خانه > آشپزی و تغذیه > خواص مواد غذایی > ۶ نوشیدنی فوق العاده برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان

۶ نوشیدنی فوق العاده برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان

رفع تشنگی با نوشیدنی‌های گیاهی و طبیعی

رفع عطش و تشنگی در زمان روزه و ماه رمضان یکی از مهم ترین مواردی است که روزه داران باید به آن توجه کنند. چرا که کمبود آب در بدن می توند عوارض زیادی برای بدن داشته باشد. همچنین یکی دیگر از دغدغه های مردم بوی بد دهان در ماه رمضان به دلیل عدم مصرف مواد غذایی برای ساعات طولانی می باشد. اما نگران نباشید. هر دو این دغدغه ها راه حل ساده ای دارد. شما عزیزان می توانید با مصرف نوشیدنی های طبیعی و گیاهی برای رفع تشنگی و از بین بردن بوی بد دهان اقدام کنید.

در ادامه این مطلب از حیاط خلوت شما را با ۶ نوشیدنی گیاهی و طبیعی آشنا خواهیم کرد.

6 نوشیدنی فوق العاده برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان

۶ نوشیدنی‌های گیاهی و طبیعی

رفع عطش در ماه رمضان با نوشیدنی زردآلوی تازه با عسل

زردآلوی تازه را با عسل و آب مخلوط کرده و بنوشید. این نوشیدنی برای رفع عطش و سنگینی معده بسیار مناسب است. در کل شما می‌توانید میوه‌های مختلف را داخل آب بریزید و بنوشید. همچنین نوشیدن ۲ یا ۳ فنجان عرق شاتره در افطارهای ماه مبارک رمضان باعث رفع عطش شده و مقاومت بدن را در برابر گرما افزایش می‌دهد. کسانی که دچار سردردهای شدید می‌شوند، علاوه بر نوشیدن آب زیاد سنبل‌الطیب نیز میل کنند. نوشیدن سنبل‌الطیب علاوه بر کاهش سردرد و تنش‌های عصبی برای درمان سردردهای میگرنی نیز بسیار مناسب اسب.

رفع عطش در ماه رمضان با شربت سکنجبین و خیار

یکی از پرخاصیت‌ترین شربت‌های سنتی، شربت سکنجبین و خیار است. برای تهیه این نوشیدنی علاوه سکنجبین و خیار به لیموترش و عرق نعناع هم نیاز دارید. ابتدا لیمو ترش‌ها را پوست بکنید، فیله آن را جدا کنید و همراه با آب و چند قاشق عرق نعناع داخل مخلوط کن بریزید. سپس خیارها را خوب رنده کنید و به ترکیب قبلی اضافه کنید. سپس مخلوط به‌دست آمده را در لیوان بریزید و به اندازه‌ای که می‌خواهید به آن سکنجبین اضافه کنید. برای تزئین این نوشیدنی می‌توانید از چند قطعه یخ، یک برش لیموترش در کنار لیوان و نعنای تازه استفاده کنید

رفع عطش در ماه رمضان با عرق کاسنی

عرق کاسنی علاوه بر کم کردن دمای بدن، مقاوت آن را در برابر گرما افزایش می‌دهد. نوشیدن این عرق باعث تقویت اندام‌ گوارشی شده و عملکرد معده را بهبود می‌بخشد. عرق کاسنی میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. اگر می‌خواهید از فواید عرق کاسنی برخوردار شوید، میزان دو فنجان در سحر و افطار به‌صورت خنک میل کنید. شربت گلاب هم در افزایش میزان نشاط روزه‌داران بسیار موثر است. این شربت را با خاکشیر و مقداری سنکنجبین ترکیب کرده و میل کنید. نوشیدن این شربت برای بیماران قلبی توصیه می‌شود.

رفع عطش در ماه رمضان با عرق بیدمشک

یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های درمان عطش مصرف شربت‌های سنتی و خنک است. خاکشیر و تخم‌شربتی از شربت‌هایی است که همیشه نام آنها را شنیده‌اید و برای ماه مبارک رمضان کاربرد بسیاری دارد. اما علاوه بر اینها از چه شربت‌های دیگری می‌توان برای رفع عطش استفاده کرد؟ بیدمشک نوعی درخت بید است که در اوایل بهار قبل از اینکه برگ بدهد به گل می‌نشیند. عرق بیدمشک خواصی مثل رفع عطش، آرام بخشی و تقویت قلب دارد، پس حتما در ماه رمضان یک شیشه عرق بیدمشک در خانه داشته باشید.

رفع عطش در ماه رمضان با شربت نعناع و عسل

این شربت را بین ساعت افطار تا سحر میل کنید و معجزه آن را ببینید.برای تهیه این شربت نیاز به شربت پایه دارید؛ یعنی شما ابتدا باید شکر و آب را به نسبت دو به یک بجوشانید و مقداری عرق نعناع و آب لیمو به اضافه کنید. این شربت را به‌صورت خنک مصرف کنید تا از عطش‌تان در طول روز جلوگیری شود.

رفع عطش در ماه رمضان با شربت تمبر هندی

اگر در #ماه_رمضان از یبوست رنج می‌برید و همچنین نیاز به نوشیدن شربتی دارید که عطش شما را رفع کند؛  شربت تمبر هندی و عسل گزینه خوبی است. برای تهیه این شربت تمبر هندی را خیس کنید، سپس آن را صاف کرده و با عسل مخلوط کنید. در آخر مقداری آب به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای کسانی که به خوراکی‌های ترش‌مزه علاقه دارند، گزینه بسیار خوبی است.

گردآوری: خواص مواد غذایی

منبع: سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *