خوردن، مدام به‌دنبال جبران کالری‌های از دست رفته باشد. این کار به‌نوبه‌ خود به ترویج عادات درست غذاخوردن کمک می‌کند و باعث می‌شود وزن مناسب خودتان را حفظ کنید.

افزایش تمرکز

زمانی‌که می‌خوابیم، بدن‌مان برای یک مدت‌زمان طولانی بدون سوخت است. با حذف وعده‌ صبحانه، بدن‌تان در حالت خواب باقی‌می‌ماند و انرژی اضافی را از مخزن ذخیره‌اش دریافت می‌کند. این امر باعث می‌شود بدن و مغزتان سخت‌تر تلاش و هورمون‌های استرس آزاد کنند و درنهایت باعث شوند که احساس خستگی و رخوت داشته باشید. خوردن ترکیبی متعادل از کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و چربی، به روند سوخت‌گیری‌تان کمک می‌کند و به بدن و مغزتان نیرویی را می‌دهد که برای افزایش تمرکز و توجه در باقی روز نیاز دارید.

تقویت متابولیسم بدن

هنگام خواب، متابولیسم بدن کندتر می‌شود. خوردن یک صبحانه متعادل، بهترین راه برای شروع مناسب سوخت‌وساز بدن و کلیدی است برای اینکه باقی روز را پرانرژی بمانیم. حفظ سوخت‌وساز سالم، بخش مهمی از حفظ یا از دست دادن وزن است.

ترویج‌داشتن یک رژیم غذایی سالم

افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند، رژیم غذایی مغذی‌تری دارند. خوردن یک صبحانه متعادل و مغذی باعث می‌شود عادات غذاخوردن‌تان در باقی روز روی حساب و کتاب باشد. همچنین جلوی گرسنگی بیش از حد و میل و هوس شدید به خوردن را که در اثر افت شدید فشار خون رخ می‌دهد، می‌گیرد. صبحانه‌ متشکل از کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین بالا و چربی زیاد، مانع از سقوط سریع قند خون شده و مانع از این می‌شود که میل شدیدی به خوردن داشته باشید. ‌چنین صبحانه‌ای‌‌ به شما این شانس را می‌دهد که برای انتخاب گزینه‌های غذایی سالم، در باقی روز مبارزه کنید؛ چراکه بدن شما نیاز شدید به قند نخواهد داشت.

مانع پرخوری درطول روز

بر اساس گزارش سایت پلیس،‌ احتمال بروز اضافه‌ وزن در کسانی‌که معمولاً قید صبحانه را می‌زنند، ۵۰ درصد بیشتر است. زمانی‌ که شما گرسنه هستید و میل به خوردن چیزی دارید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ دوست دارید مقدار بیشتری از آن ماده‌ خوراکی را بخورید. این چرخه‌ باطل را با دریافت کمی کالری هنگام صبح بشکنید. این امر کمک‌تان خواهد کرد که درطول باقی روزتان سیر بمانید و مانع از این می‌شود که مدام درحال خوردن باشید.

گردآوری: حیاط خلوت
منبع خبرگزاری تسنیم

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *